1 juli Knoxville - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 1 juli Knoxville - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

1 juli Knoxville

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

02 Juli 2015 | Verenigde Staten, Knoxville

Gisteravond gaven de weersberichten voor vandaag code oranje aan. We hebben gisteravond wel enkele onweersbuien gehad maar vanmorgen om 9:30 was het 23 gr weliswaar bewolkt maar het zonnetje wilde er af en toe toch doorheen komen. Dit is in ieder geval prettiger als bij de extreme temperaturen in Californië, dat zou peentjes zweten zijn en kom je de auto niet uit. Er is altijd wel iets, het is goed zoals het is. We hoorde dat het in Nederland ook extreem heet gaat worden..

Vandaag was het shop dag, we hadden 2 malls op het programma staan. We gaan eerst naar de verst afgelegen, deze was in oost Knoxville en wij zijn op het moment in zuidwest Knoxville, in Farragut, en de afstand naar deze mall is 24 mijl, zo’n 38 km. we hebben de hele dag, dus gaan we zoals gewoonlijk binnendoor, zo heb je niet de indruk dat je door een stad rijd. Het was geen grote Mall, het was er rustig, en er stonden nogal wat winkels leeg, dus wel eerst even een sanitaire stop, kopje koffie drinken bij Subway, daar hadden ze cups voor koffie. we hadden gehoopt een Starbucks aan te treffen, die zijn meestal aanwezig in een mall, maar in deze dus niet.

Wat betreft het naar de toilet gaan, als je in Nederland onderweg in een tankstation naar de toilet wil moet je eerst zorgen dat je een muntje van 50 cent hebt anders gaat het poortje naar de toilet nog niet eens open. Een probleempje als je hoge nood hebt. Hier stap je in ieder tankstation, winkel of Mall zomaar binnen en ga je naar de toilet. Hier zit nooit een dame bij de entree met bordje, hier loop je gewoon door en alles ziet er altijd keurig uit, met vaak zelfs warm water.

We zijn in deze Mall snel uitgekeken, dus op naar de tweede Mall, die weer zo’n 17 mijl westelijk lag. Onderweg zien we overal de gevolgen van de extreme regenval van gisteren. Overal op de weg licht weggespoeld gravel en zand, op veel plaatsen zie je mensen de sloten schoonmaken voor een betere afvoer van het water. Maar ook veel huizen waar ze de inboedel buiten hebben staan en hangen om alles te drogen. Ook wordt er volop gras gemaaid, ja dat wil wel groeien met vocht en warmte.

We hebben bij O’Reilly een geweldige steun voor onze Tom gekocht. De dubbelzijdige tape die op het bevestigingsplaatje is geplakt houd het prima. Tommetje beweegt soepel mee bij alle oneffenheden. Tommetje is met een simpele klik weer los van de steun. Wij zijn zeer tevreden en beginnen ook langzaam te wennen aan de andere manier waarop alles ingesteld moet worden.

Bij de tweede Mall was het beduidend drukker, we moesten echt naar een plaatsje zoeken om de auto te kunnen parkeren, en dat op zo’n grote parkeerterrein. Hier stonden geen winkels leeg en het was er erg gezellig druk. We hebben er een broodje gegeten, koffie gedronken bij Starbucks en wat geshopt bij Forever 21, Sears, Belk, JCPenney en Dillard. Het was inmiddels 16:00 uur, we hadden genoeg geshopt, en wilde nog een klein rondje in omgeving toeren.

We reden een route vanuit Knoxville, Loudon, Kingston weer naar het hotel in Farragut. Toch mooi even een rondje van 70 mijl, ongeveer 115 km, maar zeker weer prachtig langs water, en over de smalle wegjes door de bossen( foto). Onderweg ook nog even de eenden brood gegeven. Nellie moest heel vlug zijn want ze wilde mee om rond te toeren ( foto). Als je weer in de bewoonde wereld komt sta je verbaasd van het verschil in benzineprijzen. Niet zoals bij ons, zo’n 10 tot 12 centen, nee wij zagen in Knoxville en omgeving een hoogste prijs van 2,79 en de laagste prijs van 2,23 per gallon, dat is wel een enorm prijsverschil.

Het was weer een mooie dag, weliswaar bewolkt maar een prettige temperatuur van 28 gr. Als we van het weerbericht uit waren gegaan, hadden we in het hotel moeten blijven, dan hadden we veel gemist. We hebben weinig gemerkt van code oranje, wel een buitje gehad, maar niet extreem zoals voorspeld. Voor de komende dagen, dus tot het weekend, is er niet veel beter weer voorspeld. Wij laten ons niet beïnvloeden door voorspellingen, omdat het zomaar ineens anders kan zijn, alles is van zoveel onverwachte invloeden afhankelijk. Wij maken zelf onze vakantie, en die verloopt tot nu toe voor ons helemaal toppie, we plannen per dag, en gooien als het nodig is gewoon de route om.

Zoals het er nu voor staat gaan we morgen naar Cookeville. Maar bij ons is niets zeker, dat staat bekend. Heerlijk toch dat je ‘s morgens nooit weet waar je ’s avonds slaapt. Tot morgen allemaal.

Toedeloe!

• 02 Juli 2015 - 10:03

Josenwilliam:

Hallo amerika ook hier tropische warmte en zwoel weer.dus weinig bewegen en veel drinken.heb het verslag weer gelezen en de mooie foto,s bekeken. Is toch weer genieten. Tot morgen.groetjes uit italie.

• 02 Juli 2015 - 10:34

Maria:

Aloha daar,

Leuke foto's en vooral die met dat eendje schattig gewoon.
    Wat een heerlijke mall om te shoppen, nou daar zou ik mij ook heel goed kunnen vermaken.
    Shop ze en have fun.

Veel plezier en lekker genieten.

Liefs en groetjes,

Maria en Jan.

Hier moeten wij het hoofd koel zien te houden met een temperatuur van 37 graden.
    Dus alles in de laagste versnelling.

• 02 Juli 2015 - 11:28

Christiane:

Zo, jullie zijn nog actief zeg! Hier is het echt bijna in zijn achteruit!!
    Mooie foto's weer. We zijn net terug van een golfles en het was om half 10 al bijna niet uit te houden om de baan!
    Benieuwd hoe je morgen "varen"!!!