12 februari Eindhoven - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 12 februari Eindhoven - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

12 februari Eindhoven

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

12 Februari 2016 | Nederland, Eindhoven

Helaas, het is weer voorbij onze vakantie in Florida, met ook een klein beetje Georgia. We hebben 3 weken rondgetoerd en ontzettend genoten, ondanks dat je iedere avond op een hotelkamertje zit terwijl je thuis een riant en comfortabel huis hebt. We hadden het niet willen missen, want uiteindelijk hebben we er weer hele mooie herinneringen aan over gehouden, die niemand ons afneemt.

Omdat we een beetje minder jong zijn, hadden we er voor gekozen om kortere afstanden te rijden, en meerdere dagen op dezelfde locatie te blijven, om daar de omgeving te bekijken. Hoewel, minder kilometers, uiteindelijk waren het er toch nog 3000. Maar wel in een zeer comfortabele auto met zijn schuif-achterdeuren, automatische achterklep, 7 stoelen, 4 tv-schermpjes, overal usb aansluitingen, en we kwamen er op het laatst pas achter dat voor iedere stoel nog een opbergruimte in de vloer was. Maar, ook hij had, net als wij, op zijn tijd dorst, 1 op 10 bij zuinig rijden, maar de benzineprijs maakte dat weer goed.

In totaal hebben we best fijn weer gehad, de temperatuur ging wel schoksgewijs omhoog en omlaag, want was het de ene dag 20 gr. dan kon het de andere dag zomaar 10 gr zijn. We zijn de vakantie koud begonnen, en zijn koud geëindigd, en daartussen was het warm. We hebben niet zoveel regen gehad, uitgezonderd natuurlijk die dag in Kissimmee, toen we de hele dag in de Mall in Orlando hebben doorgebracht. Maar ja, wat wil je als je de dag daarvoor hebt afscheid genomen van Ranger Bob en Pat. Ranger Bob schreef dat Florida huilde bij ons vertrek uit St Pete. Het blijft een bijzondere ontmoeting, om na een jaar elkaar weer te ontmoeten. Het waren weer gezellige dagen.

Hoe bijzonder, om op de juist plaats, en juiste dag te zijn om de lancering van de raket op Cape Canaveral live mee te maken. Echt indrukwekkend. Maar zeker ook de prachtige route door Black Point Wild Life Drive maakte weer indruk, of de route door Merritt Island waar Nellie de American Eagle fotografeerde die zojuist een vis had gevangen. Zo kunnen we wel doorgaan met het opsommen van de bijzondere momenten.

De terugreis.
Deze keer waren we de terugreis datum niet vergeten, maar de avond voor het vertrek kregen we een mailtje van de KLM dat we konden inchecken. Helaas was nu KLM fout want we konden op Jacksonville niet vooraf inchecken, dit moest op het vliegveld zelf.

We hebben, de laatste ochtend, een beetje uitgeslapen, van het ontbijt in het hotel geen gebruik gemaakt, maar zijn, zoals wij gewend zijn op de laatste dag van onze vakanties in The States, naar Waffle House gereden om daar van ons afscheidsontbijtje te genieten. Na dit ontbijt, het was inmiddels 12 uur geworden, hebben geen route meer ondernomen. Nog even wat geshopt, een kopje koffie bij Starbucks, en daarna richting vliegveld.
We hadden van Jacksonville naar Amsterdam een tussenstop in Atlanta. Nadat we in Atlanta geland waren, werd er omgeroepen dat we, tot nader order, moesten blijven zitten. Plotseling kwamen er 3 agenten binnen die een persoon uit zijn stoel plukte, die enkele rijen voor ons zat.

Hij was de enige die op mocht staan, waarna hij meteen in de boeien werd geslagen en afgevoerd, het was of je even in een TV serie meespeelde. Daarna mochten wij uitstappen, en naar ons volgend vliegtuig gaan. De vlucht van Atlanta naar Amsterdam ging in een recordtijd, in plaats van 8,5 uur deden we er nu 7,5 uur over. Maar ja wat wil je, het waaide hard en met wind in de rug, vlieg je letterlijk vooruit.

Dat een mensenleven broos is ondervonden we bij thuiskomst. We stappen ons huisje weer binnen, en tegelijk kregen we te horen dat een broer van Piet was overleden. Het laat weer zien dat je moet genieten van het moment, en je geen zorgen om morgen moet maken, het kan zo ineens helemaal anders zijn.

We hebben, van alle foto’s die we hebben gemaakt, de mooiste en indrukwekkendste, eruit gelicht en nogmaals geplaatst. Wij vonden in ieder geval dat de Eagle met zijn lunchpakketje, nog weleens geplaatst mocht worden. Bedankt lieve mensen, voor het meereizen, en alle leuke reacties. Tot een volgend avontuur.

Voor onze Amerikaanse vrienden.
Bob and Pat thanks for the wonderful days we did spent together and we hope there is, in good health, a next time so we can visit the breweries again.

Toedeloe!

• 12 Februari 2016 - 23:57

Esther:

I loved it! Thanxs sweethearts!
    Great you're safe home!
    See you soon!

• 13 Februari 2016 - 10:29

Ranger Bob:

Happy to hear you are back home safe and that you had a good holiday. Thank you for the kind words you wrote in your last blog.As you say, life is fragile. Hopefully we will meet up again and enjoy some good beers and conversation.
    The sign at my door says, “Enjoy life every moment, for tomorrow is promised to no one!”

Ranger Bob

• 13 Februari 2016 - 10:30

Patricia:

Loved your last photo show with the highlights of your trip.........but where was that glorious sunset photo that you took?

The timing for the space liftoff was perfect. Not many can say that they saw that.

See you next time.

Todalou,

Patricia

• 13 Februari 2016 - 10:34

Tecla:

Wat een mooie tijd hadden jullie in Florida, wat een plezier om dit met jullie mee te maken. Had het gevoel dat ik zelf op vakantie was heerlijk.

Dank je wel voor de mooie foto's en verhalen.

Liefs, Tecla