10-7 Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 10-7 Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

10-7 Pensacola

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

10 Juli 2011 | Verenigde Staten, Pensacola

Gisteravond zijn we bij Waffelhouse gaan eten, willen we tijdens het eten ons glas pakken, weg glas, zijn het glas aan het bijvullen. En dat gratis en voor niets. Het temperatuurverschil binnen koud, en buiten warm, was zo groot dat de bril van Nellie bij buitenkomst aansloeg. Wat een land, je blijft je verbazen over de bijzonder vriendelijke bediening, ze komen geregeld vragen of alles naar wens is, of dat we nog iets erbij willen. De mensen willen je kennen en willen altijd een praatje maken. We staan als Nederlander wel als minder vriendelijk aangeschreven.
Vanmorgen eerst tanken en ramen wassen want de fotografe moet schone ramen hebben. Lekker muziekje op en dan toeren, we hadden voor vandaag een route gekozen over wat smallere en soms onverharde wegen. Er was een stuk bij dat niet alleen onverhard was maar ook nog vuurrood, wij denken dat het zand verbrand was door de zon. Uiteindelijk was het vandaag 99 graden dus bijna 40 graden Celsius. Maar met airco in de auto en voldoende water in de koeltas maken ze ons niks.
Het was vandaag een beestendag. Piet heeft een eekhoorntje doodgereden, afschuwelijk, maar het beestje stak plotseling de weg over. Even later was het een schildpad die naar de andere kant van de weg schuifelde. Deze beesten zijn meestal niet zo snel, dat heeft hem zijn leven gered, anders hadden we een dubbele uitvaart. In een Statepark was een heel groot meer waar vreemde eenden, maar ook mensen rondzwommen.
Omdat de batterij van de videocamera plotseling leeg was, konden we het laatste gedeelte van de dag niet filmen. We besloten een reservebatterij te kopen. We vroegen dit in een K Markt en de man achter de counter zei dat ze deze niet op voorraad hadden maar een eindje verder bij Best Buy wel. De goede man tekende het helemaal uit waar de winkel was en we konden er zo naar toe rijden. Jawel, 30 km verder, en dat is daar vlakbij.
Vandaag hebben we een bananensplit gegeten, niet bij Diary Queen maar bij Marble Slab. Nou Miranda als je van plan die hier te gaan eten ga naar Mable Slab, onvoorstelbaar lekker maar wel een complete maaltijd.
Vandaag hebben we het meest westelijke punt bereikt en gaan we, langs de kust, oostwaarts richting Tampa. Hoe ver we zijn gekomen lezen jullie morgen wel.
Groetjes allemaal!
Wordt vervolgd!

• 11 Juli 2011 - 07:21

Miranda:

Denken jullie wel een beetje aan de lijn ?? Je had "ondergewicht" toen jullie vertrokken (met de koffers dan.....) maar de terugweg weet ik het zo net nog niet :-))

Probeer de volgende keer bij Dairy Queen de Blizzard Hawaï maar eens !!! Die is echt goddelijk !

Rij langs de kustlijn richting Tampa via Chassahowitzka N.p. naar Clearwater en zo naar St Peterburg Tampa Bay ! St. Petersburg is een aanradar !

Veel plezier en geniet ! X van ons

• 12 Juli 2011 - 02:41

Nellie En Piet:

Hey vrouwke, Wat attent en lief dat jij aan onze 'ondergewichten' denkt. We genieten hier zo dat wij daar geen moment bij stil staan. Dus bij de Dairy Queen gaan we zeker een onsje erbij eten haha.
    In Tampa hebben we een afspraak met oude "vrienden', dus ook Tampa Bay gaan we bezoeken,
    We gaan weer opstarten, maar eerst even shoppen want JC Penney ligt hiernaast.
    Dus maak je geen zorgen om ons, met alle gewichten komt het goed.
    Dikke kus van ons xxx