30-7 Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 30-7 Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

30-7 Savannah

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

31 Juli 2011 | Verenigde Staten, Savannah

Wij zijn er erg trots op dat onze site zo goed bekeken wordt, meer dan 100 kijkers op een dag is een aantal dat er wezen mag. Wij vinden het daarom wel jammer dat er naargelang de kijkers er weinig gereageerd wordt. Juist deze reacties zijn de kers op de taart voor het boek dat we van de reis in elkaar gaan zetten. Maar dan nu ons verhaal weer van vandaag.

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt, wat wel mag als je ziet dat we gisteren het dubbele betaalden voor het motel in Fernandina Beach als vandaag in Savannah, zijn we begonnen aan een van de laatste etappes terug naar Atlanta. Toch weer een route van 225 km als je Tommetje volgt, en dat doen wij niet dus maken wij meer kilometers met ons omrijden.

De eerste halte was een Target winkel waar een vogel op een winkelwagentje iedereen de winkel in zat te roepen. Maar hij vloog snel weg toen het wagentje een tik van een parkerende auto kreeg. Bij het binnenkomen van de winkel werd Piet meteen uitgenodigd bij enkele vrouwen die de deur voor hem open hielden. Hij zij meteen toen hij binnen kwam: “Thank you” waarop zij antwoordden: “You’re welcome”, hij vergat alleen hun adres te vragen.

Onderweg hebben een tankstop gemaakt, wat ook ooit moet gebeuren. Meestal zit in of bij een pompstation een McDonald’s of Subway, nu was Dunkin Donuts de buurman. Omdat we daar nog geen lunch hadden gehad wij daar naar binnen. Zoals gewoonlijk hangt boven de balie allerlei voorbeelden van gerechten en onze keuze viel op iets dat leek op geroosterd brood met bacon en ei. Toen we de sandwich kregen leek het op een wentelteefje, alleen zo vet aan de buitenkant dat het een echt vet teefje bleek te zijn dat wel was gewenteld maar dan in de olie. Maar het smaakte niet slecht hoor, we dachten door een jelly donut na te nemen al het vet wel goed zou worden geabsorbeerd. We hopen dat het de goede cholesterol was, want daar hebben we uiteindelijk de hele vakantie al steeds rekening mee gehouden, haha.
We hebben echt tranen gelachen toen bleek bij het eten van het vette teefje we dezelfde gedachten hadden om dit als verhaal in ons dagverslag te melden. Dat laat zien dat zoiets simpels als dit je dag kan kleuren. Het zit hem dus echt in de kleine dingen.

De weg naar Savannah was erg afwisselend, veel water, moeras en bomen en liep bijna gelijk aan de kust. We hebben er weer prachtige foto’’s kunnen maken, dit ondanks de temp vandaag rond de 40 gr. We blijven hier niet zoals eerst gedacht 2 nachten, Downtown viel ons tegen. Morgen gaan we via North Carolina naar Augusta.
Nog 4 nachtjes hier, dan 1 nachtje in het vliegtuig, en dan weer heerlijk in ons eigen bedje. En ook dat zal wel weer heerlijk zijn.

Tot morgen!

• 31 Juli 2011 - 21:09

Bernadet:

Hoi, hoi,

Ik volg jullie wel hoor!
    Wij hebben nu voor de 2e keer dit jaar vakantie t/m 10 augustus en toeren dit maal met scooter en fiets in eigen land. Vanmiddag met Nelly gefietst een een leuke lokatie in Bladel (pas geopend) bezocht , ontspannende omgeving en zeker de moeite waard om dit met z'n drieen over te doen. Uiteraard nog wat meer km getrapt en enkele aanleg punten netjes voorbij gefietst! Het was immers niet zo'n dorstig weer maar gelukkig droog. Wederom een hapje gegeten op de lokatie waar wij met jou Nellie binnenkort naar toe willen. Wim was met zijn moeder en tante naar familie in Bemmel. Dus ook onder de panne! Volgens zeggen krijgen wij binnenkort ook weer wat zon, het werd tijd want die regen ben je gauw beu. Geniet samen nog van al het moois en ik hoor wel als jullie weer in Meerhoven zijn. Groetjes, Wim en Bernadet.