13 juli Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 13 juli Richmond - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

13 juli Richmond

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

14 Juli 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Piet had het geweldige voorstel om de laatste twee nachten in Richmond door te brengen. Dan was het cirkeltje helemaal rond. Nellie vond dit natuurlijk een grandioos voorstel.

Gisteravond en vannacht heeft het behoorlijk geonweerd en veel geregend, en toen we vanochtend gingen ontbijten regende het nog. In de ontbijtruimte staat altijd de tv aan en ditmaal was het de Weather Channel waar automatisch dan iedereen naar kijkt. De anchorman, de weervoorspeller, liet zien waar de buien naar toe gingen, en in welke staten en steden men regen kon verwachten. Je ziet en hoort dan wat het met mensen doet, ze worden bang gemaakt en vragen zich af of het wel iets wordt vandaag.

Toen wij de ontbijtruimte uit gingen was het gestopt met regenen het was 22 gr en de zon scheen weer. Alle ingrediënten voor een mooie dag. Natuurlijk kunnen er vandaag weersverandering komen en houden we rekening met mogelijke buien maar we laten ons niet door de negatieve verhalen van de TV beïnvloeden. Wij halen onze schouders op, gaan onze eigen weg. Het is zoals het is.

We willen nog even een situatie met jullie delen. Nellie ging gisteren bij Walmart naar de toilet. Nu hebben ze hier toiletbril dekjes, hier hingen ze boven het toilet. Nellie trekt er een dekje uit en er valt een dollarbiljet op de grond, hij had ook in de toilet kunnen vallen. Wij vertaalden het meteen als ‘geld heeft zoveel waarde dat je er je kont aan af kunt vegen’, wij hebben er in ieder geval tranen om gelachen dat mensen zo’n plaatsen uitzoeken om hun spaargeld te bewaren.

Omdat we vandaag een flinke route voor de boeg hadden besloten we voor het eerste gedeelte de snelweg te nemen. Tot Lynchburg hebben we deze weg gevolgd maar toen kregen we zin in een bakje. We vroegen of Tommetje een Starbucks wist, hij zette ons bij de universiteit af. Nu zullen ze daar ook zeker van een goed bakje koffie houden, maar wij zagen geen Starbucks. 3 mijl verder vonden we een Starbucks met een terras. Daar hebben we heerlijk buiten gezeten en onder het genot van een bakkie hebben we het vervolg van onze route gepland.

We besloten om, binnendoor langs de James River, naar Howardsville te rijden een afstand van 60 mijl. Daarna zouden we weer de highway nemen tot Richmond, ons einddoel van vandaag. Meteen bij Gladstone was het weer raak, we werden van de highway afgeleid en binnendoor via een grindweg, richting Howardsville gestuurd.

Het was niet zo’n smalle grindweg als zaterdag maar hij was wel stijl en in het midden van de weg groeide gras en dat is een teken dat er niet veel gereden werd. Maar mocht er iets gebeuren we hebben een eerste hulp knop in de auto, dus denken wij, hulp zit onder de rode knop. Er zaten veel vlinders op de weg te zonnen, helaas kun je ze niet allemaal ontwijken dus zijn er nogal wat geplet onder de banden. Maar dat vinden we minder erg als de hertjes die langs de kant liggen. De temperatuur liep inmiddels goed op, 29 gr. Het was weer een slingerweg, het was behoorlijk klimmen, en een prachtige omgeving.

Om 3 uur kwam dan het voorspelde buitje, maar het was weer heel snel voorbij, stelde niet veel voor, de zon stond alweer snel aan de hemel. Maar we hadden ons een beetje vergist, bij Powhatan zagen we de buien hangen, in de verte was de lucht behoorlijk zwart, en ineens viel het er met bakken uit. En bij Richmond had je nog geen 2 meter zicht, dus vonden wij het verstandiger om de auto langs de kant te zetten en de bui af te wachten, en wij waren niet de enige.

Degene die doorreden hadden allemaal de knipperlichten aan voor het achteropkomend verkeer. We hebben het nog nooit zo hard zien regenen. De regen maakte duidelijk dat Richmond ontroerd en blij was dat we weer terug waren, en toen het begon te onweren, was het voor ons alsof de fanfare uitgerukt was om ons te verwelkomen. Voor we bij het hotel waren stond de zon alweer hoog aan de hemel alsof er niets gebeurd was. Alleen de grote waterplassen waren het bewijs dat er nogal wat water gevallen was.

Het waren vandaag, net als gisteren, toch weer zo’n 300 km. We zijn op tijd wakker geworden en er achter gekomen dat we niet woensdag maar morgen, dus dinsdag 14 juli terugvliegen dat wil zeggen dat we woensdag weer thuis zijn. Dus is dit het op een na laatste bericht van onze vakantie. Als we terug zijn komt er nog een korte terugblik. Toedeloe!

• 14 Juli 2015 - 07:33

Maria:

Hallo lieverds,

Wat een leuke ervaring dat een dollar biljet jou zo komt toevliegen he.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie vakantie en ook zoveel leuke herinneringen eraan hebben.
    Bedankt voor al jullie mooie foto's en wij wensen jullie dan ook een goede reis naar huis en een behouden aan komst.

Voor straks Welkom terug in Nederland.

Heel veel liefs ,

Maria en Jan.

• 14 Juli 2015 - 09:35

Josenwilliam, :

Hallo amerika. Ook aan jullie vakantie komt een eind.Dank voor alle mooie verslagen en foto,s.ook dit jaar hebben we er van genoten.een goede reis naar huis.van uit italie ciao.

• 14 Juli 2015 - 10:37

Miranda:

Lieve ouders, een hele goede en veilige terug reis! Love you

• 15 Juli 2015 - 11:13

Marianne :

Hoi piet en Nellie

Wat een regen hebben jullie gehad , maar jullie gingen gewoon door en gelijk hadden jullie .
    Hopelijk zijn jullie weer veilig in NL aangekomen en kunnen jullie ,net als wij ,genieten van de zon .
    En onder genot van een bakkie de volgende trip weer plannen

Groetjes Marianne en frank

• 15 Juli 2015 - 13:54

Barbara Quint:

Hallo Nellie en Piet,

Alles gelezen, heel verslavend!
    Wat een mooie vakantie hebben jullie gehad in het droomland van mijn jongste dochter!
    Bedankt voor de verhalen, voortaan maar weer een boek pakken.
    Groetjes Barbara