4 februari Titusville - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 4 februari Titusville - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

4 februari Titusville

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

05 Februari 2016 | Verenigde Staten, Titusville

Het heeft flink geregend vannacht, toch was het vanmorgen om 8 uur al 22 gr, dus ondanks de regen weinig daling van temperatuur. Eerst even ontbijten, en Piet besluit om een wafeltje te bakken. Het lukte hem aardig, maar een kind kan het ook. Een maatbekertje voor de dosering, en de wafeltjesplaat staat ingevet klaar, de temperatuur en tijd is automatisch afgesteld.

Na het ontbijt zijn we klaar om aan onze route te beginnen, eerst even naar de plaats waar wij morgen de lancering gaan bekijken. Onderweg kwamen we gevangenen tegen, allemaal in gestreepte kleding, onder begeleiding van de Sheriff en enkele deputy’s, de berm van de weg moesten schoonmaken (foto). Geen geluier in de gevangenis maar werken en je dienstbaar maken.

Het Space View Park, de plaats waar wij morgen de lancering gaan bekijken, was in het centrum van Titusville aan de Indian River, recht tegenover de lancerings installatie van Cape Canaveral maar wij hopen wel dat het mooi helder weer is, want het is toch een behoorlijke afstand naar de overzijde van de rivier en bij slecht weer zie je niet veel. Ook vanmorgen was het wat heiig, dus geen helder zicht op Cape Canaveral.

De volgende halte was geen Starbucks maar Black Point Wild Life Drive, deze route hadden we enkele jaren geleden ontdekt. Alleen is het wat aangepast, wat toeristischer maar ook beter aangelegd. Black Point Wild Life Drive, een onderdeel van Merritt Island National Wildlife Refuge. De maximum snelheid is er 15 mijl maar wij, en de meesten met ons, reden niet sneller als 3 mijl per uur. Als mensen de auto in of uitstapten werden de deuren niet dichtgesmeten, is belangrijk om de vogels niet te laten schrikken, door harde geluiden. Dus niet hard praten, geen radio aan en ook geen onverhoedse bewegingen maken, wil je elkaar passeren dan gebeurd dat heel voorzichtig. Er is respect voor elkaar en voor de natuur.

Het was prachtig weer en we genoten van alle verschillende vogels die in het water hun eten bij elkaar scharrelden. Wij kennen maar weinig namen van de vogels dus gaven wij ze namen die bij het dier pasten zoals, roodsnavel, witkopje, boom-eend, paalzitter, sluiper, lang-nek, gluurder etc. Het was een echte foto safari, want samen hebben we ongeveer 370 foto’s gemaakt. We hebben er enkele van deze op de site gezet want allemaal is echt teveel.

Na 1 uur werd het meer bewolkt, het weerbericht voorspelde na de middag regen en daarom was het goed dat we op tijd aan onze route zijn begonnen. Het bleef bij dreiging en bewolking, het bleef aangenaam safari-weer. We zagen ook nog een grote alligator, helaas had hij zijn rug naar ons toegekeerd. Het beest wilde echt niet op de foto. Het achterwerk van een alligator is nog minder aantrekkelijk als zijn voorzijde dus geen foto’s op de site, maar we kunnen wel vertellen dat het een flinke knaap was.

De route door het park is ongeveer 13 km lang en we hebben er zo’n 3 uur over gedaan. Het is werkelijk een idyllisch park, met smalle witte slingerpaadjes, struikjes en bomen die in het water staan. Het was zeker een bezoek weer meer dan waard, we hebben ervan genoten.

De volgende halte was naar een Manatee Overlook, deze was 6 mijl verder en hier zouden we ‘net als in Tampa, vorige week’, Manatees zien zwemmen. Het bleek niet veel anders dan in Tampa, er waren wel Manatees, maar niet zichtbaar. Soms zag je een neus of staart boven het water uitkomen, voor je kon knippen waren ze weer onder water verdwenen. Tijdens de rit naar de Manatee’s, zag Nellie iets langs de kant van de weg. Dus Piet is omgedraaid, Nellie is uitgestapt en kon vrij dichtbij komen, een gordeldier was het resultaat om vast te leggen (foto).

Daarna zijn we eerst bij Starbucks een kop koffie gaan drinken, daar waren we wel aan toe, we hadden de hele dag nog geen bakkie gehad. Het was weer een mooie dag. Het Morgen is het vroeg dag als we de lancering willen zien, om half negen is de lancering en we worden om 8 uur in het park verwacht. Daarna gaan we terug naar het hotel om onze spullen op te halen, uitchecken en dan naar onze volgende halte Daytona te gaan. Tot morgen allemaal.

Toedeloe!

• 09 Februari 2016 - 08:51

Christiane:

Ha ik weet nog wat ik geschreven had! Waw wat een mooie vogels zeg, schitterende opnames enne Piet je kan het goed hoor, wafels bakken!