7-8 Eindhoven - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 7-8 Eindhoven - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

7-8 Eindhoven

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

07 Augustus 2011 | Nederland, Eindhoven

Vandaag het allerlaatste verslag van onze reis door Florida, Georgia en een beetje South Carolina. Woensdag zijn we vanuit Gainesville naar Atlanta gereden om de auto in te leveren en in te checken voor de terugreis. Het viel niet mee om afscheid te nemen van de SUV die we een maand geleden in gebruik hadden genomen en waarmee we 3600 mijl, wat zo'n 5800 km is, relaxed en veilig door de States hebben gereden.

Het was een prachtige reis waarin we veel beleeft hebben en waarin we veel hebben gezien en beleeft . Een vakantie die ons nog heel lang zal heugen, zowel wat trip als wat emotie betreft. We zijn weer vele ervaringen rijker geworden en heeft ons de mooie en minder mooie dingen van Amerika laten zien.

Prachtig was de natuur die we in vele facetten hebben mogen beleven. De swamps in de Panhandle en Everglades, De kusten van Pensacola in het westen via Key West in het zuiden tot Fernandino Beach in het oosten. Maar vooral ook de ongelooflijk prachtige meren en heuvels in Georgia en South Carolina.

Zeker ook het weerzien met Bob Lartz en Natalie Meibos. De gesprekken die we hebben gehad met de eigenaars van een winkel in Marianne, het Griekse vrouwtje in Tarpon Springs, de gepensioneerde club in Okechobee, de man die we ontmoette in de Golden Corral in Melbourne, de moeder en dochter in Fernandino Beach. Het was heerlijk om dit alles mee te mogen maken.

Meteen bij het verlaten van het vliegtuig bij de tussenstop in London werden we plomp geconfronteerd met de haastige en onbeschofte houding van de Europese mens. Ze reden ons bijna over de tenen met de bagage, en het bots en duwwerk bezorgde ons verbaasde blikken.
Het was wederom weer een koude douche toen we in Eindhoven kwamen en werden verwelkomt door een feestcomité van regendruppels, die naarmate we dichter bij huis kwamen, steeds harder begonnen te applaudisseren en ontaarde in een staande ovatie bij het betreden van de woning.

Maar we zijn weer gezond en rond thuis en lopen alweer plannen te maken voor volgend jaar om weer zo'n trip te maken, niet in Florida maar misschien weer Virginia, North en South Carolina etc. Maar als de plannen definitief zijn dan laten we jullie dit weten.
Dank je wel allemaal voor het meereizen, hopelijk hebben jullie zo ook een beetje mee kunnen genieten van onze bijzondere reis. Misschien tot een volgende keer.

Groetjes, Nellie & Piet

• 07 Augustus 2011 - 23:29

Eric & Riet:

Nellie en Piet,

Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen.
    We hebben echt wel mee genoten van jullie foto's en mooie verhalen van jullie welverdiende en bijzondere reis.
    We zullen snel een keertje wat afspreken om jullie enthousiaste en bijzondere verhalen te horen, we kijken er naar uit.
    Tot binnenkort.

Lieve groetjes,

Eric & Riet

• 16 Augustus 2011 - 15:14

William:

ja hier zijn we dan weer ,na een tijdje uit de lucht te zijn geweest,hebben we weer verbinding.
    na alles wat we gezien hebben is het geweldig reisverslag,petje af broertje .het was geweldig
    en zeer goede info.hartelijk dank. vanuit italie een groet van joske en william.

• 17 Augustus 2011 - 08:49

Nellie En Piet:

Ja William en Jos, zo zie je dat je broer en schoonzus nog heel wat in hun mars hebben. Maar wij hebben met veel plezier ons reisverslag gemaakt en iedere dag op het web geplaatst.

Groetjes