20 juni Chester - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 20 juni Chester - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

20 juni Chester

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

21 Juni 2015 | Verenigde Staten, Richmond

Om 10 uur zaten we in de auto bij een buitentemperatuur van 32 graden. De route die we zouden gaan rijden was richting Farmville en we hadden Tommetje zo afgesteld dat de route binnendoor ging via de smalle bayway´s. Verder hadden we geen plannen, in ieder geval niet zoals gisteren toen we echt naar de Dorel Circle in Richmond wilde. Vandaag laten we de bijzondere ervaringen en indrukken van onze ontmoeting met Allen en ´het´ huis op ons inwerken. Belangrijk is om het verleden te verwerken zodat we het een plekje kunnen geven. Zeker is dat er weer een stukje in onze levens-puzzel is bijgelegd, zodat hij langzaam aan compleet wordt.

Het valt ons op dat op de binnenwegen steeds meer fietspaden komen en hier en daar zie je groepen met fietsers, alleen scheuren ze nog niet zo onverantwoord als bij ons over de fietspaden heen. Hier moeten de fietsers meer rekening houden met het autoverkeer. Bij ons is het meestal andersom.

We kwamen bij Swift Creek Reservoir, een groot waterreservoir voor de watervoorziening in de Chesterfield county. We wilden er foto’s gaan maken maar we kwamen niet bij het water. We probeerden via een grindweg het water te bereiken, maar ook dat lukte niet, totdat we een kleine inham langs de weg zagen waar je toegang tot het water had. Hier stonden Skip en Lonnie die net met hun kano het water op wilde. We hebben met hen een leuk gesprek gehad, foto’s gemaakt en ze vonden het leuk om onze weblog te ontvangen. We kregen hun e-mail adressen zodat we die aan onze mailing lijst konden toevoegen.

De smalle weggetjes vinden wij heerlijk en we rijden er op ons eigen tempo. Zo kan het voorkomen dat er een hele sliert auto’s achter je blijft hangen, voor ons het moment dat we even naar een parkeerplaats of oprit rijden om daar te stoppen om de auto’s een kans te geven ons te passeren. Vandaag stonden we op een inrit waar de eigenaar zelf gebruik van wilde maken. Ja, kan gebeuren. Dan wordt er gezwaaid, en is verder geen probleem. Wij laten ons niet opjagen en rijden onze eigen snelheid, en dat is een stuk lager als de toegestane snelheid. Maar zelfs als je langzamer rijd wordt je niet opgejaagd op de binnen wegen, men blijft netjes achter je rijden en pas als het verkeer het echt toe laat zal je gepasseerd worden.

We hadden vandaag een time-out en zouden een klein rondje rijden, werden het toch nog 200 mijl ofwel 320 km. Maar het was een prachtige route met veel overstekend wild die te veel haast hadden en geen tijd hadden om voor onze camera te poseren. We zagen een bever, eekhoorn, hagedis en een vosje en geen van allen wilde ze op de foto, jammer, als ze hadden geweten dat ze misschien bekende Nederlander waren geworden hadden ze misschien wel even de tijd genomen.

Het was vandaag best veel bewolkt, maar de temperatuur bleef toch zo’n 33, 34 graden. De vochtigheidsgraad is hier hoog, en dat maakt de gevoelstemperatuur nog hoger. Dus is het erg belangrijk veel water te drinken. Echt veel last van de warmte hebben we niet, we hebben airco in de auto en dat met wat country muziek op de radio was het heerlijk om vandaag nog eens in de omgeving van Richmond Virginia te rijden. Ineens zagen we dat de sheriff achter ons reed, hij was echt aan het bumperkleven, iets wat bij ons niet mag. Wij denken dat hij het kenteken aan het controleren was en toen hij doorkreeg dat het maar arme Nederlanders waren sloeg hij af en ging achter andere auto’s aan.

Terwijl we dit verslag aan het typen zijn barst er een heftig onweer los, het valt er met bakken uit. Maar we zitten ook in het donker en is de internetverbinding uitgevallen. Afwachten wanneer de stroom storing is hersteld. Het is niet alleen kortsluiting in dit hotel, de hele omgeving is donker.

Tommetje verdient een pluim, hij heeft ons een prachtige alternatieve route laten rijden. Maar de chauffeur krijgt ook een pluim en een lekker koud pilsje, daar is hij blijer mee dan met een pluim. Morgen gaan we richting West Virginia en vermoeden, maar bij ons is niets zeker, dat we in de buurt van Staunton zullen overnachten. Wat het wordt dat lezen jullie morgen weer.

Toedeloe!

• 21 Juni 2015 - 09:41

Josenwilliam :

Hallo amerika hier italie.weer een groot en mooi verslag.met bewondering elke dag zoveel info.en het leest nog makkelijk ook. Daar zijn ook heel aardige huisjes. Als ik de foto,s bekijk. We gaan voor morgen.een groet uit italie.

• 21 Juni 2015 - 12:31

Miranda: