19 januari Hollywood - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 19 januari Hollywood - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

20 Januari 2014 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

19 januari Hollywood
Vannacht was het 0 graden en toen we om 8:15 de gordijnen open deden was de temperatuur opgelopen tot 6 graden met een strak blauwe lucht, echt stralend weer. Als je zag hoe snel de temperatuur op liep dan beloofde het wat voor vandaag, de verwachting was dat het zo’n 20 graden zou worden. Dat zou dan zeker een mooie afsluiting van onze vakantie worden.

Voor we vertrokken eerst nog enkele gallons benzine in de tank want nog 175 km rijden met hier en daar een omweg was teveel gevraagd voor een kwart tank benzine. En hij lustte wel wat benzine, tenminste hij bromde af en toe behoorlijk, maar hij is ons, ondanks dat hij soms luidruchtig was, trouw gebleven en heeft ons gebracht waar we wilde zijn.

De eerste halte was Stuart, waar aan de haven enkele foto’s zijn gemaakt. Toen richting Jupiter, maar Tommetje wilde over de highway en wij rijden liever de scenic way. Dus gingen we bij Hobe Sound van de highway af richting kust. Toen Tommetje teveel commentaar gaf, haalde Piet Tommetje van de steun en legde hij hem onder de stoel. Normaal schakelt hij zichzelf uit als je de stroom verbreekt maar ditmaal hoorde we ineens onder de stoel een stem die zei ‘na 100 meter rechtsaf’. Wij lagen allebei in een deuk toen we onverwacht de stem hoorde. Piet heeft hem toen maar handmatig uitgezet.

We kwamen uiteindelijk op een weg die parallel aan de zee liep waar grote villa’s stonden met ongelooflijk prachtige grote oude bomen, afgelikte bijgehouden tuinen, alles in mooie vormen gesnoeid, geen papiertje op de grond, een lust om er te rijden (zie foto’s), de werkelijkheid is niet met foto’s vast te leggen. Het was inmiddels 12:30 en de temperatuur was al opgelopen tot 18 graden. Toen we de weg zo’n 20 km hadden gevolgd mocht Tommetje weer zijn best doen om ons de weg te wijzen.

Het is bij ons gewoonte geworden dat we ’s middags koffie gaan drinken bij Mc Donalds en tegelijkertijd even de mail checken. Deze keer zat er geen bejaardensoos maar veel gezinnen met kleine kinderen, mooi gekleed, ze kwamen denken wij uit de kerk om bij Mac de lunch te gebruiken. Wij beperkten ons tot koffie, deze keer voor de minimum prijs van $1,18 voor 2 bekers ofwel nog geen € 0,50 per beker.

Het laatste gedeelte van Palm Beach tot Port Lauderdale verliep wat langzamer. Het was druk op de weg en er waren ontzettend veel stoplichten die ook voor vertraging zorgden. Ook kwamen ons 3 politie auto’s met zwaailichten aan, ons tegemoet rijden. Daarachter een rouwstoet die ongestoord kon doorrijden, niemand zal het in zijn hoofd halen de rouwstoet te doorkruisen. Daarvoor heeft men teveel respect.

Vandaag is het uiteindelijk een dikke 20 gr geworden, we zullen het zonnetje missen. Morgen gaan we eerst bij IHOP heerlijk ontbijten, we hoeven daarvoor maar een paar meter te rijden. Daarna de auto inleveren, om 15,35 (Nederlandse tijd 21.35 ) vliegen we naar Minneapolis. In Minneapolis is het volgens de voorspellingen, zo’n -12 graden, dus een beetje frisser als in Florida. Vandaar vliegen we naar Amsterdam en hopen daar dinsdag rond 10 uur in de morgen te arriveren. Daarna met de trein naar huis. Hoe onze terugreis verloopt, en een laatste overzicht van ons avontuur in de USA kunnen jullie later lezen.
Tot dan!

• 20 Januari 2014 - 08:31

Rob En Miranda:

Lieve ouders, goede en veilige terug reis! We horen wel als jullie veilig op Nederlandse bodem staan.

Liefs xxx

• 20 Januari 2014 - 10:04

Jos En William:

hallo amerika, wij zijn weer in de lucht. en heb een inlhaal race gedaan , met de achterstand. van de verslagen die we nog niet gelezen hadden maar al bij al weer veel gelezen en mooie foto,s bekeken. nou jullie aan het einde van de vakantie zijn,ook een goede vlucht naar nederland.geniet nog even van de states. een groet uit weert van jos en william.