28 juni Rutland VT - Reisverslag uit Rutland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 28 juni Rutland VT - Reisverslag uit Rutland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

28 juni Rutland VT

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

29 Juni 2018 | Verenigde Staten, Rutland

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen, we hadden geen haast, uitchecken was om 11.00 uur. We hebben ons noodrantsoen weer aangesproken en koffie gedronken, want die was er wel. Het had schijnbaar de hele nacht behoorlijk geregend, er was voorspeld dat het de heel dag zou regenen en na de middag zou het gaan onweren. Zonnig weer is natuurlijk gezelliger, het is zoals het is, voor ons een reden om het op ons gemakje te doen, wel jammer dat we bij regen ook geen foto’s konden maken.

De route vandaag ging naar Rutland in Vermont. Hier zouden we op 20 juni al naar toe gaan maar we afstand van Plattsburgh naar Rutland vonden we toen te ver en zodoende zijn we toen in Barre blijven slapen. We waren goed en wel Concord uit toen er een eekhoorntje wilde oversteken, deze bedacht zich op tijd, het is al de 3de keer dat we een leven redden.

Het eerste gedeelte reden we over een pas geasfalteerde weg, een mooi gezicht hoe de diepzwarte asfalt glom door de pas gevallen regen. Met een rustig tempo en een lekker muziekje op de achtergrond reden we richting Lebanon. Toen we bij Sunapee Lake kwamen regende het niet meer, dus werd hier direct gebruik van gemaakt en flink wat foto’s gemaakt. Als het regende kon Nellie ook door de zijraam foto’s maken. Mooi gezicht was ook de rookpluimen die van de bergen kwamen.

In Lebanon zagen we weer een bord met K Mart, dit was de tweede K Mart die we deze vakantie tegenkwamen. Eerst koffie drinken bij McDonalds en daarna even shoppen bij K Mart. Dit was een hele grote en je liep echt verloren in de immense verkoophal. Toen we buiten kwamen was het nog steeds droog, en een lekkere temperatuur 22gr. Blijkt weer om niet al teveel waarde te hechten aan de uitspraken van meteorologen, zij gissen ook maar.

Af en toe kregen we een plensbui, maar zo snel als hij opkwam zo snel was hij weer weg. De weg door Lebanon was opengebroken en daardoor werden we weer eens flink door elkaar geschud. Van Lebanon was het nog 45 mijl naar Rutland, en dit was een heuvelachtige weg met veel bochten. Van de regen zagen we niet veel meer, de zon kwam zelfs door, dus was het laatste gedeelte best vriendelijk. Voorspeld was dat het de hele dag behoorlijk zou plensen, maar het werd best een aardige dag, waar we toch meer foto’s hadden gemaakt dan verwacht. Volgens de voorspellingen verwachten ze een hittegolf, met temperaturen boven de 30 gr. We zien wel wat daar van uitkomt. We zagen ook dat het in Nederland behoorlijk warm is, en dat het voorlopig ook zo blijft.

We blijven 3 dagen in de Quality Inn hier in Rutland, en gaan dan van hieruit enkele routes maken. Vanavond gaan we de kaart bekijken waar we heen gaan. Morgen is het weer duidelijk waar we zijn geweest.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 29 Juni 2018 - 07:14

Josenwilliam@gmail.com:

Hallo Amerika. Jullie houden het wel nat.is het inwendig dan uitwendig. Maar wel Prettig leesvoer. Groetjes uit Italië.

• 29 Juni 2018 - 11:16

Traudi:

Ook met regen is dit een prachtig land en wat een mooie foto's weer en verslagen. Wens jullie nog een fijne tijd toe en ik zal de rest van de reisverhalen later lezen. Ben er ook een paar dagen vantussen.

Groetjes en blijf genieten

Traudi