7 juli Huntington WV - Reisverslag uit Huntington, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 7 juli Huntington WV - Reisverslag uit Huntington, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

7 juli Huntington WV

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

08 Juli 2015 | Verenigde Staten, Huntington

Ja, zo kan het lopen bij ons. We zouden 3 dagen in Richmond blijven en nu staat er Huntington West Virginia. In het hotel in Richmond hadden we inmiddels wel 3 kamers in 2 dagen gehad, het telkens verhuizen waren we beu. De ene keer was het internet, de andere keer tv met slecht beeld, wel groot flat screen met alleen maar sneeuw. De toilet die door bleef lopen deed de deur dicht, we zijn gisteravond om 10:00 uur nog naar een andere kamer verhuisd en hebben vanmorgen uitgecheckt. Waar we uitkomen vandaag is voor ons ook een verrassing. We zijn benieuwd waar we vanavond slapen.

Eerst even water kopen want de voorraad is aan het slinken, daarna aftanken en ramen wassen, dan naar Pikeville aan de rand van Kentucky, Virginia en West Virginia. Het eerste stuk gaan we via de snelweg, iets wat we zelden doen, maar we wilde wat opschieten en even flink doorrijden. De weerman waarschuwde weer voor veel regen en overstromingen, maar de zon scheen en het was inmiddels 26 gr. Gisteren hadden we een mooie drogen dag. Maar dat het zomaar ineens ander weer kan zijn hebben we al geregeld meegemaakt. We zien wel wat we tegen komen, het is zoals het is.

Onderweg zagen we aan de andere kant van de weg een tankauto die ongedierte aan het spuiten was, aan de rechterkant had hij een sproei installatie. Achter hem een auto met zwaailicht om het achterop komend verkeer tegen te houden.

Bij Salyersville zijn we van de snelweg af gegaan voor een koffiestop, en om eens kijken waar we vandaag zouden gaan slapen. Het aantal hotels in Pikeville was niet hoopgevend dus besloten we naar Huntington te rijden. We gaven Tommetje de opdracht om via een alternatieve route richting Huntington te rijden. Nou, dat had Tommetje héél goed begrepen, de route ging helemaal tot Huntington binnendoor over smalle wegjes, zo’n 120 km. Het was weer genieten, met mooi weer, mee en dan bewolkt, maar droog.

Het water van het Paintsville Lake was bruin van het slib dat met het regenwater via de bergriviertjes in het Lake kwam. Terwijl Nellie stond te fotograferen loopt er een rat langs haar tenen. Dat was wel even verschrikken, maar een beer was erger geweest. Tot Louisa, dat aan de grens van West Virginia ligt, hebben we prachtig weer gehad maar op het moment dat we de grens overgingen begon het te regenen. Nou ja regen, met bakken viel het er uit. Het waaide af en toe behoorlijk, daarbij was het een slechte weg met veel gaten, en enge zijkanten. Het kan hier ongelooflijk hard regenen, je ziet werkelijk niks. We hebben de auto bij Wayne langs de kant gezet en gewacht tot het minder was. En je kunt er echt op wachten, een hoosbui, en daarna gaat de zon weer schijnen. Het zijn korte maar hevige buien die 5cm water in een uur naar beneden gooien.

In Huntsville aangekomen zijn we naar een hotel gaan zoeken. Toen we een redelijk hotel gevonden hadden en ons gesetteld hadden bleek dat we geen internet hadden, dus Piet naar de lobby om te vragen hoe men dit kon oplossen. Na wat bellen en discussies onderling zou er een technicus komen die het internetprobleem zou oplossen. Wij willen onze trouwe lezers niet teleurstellen, we willen ons krantje iedere dag op internet geplaatst hebben. Na 1 uur wachten, kwamen er 2 mannen die de zaak wel op zouden lossen. Ze kregen het niet voor elkaar. 1 ½ uur later mochten wij naar een kamer aan de andere kant van de weg, want daar werkte het internet wel, ‘zeiden ze’. Dus alles weer over gehuisd, het eerste wat we in de andere kamer deden was het internet testen, nee dus, niks internet. Dus was er maar een oplossing, uitchecken en op zoek naar een ander hotel.

Om 8:00 uur zaten we eindelijk in een hotelkamer met internet. Terwijl we zo mooi op tijd in het eerste hotel aankwamen. Het was vandaag een dag met veel hindernissen, maar ook vol verrassingen. We hadden nooit verwacht, zo’n mooi weer en zo’n indrukwekkende route te rijden. Het onverwachte, daar houden wij wel van, geen strakke planning, dus wat we morgen ondernemen is nu onbekend. ‘Men’ zegt dat er onvoorstelbaar veel regen gaat vallen. Wat wij wel weten is dat we in dit hotel voor 2 dagen geboekt hebben. Maar Walmart is onze buurman, en ze hebben ook vast wel winkeltjes. Dat hebben we deze vakantie eigenlijk helemaal nog niet veel gedaan. We komen morgen vast en zeker wel goed door. Morgen horen jullie wat het geworden is.

Toedeloe!

• 08 Juli 2015 - 10:54

Maria:

Aloha vakantiegangers,

Wat een gedoe he allemaal met dat internet, maar zonder hindernissen is het ook saai toch hahaha.
    Weer genoten van jullie prachtige foto's, zo gaan wij ook met jullie mee toch.
    Heel goed om geen strakke planning te hebben want daar is het vakantie voor, als je terug bent dan is het denk ik een en al planning.
    Oke lieverds geniet er nog maar van en nog een prettige voortzetting van jullie avontuur.

Hartelijke groeten en knuf,

Maria en Jan