8 januari St Augustine - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 8 januari St Augustine - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

8 januari St Augustine

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

09 Januari 2014 | Verenigde Staten, Palm Coast

8 januari St Augustine
Allereerst willen wij iedereen bedanken voor het warme medeleven.
Gisteravond om 11:30 was het in Eindhoven 10 graden, hier in St Augustine 1 graad. We kunnen we volgend jaar beter in Eindhoven op vakantie gaan. Nou nee, St Augustine heeft toch iets speciaals en dat willen we toch iedere keer weer meemaken, het is inmiddels de 3de keer dat we hier zijn. De temperatuur was vandaag niet zo slecht, hij kwam weliswaar langzaam op gang maar uiteindelijk hebben we de zon heel even gezien en het werd zo’n 15 graden, maar de wind was nog behoorlijk.
We hadden de winterjassen en schoenen uit de koffers gehaald dus we waren goed voorbereid op eventuele kou, en bij zo’n 10 tot 15 graden was het ideaal weer om te wandelen. Soms dreigde het even om te gaan regenen en viel er een verdwaald druppeltje maar het bleef verder droog en de wind was gelukkig minder guur dan de afgelopen dagen.
Om vanuit het motel in het centrum van St Augustine te komen moesten we eerst 500 meter over de brug van de Mantanzas river lopen en daarna kwam je in het historische gedeelte. Als eerste het Flagler college bezocht. Dit was oorspronkelijk een hotel, maar is daarna omgebouwd tot school. Werkelijk onvoorstelbaar mooi is al het houtsnijwerk wat je daar binnen aantreft.
We hebben door alle straatjes in het centrum gelopen, diverse winkeltjes bezocht, een hapje gegeten, maar het einddoel was A1A Ale works. Een restaurant verbonden met een brouwerij en hier kun je samples bestellen. Je krijgt dan 6 glaasje, met de diverse biersoorten die men daar brouwt. Je krijgt een placemat voor je met 6 rondjes erop waarop de glazen passen. Hier staat ook de beschrijving van de biersoort in het glaasje op (zie foto). Deze samples samen met een schaal, eigen gemaakte chips met warme blue cheese, stukjes bacon en uitjes is werkelijk echt genieten. Hier hebben we een jaar op gewacht, maar het was het wachten zeker waard.
We hadden gedacht dat we onder Jacksonville door zouden rijden richting Tallahassee, maar door de niet al te beste weersvooruitzichten in die richting, en we willen nu eindelijk weer eens de korte broeken met slippers aan, gaan we morgen naar St Petersburg, aan de westkust van Florida. Een week eerder als gepland gaan we daar vrienden bezoeken.
En dit past helemaal bij ons, veranderlijk als het weer, geen vaste planning, go with the flow, genieten van het moment. Het enige dat belangrijk is dat we op 20 januari op tijd de auto inleveren en inchecken voor de vlucht naar huis. Alle dagen daar tussenin is het genieten van onverwachte ontmoetingen, gesprekken en situaties, echt helemaal niks moeten, alleen genieten. Nu maar hopen dat de temperatuur inderdaad hoger gaat worden nu wij de route wijzigen en via St Petersburg, Fort Meyers richting de Keys gaan, maar ook hier is het weer geen garantie dat we daar ook uitkomen.
Tot morgen!

• 09 Januari 2014 - 09:55

Christiane:

Lieve beiden, ook gecondoleerd natuurlijk met het overlijden van (schoon)zus. Gisteren geen kans gehad om te reageren, wel lezen natuurlijk!!!
    ik geniet erg mee hoor en die biertjes met snacks zouden ze hier ook moeten doen!!! succes verzekerd.
    Op naar het betere/warmere weer en dat zal wel lukken want wij gaan richting de 0 graden dus dan is het daar net als een weegschaal, vast warmer!
    tot de volgende keer en echt leuke foto's hoor!!!