21 januari Eindhoven - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 21 januari Eindhoven - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

21 Januari 2014 | Nederland, Eindhoven

21 januari Eindhoven
We zijn weer thuis. Het zit er weer op, 3 weken zijn snel voorbij en we hebben het dit keer rustig aan gedaan. ‘Slechts’ 1400 mijl gereden. Maar ook vaker 2 dagen op een plaats gebleven, je wordt ouder en ook wat rustiger, het tempo ligt een beetje lager, ‘take it easy man’. We hebben weer zoveel indrukken opgedaan, ervaringen rijker en mooie ontmoetingen gehad. Ook het weer was deze keer heel anders, veel kouder dan normaal. Dagen van 24 graden kwamen andere vakanties vaak voor, maar dit jaar was dat een unicum, maar we hebben genoten en gaan zeker weer terug.

Een van onze vaste tradities is dat we de laatste dag bij Waffle House of IHOP gaan ontbijten en omdat IHOP 2 km van het motel was en ook nog in de richting van het vliegveld lag was de keuze snel gemaakt Om 10 uur zat de hele zaak vol en dat op een maandag morgen. Wij namen, zoals gewoonlijk, een 65+ ontbijtje, alles erop en eraan en dat voor een fancy prijsje ( zie foto).

Om kwart over elf hebben we afscheid genomen van onze auto en werden we met de bus naar de terminal gebracht (Zie foto). We waren mooi op tijd want we moesten minimaal 3 uur voor het vertrek van de vlucht aanwezig zijn, en die was om 15:35. Van Fort Lauderdale zouden we naar Minneapolis vliegen, en dan over stappen en verder naar Amsterdam. Toen we in wilde checken vertelden ze ons dat we veel te vroeg waren en om 13:00 uur maar terug moesten komen. Gelukkig konden wij een stoel bemachtigen in de wachtruimte, en kwamen in gesprek met een echtpaar naast ons dat ook naar Minneapolis moest.

Wachten vinden wij niet erg, liever wachten dan haasten, maar wachten en nergens een terras zien is minder. Ondertussen even op het publicatiebord de vertrektijden controleren en wat bleek, onze vlucht naar Minneapolis had een vertraging van 2 uur vanwege de kou en het slechte weer daar. Zoals we in gecheckt stonden hadden we bij aankomst 1 uur tijd om in te checken voor de vlucht naar Amsterdam, dus kwamen we nu 1 uur te kort, dus wij naar de informatiebalie voor een oplossing.

De oplossing was overboeken naar Detroit en vandaar uit naar Amsterdam. Deze vlucht stond op vertrekken en wij moesten nog door de douane. Met een speciale escorte werden wij langs alle andere wachtende geloodst en meteen vooraan bij de douane neergezet. We moesten nog hard lopen, op het moment dat we binnen waren werden de deuren gesloten. We zijn wel 2 uur eerder vertrokken, mooi mee genomen, maar hadden geen zitplaatsen naast elkaar.

Volgens de tickets zaten we ook in de volgende vlucht niet naast elkaar maar dat zouden we bij aankomst in Detroit wel even achteraan gaan. Toen we in Detroit de gate binnenstapte werd Nellie’s naam, alsof ze een ‘very important person’ was, afgeroepen. Men had in Fort Lauderdale bij het inchecken in alle haast de pas van Nellie niet gecontroleerd en dat moest alsnog gebeuren. We hebben van die gelegenheid gebruik gemaakt om 2 plaatsen naast elkaar te krijgen. Dat krijg je ook voor elkaar als je ‘very important’ bent.

Het was al met al een hectische situatie maar we hebben wel 2 uur minder hoeven wachten en we zaten in een super de luxe, zo goed als nieuw vliegtuig met veel beenruimte en goed van eten en drinken. Bij aankomst op Schiphol stonden we te wachten bij de bagage loopband op onze koffers, maar we konden lang wachten want onze koffers waren niet meegekomen. Die hadden schijnbaar nog geen zin om naar de kou te vertrekken. Ze zouden met een andere vlucht komen, zo werd ons belooft, en zouden zo snel mogelijk naar Schiphol komen. Er werden wat formulieren ingevuld en meegedeeld dat ze vandaag of morgen wel thuis afgeleverd zouden worden.

Het is maar raar om zonder koffers van een vakantie terug te komen, maar we hebben al de melding gekregen dat we woensdagmorgen weer herenigt worden met onze koffers. Terugkijkend was het een mooie vakantie met wel lagere temperaturen dan we verwacht hadden, maar met weer mooie ontmoetingen en herinneringen rijker.

Dit was voor deze reis de laatste aflevering maar er staan nog zeker enkele nieuwe avonturen in de wacht. Als het zo ver is krijgen jullie er weer bericht van. Bedankt voor de reacties en het meereizen, wij hebben er van genoten, en als wij zien dat er in deze 3 weken 1500 mensen naar onze site hebben gekeken dan denken wij dat met ons velen mee hebben genoten, en zo een plezier hebben gedaan om ze deelgenoot te maken van onze belevenissen.

Tot een volgende keer!

• 21 Januari 2014 - 23:33

Patricia:

Glad to see you are safe at home once again. Bob and I enjoyed our time with you and hope we can share a 'flight' of beer again someday. I've really enjoyed your travel photos and journals....once I understood how to translate! We have had a lovely few days and we are promised cooler weather once again starting tomorrow.

Love, Patricia

• 22 Januari 2014 - 10:28

Piet En Nellie Van Den Hoof:

We hope you had a good trip back home and are now rested up a bit.
    Ranger Bob