2 juli Cookeville - Reisverslag uit Cookeville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 2 juli Cookeville - Reisverslag uit Cookeville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

2 juli Cookeville

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

03 Juli 2015 | Verenigde Staten, Cookeville

Vandaag hebben we een klein feestje. Sinds het bestaan van deze weblog is vandaag de 75000 kijker op de site geweest. De laatste tijd ging het erg snel en als je ziet dat in januari 2014 de teller nog op 50000 stond dan hebben we in 1½ jaar tijd 25000 bezoekers gehad. Voor ons een reden om er een glas op te moeten heffen. Met het glas heffen komt het bij ons wel goed hoor, maar nu hadden we een reden. Het is zeker een mijlpaal, 75000 kijkers. Maar we schrijven al die jaren met veel plezier over onze avonturen in de USA. Maar we weten ook dat velen ervan genieten, en zo een beetje met ons mee reizen..

Het was vandaag 9:30 dat we uitcheckte en begonnen aan onze route, op naar de volgende halte, Cookeville. Het viel er met bakken uit, de eerste keer dat we met regen opstartte, we hadden gisteren al getankt, en nu hoefde Nellie geen ramen te wassen. We waren er al op voorbereid want bij het ochtendnieuws werd al voor hevige regenval gewaarschuwd.

Het nieuws wist ook te vertellen dat in Maryville, een plaatsje dichtbij Farragut, een trein met petroleum in brand stond. De brand was vannacht om 1:00 uur begonnen en iedereen in de omgeving is wakker gemaakt, er waren 5000 mensen geëvacueerd, die werden in scholen opgevangen. Ook waren winkels, kantoren in omgeving gesloten. Dan is het een geluk dat het zo regent, daardoor word alles goed nat gehouden, en ze hadden ook extra bluswater. Het is werkelijk niet voor te stellen hoe hard het hier kan regenen.

Wij zijn gisteren nog in de buurt van Maryville geweest, we moesten toen nogal wat spoorwegovergangen oversteken. De goederentreinen die wij hier hebben gezien zijn wel enorm lang, wij hebben wel eens 20 minuten voor een overgang gestaan voor de trein voorbij was. En wij zagen mensen soms redelijk dicht naast het spoor. Doodeng als dan zo’n goederentrein in brand staat.

De route van vandaag liep via Harriman, Spring City, Crossville naar Cookeville. Voor we bij Harriman waren regende het niet meer en zag je de rook uit de bossen van de bergen kwamen, het leek echt alsof de bossen in brand stonden. De dichte begroeiing houdt de warmte vast en door de afkoeling van de regen gaat het roken. Een fascinerend gezicht (foto).

Om 11:00 uur hebben we een koffiestop bij Mac gehad, het bestellen van 1 koffie met 2 bekers werkt prima. Zo kunnen we genieten van een redelijke hoeveelheid koffie want een hele beker vinden wij teveel. Je kunt altijd nog voor een refill vragen maar dat is aan ons niet besteed. Toen we Spring City voorbij waren kwamen we ineens in een andere tijdzone terecht. De klok van de auto en Tommetje werden automatisch een uur terug gezet dus nu hebben we 7 uur tijdverschil met Nederland en een dag van 25 uur.

Bij Crossville vroegen we aan Tommetje of hier een Diary Queen was, en ja hoor hij zette ons perfect voor de deur. Wij hebben voor iedere vakantie in Amerika enkele speciale wensen op ons lijstje staan. Dat zijn o.a. ontbijten bij IHOP, of Waffle House, donuts eten bij Dunkin Donuts en een bananensplit bij Diary Queen. De Donuts hebben we enkele dagen geleden gehad, nu was het de bananensplit, een bijzondere lunch (foto).

We zijn vandaag door een kerkhof gereden, een merkwaardige gewaarwording, een gewone weg die dwars door een kerkhof loopt (foto). We kwamen, door het tijdverschil, vroeg in Cookeville aan. We hadden snel een hotel gevonden en weer voor 3 dagen geboekt. A.s zaterdag is het Independent day hier en dan zijn er veel Amerikanen van huis. Uit ervaring weten we dat het dan echt een probleem kan zijn om een hotel te vinden, en de prijzen die men dan vraagt zijn niet mis, dus hebben we op deze manier het probleem mooi opgelost.

Ondanks alle negatieve weersberichten hebben weer een mooie dag gehad, weer mooie foto’s kunnen maken tussen de buien door. Weer genoten vandaag, met uiteindelijk een prettige temperatuur van 26 gr. Dus wij gaan lekker door met onze weg te gaan. Het is zoals het is, we maken het er beste van. Op het moment zijn ze boven weer de matten aan het kloppen, en wordt er weer een luik open getrokken.(foto) Maar……….wat nu valt, valt morgen niet. Morgen maken we een mooi rondje, gaan richting Celina. Hoe morgen weer verloopt horen jullie morgen.

Toedeloe!