21 juni Charlottesville - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 21 juni Charlottesville - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

21 juni Charlottesville

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

22 Juni 2015 | Verenigde Staten, Charlottesville

Nog even terug komen op gisteravond. Terwijl wij ons krantje aan het schrijven waren, zo rond half tien, barste er een enorm onweer los. Het water viel er met bakken uit, het leek of er een rivier over de parkeerplaats stroomde. Na enkele flinke donderslagen en bliksemschichten viel de stroom uit. Niet alleen in het hotel maar de hele omgeving, dus de benzinepompen, restaurants, winkels, hotels en gewone huizen zaten zonder stroom. Piet had een leeslampje wat hij in het vliegtuig gebruikt, dus hadden we een minimaal lichtje om toch nog iets licht te hebben.

We zijn, toen het krantje klaar was, maar naar bed gegaan. Tegen twaalf uur schoten we wakker omdat het licht aansprong en de airco weer begon te werken. Zo in je eerste slaap ben je dan echt even de weg kwijt, en is het even rondkijken waar je bent. Piet heeft toen alsnog de laptop aangezet en heeft het krantje en de foto’s op de weblog geplaatst. We moeten het thuisfront uiteindelijk van informatie voorzien.

Tijdens het onweer zijn schijnbaar enkele leden van de NMF (Nellie’s Mosquito Fanclub) binnengeslopen en hebben zich toen in de kamer verstopt. Zij waren natuurlijk ook bang van het onweer maar konden in het donker nu hun slag slaan. ’s Morgens had Nellie overal tattoos die ook nog behoorlijk irriteerden.

Ondanks het onweer gisteravond was het vanmorgen om 10:00 uur alweer 33 gr. en zonnig. Bij dit weer moet je wel veel drinken, wij hebben nog nooit zoveel flesjes ‘water’ leeggedronken. Eerst even naar de winkel, zorgen voor de lunch, het wordt een broodje gezond vanmiddag. Als we binnendoor rijden is het niet zeker dat je winkels tegenkomt.

Het was rustig op de weg dus zal het wel druk in de kerken zijn geweest. Bij de kerken die wij passeerden stonden nogal wat auto’s. De route van vandaag, van Chester naar Charlottesville via Scottsville liep door een prachtige heuvelachtige omgeving. Toen we steeds dichter bij Charlottesville kwamen zagen we in de verte de bergen.

In de winkels werd Piet gefeliciteerd met Vaderdag. Mooi toch! We zijn er ook nog niet aangewend, als je hier wilt oversteken, ook zonder zebrapad, is het net andersom dan bij ons. Hier wachten altijd de auto’s, en zwaaien dan als je oversteekt. Meestal gaan we even naar Mc Donalds voor een koffiestop, omdat die koffie hebben die wij nog een beetje lekker vinden, als die vers gezet is tenminste. Helaas zie je als je binnendoor rijd ook niet zoveel Mac’s dus toen we in Charlottesville naar een Mac aan het zoeken waren passeerden we een Barnes & Noble boekenwinkel. In deze winkel is in de meeste gevallen een koffiecorner die door Starbucks gerund wordt.

Hier had men wel een hele grote koffiecorner die zo goed als vol zat, misschien kwam het omdat het zondag was, want velen maakte gebruik van de ruimte om tijdschriften of boeken te lezen of om werkzaamheden op hun computer te doen want ook hier is wifi voor iedereen beschikbaar en gratis. De koffie is er heerlijk alleen krijg je een beker wat eigenlijk té veel is. De volgende keer 1 beker bestellen en 1 extra beker vragen, dan heb je iedere nog een grote mok.

We hebben weer voor 2 nachten geboekt in dit hotel. Hier hebben we zeker geen last van ongewenste gasten die Nellie willen omhelzen, dit hotel heeft enkel een hoofddeur, binnendoor naar alle kamers.

Morgen hebben we een vrije dag ingepland, hoe we die door komen lezen jullie morgen weer.

Toedeloe!

• 22 Juni 2015 - 08:20

Christiane:

Hallo Nellie en Piet, gisteren ook genoten van jullie belevenissen maar het was hier te druk om even te reageren! Mooi dat de politie weer op jullie hielen zit, voelt vast vertrouwd aan!
    De foto's zijn leuk om te zien, het is zo n ander america dan op tv vertoond wordt. Ik geniet ervan, al die meertjes en straten.
    Sterkte met de tattoos!!

• 22 Juni 2015 - 08:23

Maria:

Wat een mooi natuurschoon en aan de foto's te zien genieten jullie dan ook met volle teugen.
    Geweldig om dit te zien. Hoop dat jullie reis een avontuur mag worden gevuld met allemaal mooie ervaringen en voor later prachtige herinneringen.
    Heel veel liefs,

Jan en Maria