11-7 Mexico Beach - Reisverslag uit Mexico Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 11-7 Mexico Beach - Reisverslag uit Mexico Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

11-7 Mexico Beach

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

11 Juli 2011 | Verenigde Staten, Mexico Beach

Gisteren hebben we, nadat we waren gesetteld in het motel en mail en weblog hadden bijgewerkt, een korte wandeling gemaakt. De buitentemperatuur was nog steeds 35 graden en broeierig. Piet had, toen hij een reclamebord met Wendy’s zag als een echte “Amerikaan”, ineens zin in een Hamburger. We hebben de kleinste besteld, met een kop koffie, maar de Hamburger had nog een fors formaat. Wij werden bediend door een jonge dame van zo rond de 75 en dat is in Amerika heel normaal dat ouderen werken.
Voor de eerste keer tijdens onze vakantie begon het te onweren met grote regendruppels. Echte Amerikaanse druppels, groot, warm en nat. In de tijd dat wij onze burger en koffie op hadden was de bui over, maar toen wij naar buiten gingen sloegen onze brillen aan en zagen we de eerste 5 minuten alleen maar mist. Maar het oversteken is een hele crime.
Zit je in een auto dan wordt je met alle egards behandeld, men heeft geduld en over het algemeen zijn ze gentleman of vrouw. Maar ben je te voet dan wordt je betiteld als los lopend vee en moet je uitkijken dat men niet de vouwen uit je broek rijden. Wij waren maar wat blij dat we een korte broek aan hadden want die hebben niet zo’n lange vouw.
Omdat de winkel van JCPenney naast ons hotel lag gingen we vandaag eerst daar shoppen, dat dachten we tenminste. Toen we voor de deur stonden bleek deze gesloten, we waren te vroeg. Pensacola lag in een andere tijdzone dus moesten we de klokken weer aanpassen, 1 uur terug.
De temperatuur vanmorgen was 35 graden maar de gevoelstemperatuur was meer dan 40, het was broeierig en onderweg kwamen er ineens plensbuien. De ruitenwissers konden het amper verwerken en de temperatuur kelderde van 35 naar 25 graden. Toen het droog was hebben we het Edenhouse bezocht, een prachtig landhuis liggend aan een baai.
Vanavond hebben we aan de Mexico Beach in een leuk restaurant meteen aan het strand gegeten, geweldig met de ondergaande zon en de golven aan je voeten. Hier hebben we meteen gebruik van gemaakt om de aangekomen grammen met een fikse strandwandeling eraf te lopen. Morgen gaan we weer door met onze kusttour richting Tampa. Dus wordt vervolgd……

• 12 Juli 2011 - 08:01

Miranda:

Ben jaloersssss...... ;-)

XXX

• 12 Juli 2011 - 13:31

Nellie En Piet:

Dag Frank
    Bedankt voor je tips, deze zijn bij ons altijd welkom, wie weet komen we er aan toe. Werkze nog de komende dagen. Ik zal ze hier in de States waarschuwen dat jullie er aan komen.

Groetjes Nellie en Piet

• 12 Juli 2011 - 18:34

Evert,Marieke & Kids:

Hoi hoi Nellie en Piet,

Wij zien dat jullie echt ervan aan het genieten zijn en de foto's die erbij staan spreken voor zich prachtig. Nou tis kort maar we volgen jullie. Geniet er maar lekker van jullie verdienen het. En H en J ook.

xxx Dikke knuff

• 12 Juli 2011 - 21:52

Nellie En Piet:

Dag Evert en Marieke & kids
    Er zijn veel trouwe bezoekers op de site, maar jullie reageren ook trouw en dat vinden wij fijn. Het is prettig te zien dat jullie ook meegenieten met onze reis.
    En ja .... we maken deze reis niet alleen en we genieten ontzettend.

Liefs en groetjes vanuit een warm en vaak zonnig Florida.
    Dikke knuff.XXX