31-7 Augusta - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 31-7 Augusta - Reisverslag uit Augusta, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

31-7 Augusta

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

01 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Augusta

Vanmorgen niet gestart met een uitgebreid ontbijt maar met een cracker met kaas en een heerlijke kop koffie, want je hebt ook lekkere koffie soms in een motel. Om half 10 zijn we vertrokken richting Augusta bij een temperatuur van 32 graden.

Savannah ligt aan de grens met South Carolina en de grens tussen beide landen wordt, voor een groot gedeelte gevormd door de Savannah River. De rivier steek je over via een immens hoge brug die ook nog eens heel lang is. Wat betreft de hoogte, bij Piet begon de hoogtevrees weer parten te spelen. Hij voelde zich weer op Pikes Peak in Collorado City de berg waar je de top met de auto kan bereiken.

Meteen als je over de brug bent ben je in South Carolina. De natuur is hier heel anders veel heuvelachtiger, met heel andere bomen en we hadden het geluk dat NMF (Nellie’s Mosquito Fanclub) niet meegereisd was. Achteraf bleek dat ze geen uitreisvisum hadden gekregen en daar waren wij niet rouwig om.

Het was een mooie route met weinig stops. Hierdoor waren we rond half 3 in Augusta. Even hebben we overwogen om door te rijden naar enkele plaatsjes aan de Savannah River maar uiteindelijk hebben we gekozen voor het bezoeken van een mall in Augusta en omdat het zondag is gaan veel mensen naar de mall wat te zien was op de immens grote parkeerplaats. Het was zoeken naar een parkeerplaats.

Er wordt daar niet alleen geshopt maar ook veel gegeten op de, voor velen, vrije zondag. Je ziet dan ook veel mensen lopen met doggy bags. Nou zie ik al vragende ogen met,”wat zijn doggy bags”. In doggy bags worden de restanten van het eten gedaan bedoeld voor de honden. Maar de honden krijgen er niets van, nee de baasjes zijn zo egoïstisch dat de restanten zelf opeten en de restanten van de restanten aan de honden geven.

Plaatselijk blijkt het even gehoosd te hebben, het is akelig benauwd nu, en donkere onweer luchten maar tot nu toe nog geen druppeltje. Als we de mensen hier vertellen dat het in Holland al weken regent zeggen ze, poeh ik zou wel in Holland willen zijn nu. Het is een deze hoek al weken extreem heet. Toch blijven wij zeggen, beter nat van het zweet dan van de regen.

De buurman van Econolodge, het motel waar we nu zijn, is Waffle House, ongeveer 20 meter verder. We gaan daar even naar toe trimmen, kijken of ze een ijsje hebben, en dan weer terug trimmen om de calorieën er af te lopen. Maar wat bleek, bij Waffle House verkocht men geen ijs maar men wou wel in de koffer mee naar Nederland. Helaas kon dat niet, wij zouden overgewicht hebben en we hadden zelf al zoveel problemen met de kilo’s. Als compensatie mochten ze op de foto dan waren ze als wij teruggingen toch een beetje in Nederland.

Omdat wij toch zin in een ijsje hadden zijn we naar de dichtstbijzijnde Dairy Queen gegaan en dat was ruim 6 km verderop. Wij als geacclimatiseerde Amerikanen in de auto, trimmen was te ver, om een ijsje te kopen en wij kozen, op advies, voor een heerlijke Blizzard Hawaiian. En die was lekker Miranda.

Morgen gaan we de Savannah River verkennen, want we hebben nog een overvloed van tijd, en blijven shoppen is ook niet echt ons ding. Hoe ver we dan komen zien we wel.

• 01 Augustus 2011 - 04:26

Mayke:

Hallo Nellie en Piet,

Ben net terug uit zuid frankrijk en lees jullie reisverslagen van de afgelopen 2 weken wat een mooie en indrukwekkende reis . Geniet van jullie laatste dagen daar ik zie en hoor jullie weer thuis...

lfs mayke

• 01 Augustus 2011 - 13:07

Nellie En Piet:

Hey Mayke, Hoop dat jullie het fijn hebben gehad. Wij moeten woensdag laat in de middag op het vliegveld zijn, dus nog 2 volle dagen. We zien elkaar snel, heb veel te vertellen.
    Liefs, Nellie

• 02 Augustus 2011 - 00:01

Mieke:

Hallo lieve mensen. Wie verre reizen maakt kan veel verhalen; geweldig wat jullie allemaal op jullie pad beleven en aan mooie mensen tegenkomen.

Heb nog niet alles bekeken, maar wat ik gezien heb is grandioos.
    Kunnen jullie volgend jaar geen bus huren ga ik mee!!!!!

Liefs Mieke en Paul