9-7 Marianne - Reisverslag uit Marianne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 9-7 Marianne - Reisverslag uit Marianne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

9-7 Marianne

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

09 Juli 2011 | Verenigde Staten, Marianne

Vandaag eerst wat uitgeslapen en op ons gemak opgestart. Eerst tanken want ook in Amerika rijdt een auto niet op lucht. Maar je betaalt je echt niet suf met een SUV.
We komen hier helemaal tot rust we kunnen alles op een rijtje zetten, alles hier is zo relaxt en vriendelijk. Daar kunnen wij nog veel van leren, daarbij het ruime landschap en de prachtige natuur, wat uiteindelijk toch ons ding is.
De bijzondere sliertbomen blijken oaktrees te zijn. Ze zijn echt indrukwekkend, maar dat blijkt wel uit de bijgevoegde foto’s. In een klein winkeltje langs de weg hebben we een heerlijke BLT sandwich gegeten. Deze ervaring hadden we al in voorgaande vakanties opgedaan. Toen we een foto van de voorkant gingen maken kwam de eigenaar naar buiten met de vraag ”waarom een foto van hun zaak”. We hebben toen een heel prettig en bijzonder gesprek met de eigenaars gehad.
Vandaag hebben we echt datgene gedaan wat we eigenlijk altijd gewend waren. Wel een richting met mogelijk einddoel bepalen, maar tussentijds, daar waar het ons mooi of interessant leek afslaan en stoppen. Zo zijn wij bij een camping gekomen die zo mooi gelegen was maar afgesloten was door een slagboom. Nellie is binnen gaan vragen of we, om foto’s te maken, te voet op de camping mochten. We kregen een code en konden zo de camping op rijden en het was adembenemend hoe mooi het daar was. (zie foto’s). En je ziet wat het willekeurig afslaan en stoppen ons brengt. Leuke gesprekken en een prachtige natuur.
We zijn ook nog in enkele States parken geweest, waarbij in een park een hertje voor onze auto overstak. Morgen gaan we richting Pensacola, maar of we daar aankomen, berichten we morgen wel.

• 10 Juli 2011 - 08:51

Robbert:

Ik zie het wel het verliefde stel hebben het goed naar hun zin.
    Het valt me alleen een bietje tegen dat je nie gezwommen hebt in het bomen meer.
    Ik had gehoord dat in florida de laatste ruimterit gemaakt is heb je daar ook iets van mee gekregen?
    En bevalt de patserbak goed importeer hem anders maar.
    Nou nog veel plezier en geniet er maar van Gr. Robbert en Miranda

• 10 Juli 2011 - 12:36

Nellie En Piet:

Ja Robbert, we hebben het hier reuze naar ons zin. Als we in Las Vegas hadden gezeten waren weer getrouwd, ha ha. Dan blijf je ook bij de tijd.
    Hetr is wel een heerlijke auto maar ik rijd in Nederland ook een fijne auto. Wat betreft de ruimtereis, er is op de tv veel aandacht aan besteed. Er waren veel mensen op de been en dat was, samen met de autodiefstallen en het slechte weer de reden dat we de ronde andersom maken.
    Groetjes Nellie en Piet

• 10 Juli 2011 - 16:31

Johanna En Piet:

We zien wel dat het weer een fantastische reis word.Piet wij dachten dat jullie niet van de harde weg af zouden gaan? Maar het is toch weer gelukt.En voortaan met je handjes van vreemde knopjes afblijven, hè!!!!!!!!!!!!!!!!
    Heel veel plezier nog samen en we vinden het leuk om steeds weer die fantastische verhalen te lezen.

Heel veel groetjes en doe voorzichtig.