29-7 Fernandina Beach - Reisverslag uit Fernandina Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 29-7 Fernandina Beach - Reisverslag uit Fernandina Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

29-7 Fernandina Beach

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

30 Juli 2011 | Verenigde Staten, Fernandina Beach

Na een heerlijk ontbijt zijn we vanmorgen zo rond half elf vertrokken naar San Fernanda Beach. Onderweg hebben we regelmatig gestopt om even naar zee te gaan, we reden tenslotte langs de kust en dat nodigt wel uit. Overal zie je dan overdekte picknick plaatsen met grote dubbele barbecues erbij.

Omdat we op de koffie wilde bij een kennis van vroeger in Jacksonville zijn we enkele kilometers omgereden. Hierdoor kwamen we langs de Budweiser fabrieken maar de poorten waren gesloten anders hadden we er nog een pilsje gedronken. Het zat, wat dat betreft ook niet mee. De kennis was niet thuis en ook die poort was op slot, dus ook geen kop Douwe Egberts koffie. Maar de weg was erg mooi en dat maakte weer veel goed.

Onderweg zijn we nog Little Talbot Island Park in gereden, een park dat eigenlijk bestaat uit duinen, strand en parkeerplaatsen. Plotseling stak een bruine slang van ruim een meter de weg over. Piet dacht dat hij hem doodgereden had maar toen we omdraaien en gingen kijken zagen we hem, met hartkloppingen, in de bosjes liggen. Hij zal vast gedacht hebben ‘verrekte Hollanders, kunnen ze niet uitkijken, ik woon hier en zij niet’.

Aangekomen in Fernanda Beach hebben we eerst een strandwandeling van 1 ½ uur gemaakt en zijn we ook aan het strand geen eten. We aten daar een heerlijke cholesterol verlagende Crabburger samen met een portie cholesterol verhogende friet, een goede combinatie. We hebben daar buiten de fanclub van Nellie, die natuurlijk weer aanwezig was, ook Donna en Perry ontmoet, dus weer vrienden voor het leven gemaakt, maar dat is hier niet echt moeilijk.
Morgen gaan we naar Savannah in Georgia.

Groetjes allemaal! Tot morgen.

• 30 Juli 2011 - 09:00

Miranda:

Oohh....echt zo herkenbaar die foto's ! Ik weet zelfs dat er aan het einde van het verharde concreet pad (op de foto met de kale bomen) een douche staat om het zeewater en zand van je af te spoelen voordat je de auto in stapt !
    Ik denk zelfs dat ik meerdere malen op dat pic-nic bankje heb gezeten !

Jammer hoor dat jullie oude kennis er niet was ! Hij had je met open armen ontvangen en je graag een bakkie DE aangeboden :-)

Geniet nog een paar dagen ! XXX

• 30 Juli 2011 - 09:01

Miranda:

ps...Piet het is Fernandin A Beach....

XXX

• 30 Juli 2011 - 13:30

Hey vrouwke,
    Wij zijn geen water mensen dus ook geen douche gezien, (aan het strand dan) haha. Ja, jammer dat die kennis niet thuis was, hij heeft wat gemist, hihi. We komen snel op echt een heerlijk bakkie bij julliie!!
    Little Talbot was mooi en bloedheet,het was een stuk lopen naar de zee en nergens schaduw. Daar hadden we ,dachten, we ook de aanrijding met de slang. De foto dat je Piet in de verte ziet lopen is daar genomen.
    Tot over een paar dagen, dikke kus XXX

• 30 Juli 2011 - 13:39

Nellie En Piet:

Hey lieve mensen uit de Zandhoen,
    Verschil is er dus echt wel. Hier is na een flinke bui niks meer te merken, 'gewoon' weer bloedheet!
    Dus het valt toch op dat Piet behalve het autorijden zó zijn best doet toch actief bezig te zjn?! Zal hem afvallen over een paar dagen.
    Maar we genieten echt wel nog even. De 4de aug zijn we weer thuis.
    Liefs en groetjes van ons.

• 30 Juli 2011 - 13:41

Hallo Christiane,
    Leuk dat je reageerd op de site. Wat ons betreft is de Sates echt een aanrader, zoooo groot overal zoo anders. Echt de moeite van ervaren waard.
    Liefs van ons.