28-7 Saint Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 28-7 Saint Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

28-7 Saint Augustine

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

29 Juli 2011 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Gisteravond zijn we, na een wandeling door St. Augustine, heerlijk gaan eten in een van de vele restaurantjes hier. Tijdens het eten barstte een onweersbui los en de straten stonden in een minimum van tijd blank, maar voor we klaar waren met eten was de onweersbui voorbij en konden we weer terug naar ons motel lopen. Heerlijk zo’n zacht buitje met zo’n temperatuur het was echt verkoelend die paar druppels op je hoofd.

Vanmorgen hebben we een super lekker uitgebreid ontbijt gehad in het motel, ze hebben vast geweten dat het een intensieve dag voor ons zou worden, dus was een goede bodem noodzakelijk want vandaag hadden we ons Down-Town dagje en moesten we wandelen om ons dreigend overgewicht er af te lopen. Dus vandaag niet met de auto maar te voet naar het prachtige oude centrum van St. Augustine. Na eerst de St. Georgestreet, de winkelstraat hier, kwamen we bij het Lightner Museum met zijn prachtige binnenplaats waar enorme Koi karpers in de vijver zwommen. Ze hadden ook nog een prachtige wedding chapel die helaas gesloten was. Anders hadden we hier ons huwelijk nog eens over willen doen, je moet tenslotte een beetje bij de tijd blijven.

Tegenover het Lightner Museum ligt het Flagler College welke ook in dezelfde Spaanse stijl is opgetrokken als het Lightner Museum. Het College heeft prachtige plafond- en muurschilderingen en er waren pilaren met werkelijk zeer kunstige houtsnijwerken.

Omdat het inmiddels 3 uur was geworden en wij het principe hebben: ‘It’s five o' clock somewhere’ meenden wij even een kleine versnapering te gaan nemen. Eigenlijk toch goed wetende dat ‘klein’ hier niet bestaat. Wij hadden gisteren al een mooi restaurant in de verte zien liggen, het Santa Maria Restaurant, dat niet aan maar boven het water is gelegen. Toen we onze bestelling hadden gedaan, een ‘eenvoudige’ tosti en een glaasje bier kwam de serveerster eerst met een schaaltje met stukken brood.
Ja, we waren al dik over onze lunchtijd en Piet had honger, hij heeft altijd honger als hij iets eetbaars ziet. Hij haalde meteen een stuk brood van het schaaltje en begon te eten. Het bleek dat deze stukken brood bedoeld waren om de vogels en vissen te voeren. Men had namelijk in de vensterbank luikjes gemaakt waardoor je de broodkorsten aan de smachtende vogels en vissen kon voeren. Piet moet vast gedacht hebben dat hij ook een vrije vogel was. Gelukkig kwam de serveerster kort daarna met de ‘normale’ tosti’s maar ‘natuurlijk’ niet zonder een heerlijk portie frites.

We zijn daarna rustig naar ons motel gelopen, een hele wandeling bij een temperatuur van 38 graden en een brandende zo’n boven je hoofd. We kwamen nog een café tegen dat extra parkeerplaatsen had gemaakt speciaal voor fietsen en dat is wel heel uitzonderlijk hier in de States. Maar omdat wij te voet waren hebben we dat café maar links laten liggen.

Morgen gaan we via Jacksonville naar Fernandino Beach, hoe lang we daar blijven zien we morgen wel, wie dan leeft wie dan zorgt, we zijn heerlijk aan het uitdrijven. Don’t worry, be happy.

Tot morgen allemaal.

• 29 Juli 2011 - 07:34

Miranda:

Hallo samen,

Sorry Piet, maar ik moet echt even heeel erg hard lachen dat jij het brood op hebt gegeten wat voor de vissen was bedoeld....hahahahahahaaaaa ! Dit is echt zo lachwekkend !
    Moeders, je moet ook beter voor hem zorgen....gerum die man stikt van de honger !!

Fernandina Beach heeft dat gezellige plekje om te pic-nic-en aan het strand, waar ik je in het begin naar toe stuurde !

Mis jullie ! Tot snel xxx

• 29 Juli 2011 - 13:15

Christiane:

hallo Nellie en Piet,
    heb vanmiddag in circa 2 uur alle verhalen en foto's en reakties achterelkaar gelezen. Wat een avontuur zeg! en wat een mooie omgeving en dan dat eten!!! hahaha niks anders dan genieten daar.
    We hebben nogal hectische en verdrietige weken achter de rug. Een nichtje, 38 jaar, is dinsdag gestorven na 3 weken coma, dochter van John's zus. Laat 4 kleine kinderen achter dus dan ben je als familie wel even bezig daarmee. Reden waarom ik totaal niet naar jullie site ben gegaan, mijn hoofd stond er niet naar.
    Piet, ik las dat je jarig was in USA, nog van harte en vele jaren samen met Nellie natuurlijk.
    Ik heb echt genoten van alle info en foto's, krijg zin om ook eens daar te gaan kijken!
    Hele fijne laatste dagen en goede terugvlucht enne....neem in hemelsnaam die zon mee in je koffers!
    liefs, Christiane

• 29 Juli 2011 - 16:52

Johanna En Piet:

Niet alleen jullie hadden noodweer.Dat was hier ook het geval.In een mum van tijd stond alles blank.Maar het vergaat jullie goed zo te zien en te lezen.
    Als Piet op de foto staat is het altijd achter een bord eten( grapje!!!!!!!!!!!!)
    Geniet maar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!