18 januari Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 18 januari Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

19 Januari 2014 | Verenigde Staten, Fort Pierce

18 januari Fort Pierce
We hebben vanochtend heerlijk uitgeslapen, dat kon ook want ontbijten kon hier tot 10 uur. Dit keer was het ontbijt zoals beloofd was, een hot breakfast. Je kon wafels bakken, warme omelet of een schijf hamburger. Hier was het prima geregeld en daar hebben we ook gebruik van gemaakt.

Toen we buiten kwamen was het 14 graden, een snelle opwarming want vannacht was het rond het vriespunt. Het bleef door de koude wind nog wel erg fris maar er was geen wolkje aan de lucht en als je uit de wind stond was het heerlijk, in het zonneke. Voor de zekerheid hadden we onze warme trainingspakken aangedaan en dat was ’s morgens lekker, maar ’s middags warmde het behoorlijk op.

We zijn eerst wat gaan shoppen bij de diverse Walmarkt’s hier in de buurt. We zagen een prachtige BBQ, compleet met meters voor de temperatuur, het zijn BBQ, ovens en magnetrons in een. Jammer dat zoiets niet in je koffer past. Er is bij een Walmart bijna altijd wel een zaakje om wat te eten, een Subway of Mc Donalds. In de 2e Walmart zat een Mac, dus was het tijd voor een bakje, gezellig mensen bekijken die aan het shoppen waren ( zie foto). Het was erg druk, zowel in de winkel als in de Mac, maar met wat geduld hadden we een leuk plaatsje, een kop koffie met hot appelpie, en de pie was echt hot, vers gebakken.

Na geshopt te hebben bij Walmart, Beals, Target etc. was het weer tijd voor iets lekkers, en wij hadden nog een bananensplit te goed bij Diary Queen. Dus wij aan Tommetje vragen of die geen DQ wist. 10 km verder was er een, en als surrogaat Amerikaan kijk je niet op een kilometer. En we hebben van onze bananensplit genoten (zie foto).

De temperatuur liep op tot zo’n 19 graden en dat was voor ons de reden om naar de haven van Fort Pierce te gaan. met een omweg zijn we daar naar toe gereden. En de moeite van het omrijden waard ( zie foto’s). In Fort Pierce waren we ook al op 3 januari maar toen waaide het zo hard dat de meeuwen achteruit vlogen. De wind was inmiddels gaan liggen en de meeuwen en duiven konden nu koers houden. We hadden nog een broodje als voer over, en ze kwamen weer in grote getalen het brood praktisch uit je handen pikken (zie foto).

Na wat rondgelopen te hebben aan de haven was het tijd om onze keel te gaan smeren, die droog was van de warme zon. Dit deden we in de Tiki bar aan de haven waar we een heerlijk Yuengling biertje hebben gedronken (zie foto). Daarna zijn we naar het motel teruggegaan. Morgen rijden we de laatste kilometers, en dan hebben we ook onze laatste overnachting in Fort Lauderdale. Maar we hebben nog een hele dag. En na weer een koude nacht, beloven ze morgen weer een korte broeken dag, en we rijden niet zomaar rechtstreeks naar Fort Lauderdale. Hoe we onze laatste dag in de States door brengen horen jullie morgen weer.

Tot morgen!

• 19 Januari 2014 - 08:15

Jort Van Nisselroij:

Hoi Nellie en Piet,

Bij deze het commentaar van Jort bij het verhaal van vandaag.

- Hebben ze ook wafel gebakken bij het ontbijt?
    - Van die bananensplit daar wordt Nellie wel blij van!
    - Die vogels zijn heel groot, daar zullen we maar niet naar toe gaan.
    - Bah, Yeungling biertjes vind ik niet lekker.

We zijn benieuwd wat jullie de laatste dag nog meemaken.

Tot morgen!

Groetjes Jort, Daane, Maaike en John

• 19 Januari 2014 - 09:49

Esther:

Hallo lieverds,

Wat heb ik genoten van jullie reisverslagen. Dank je wel. Vandaag is het zondag en ik begreep dat jullie morgen weer het vliegtuig in gaan voor de reis naar Nederland. Ik wens jullie nog fijne, laatste dagen in Amerika en een hele goede terugreis. Geniet ze!

Liefs Esther