29 juni Rutland VT - Reisverslag uit Rutland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 29 juni Rutland VT - Reisverslag uit Rutland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

29 juni Rutland VT

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

30 Juni 2018 | Verenigde Staten, Rutland

Iedere avond kijken we naar de weersverwachting om te kijken welke richting we het beste in kunnen gaan. Gisteren konden we geen enkele kant in want overal was het slecht. Uiteindelijk bleek het mee te vallen in de richting waar wij gingen, het regende wel maar niet in de mate wat men had voorspeld. Je staat dan wel weer verbaasd dat vanmorgen, de zon hoog aan de hemel staat en al vroeg met een temperatuur van 29 gr. Dat beloofde wat voor vandaag, maar dat was ook voorspeld.

Dit hotel, een Quality Inn, is wat luxe betreft misschien iets minder dan de Holiday Inn van eergisteren maar hier hebben we een geweldig ontbijt waarin meer aanwezig was dan je bij een Continental breakfast kunt verwachten. Er waren worstjes, scrambled eggs, wafels, yoghurt, fruit, bagels etc. De kamer zelf heeft een minder luxe uitstraling, maar handdoeken en beddengoed is wit, en alles is schoon. Dus kun je niet altijd op buitenkant of naam af gaan, want het is niet altijd wat het lijkt.

’s Avonds wordt de route samengesteld mede aan de hand van wat wij zien op de landkaart, wij hebben een Rand McNally bij ons die best goed gedetailleerd is maar ook niet alles laat zien. Zo gingen wij vandaag, volgens de kaart, richting Manchester, in Vermont, niet rechtstreeks maar via Poultney. De kaart laat, door stippeltjes langs de weg de plaatsen zien waar het een scenic byway is, nou dat was het echt wel vandaag. Even buiten Poultney passeerden wij Lake St Catharine, een prachtig meer met veel bootjes en vissers (foto). Dus zijn wij even gestopt om wat leuke foto’s te maken. De meeste foto’s zijn vanuit de auto gemaakt, het was erg warm.

Na het vervolgen van de weg viel het ons op dat in het hele gebied wat wij deze weken hadden doorkruist ook veel ski area waren. Maar wat wil je in zo’n heuvelachtig terrein in de winter met een pak sneeuw. Het was inmiddels 31 graden geworden, wij hadden geen last van sneeuw, nee wij hadden de airco in de auto aan, en ook de stoel airco, prettig koel met skai bekleding.

In Manchester hebben we bij de Mac een kop koffie gedronken en daar weer bekeken welke route we terug naar Rutland zouden nemen. We besloten weer een toeristische route te nemen via Londonderry en Ludlow. Het is belangrijk dat je deze tussen plaatsen aan Tommetje doorgeeft anders weet je niet waar hij je heen stuurt. Toen Piet de route in de navigatie aan het zetten was kwam een vrouw, die haar auto naast ons geparkeerd had, naar ons en vroeg of we hulp nodig hadden om naar een bepaalde plaats te komen. Zo vriendelijk zijn ze hier, als ze denken dat je hulp nodig hebt staan ze al naast je om je te helpen.

Na Londonderry kwamen we verschillende borden tegen die ons waarschuwden dat er elanden over konden oversteken. Tijdens onze routes deze vakantie was al van alles voor de auto overgestoken, veel eekhoorntjes, een enkele keer zagen we een hert aan de rand van de bebossing, maar een eland hadden we nog niet gezien, en Nellie zit dan met camera klaar, om een eland vast te kunnen leggen. Helaas, het is tot nu toe nog niet gelukt.

Een ongelooflijk plaatje was de Black River bij Ludlow, hier waren kleine aangelegde watervalletjes, soms recht en soms in een boog (foto), ze zorgde voor veel waterpret bij de kinderen. Nellie kreeg pijn aan haar vingers van het fotograferen. Het was vandaag ook een unieke dag voor foto’s, de zon scheen er waren witte wolkjes in een hel blauwe lucht, met op de achtergrond de bergen en hier en daar kleine huisje. De foto’s geven niet het werkelijke beeld weer. Het was ongelooflijk mooi, met een temperatuur van 32 gr. maar wij zagen dat het in Nederland ook warm is.

Als je dan zo rondrijd en je hoort Zac Brown op de achtergrond ‘life is good today’ zingen, dan kun je dat alleen maar beamen. Wij voelen ons echt bevoorrecht dat we nog zo kunnen ondernemen, het is dubbel genieten te weten dat er zoveel mensen (zwartrijders) met ons mee reizen, en er ook van genieten. We blijven nog twee nachten in dit hotel, dus gaan we zo meteen weer kijken waar we morgen naar toe rijden. Waar we dan uitkomen is ook voor ons weer een verassing.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 30 Juni 2018 - 10:15

Christiane:

Hallo, daar ben ik weer!! Terug uit Budapest in zeer warm Nederland!!
    Heb jullie verslagen kunnen lezen maar nu thuis is het makkelijker om terug te schrijven.
    Wat een schitterende tochten maken jullie en leuke foto’s daarvan.
    Ik geniet mee van de mooie groene omgeving! Ik mis alleen mosquito attacks op Nellie (haar NOT! vriendjes) en jullie grote vriend de sherrif incl. auto heb ik nog maar 1x gezien!!
    Tot de volgende keer!