22 januari St Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 22 januari St Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

22 januari St Augustine

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

23 Januari 2016 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Na het ontbijt begon het te regenen, we waren al gewaarschuwd, het zou de hele dag pijpenstelen regenen. We hoopte toch dat het tussen de regen druppels mogelijk zou zijn om foto’s te maken, want vooral in het eerste gedeelte was de natuur echt fotogeniek. Gisteren liepen we in korte broek over het strand, en zaten we in zonnetje op een terrasje. Hieruit blijkt maar weer, pak het moment en geniet, want dat hadden we toch maar mooi gehad.

Vissen is hier een nationale sport, er was hier langs een brug waar wij over reden, een speciale brug voor vissers gemaakt. Niet zomaar een van een paar honderd meter, nee enkele kilometers lang was deze. Hier hebben we, helaas, geen foto’s van kunnen maken, het regende toen echt pijpenstelen, en foto’s met een ruitenwisser ziet er niet uit. Toch hebben we tussen de buien door enkele mooie foto’s kunnen maken. Maar langzaam werden de periodes tussen de buien groter, en soms kwam de zon even door. Bij Little Talbot Island zijn we even uitgestapt om wat foto’s te maken en je ziet in zo’n klein parkje een toilet ( gratis) voor het publiek staan. Deze worden netjes bijgehouden en ook worden ze netjes achter gelaten zonder beschadigingen of muurschilderingen aan te brengen. Alles is aanwezig inclusief een lijstje wanneer en door wie de toilet is schoongemaakt . En dat aan zee in the middle of nowhere.

De koffiestop bij Mc Donalds vandaag was geen succes, geen verse koffie, het leek wel of de pot de hele ochtend had staan te pruttelen. Het was meer van dat spul waar je oude verf mee kon verwijderen, dus hebben we de bekers halfvol achter gelaten. Buiten gekomen scheen weer de zon en hadden we de zonnebrillen nodig. Het was een mooie route langs het water en met veel bruggen. Om 13.30 had de zon het gewonnen van de regen, het was warm in de auto, 22 gr.

Om half drie waren we in St Augustine , we weten er de weg, dus hadden we vrij snel een hotel gevonden, niet ver van het centrum, want met de auto het centrum in vonden wij geen optie. En we wilde een lekker biertje gaan drinken dus dan is autorijden ook geen optie. Het was prachtig zonnig weer, dus lekker om te lopen. We zijn eerst naar het Flagler College gegaan, dat vorig jaar, voor een flinke restauratie beurt, helemaal in de steigers stond. Nu waren er alleen nog steigers aan de zijkant, de rest was al opgeknapt. Het zag er magnifiek uit.

Daarna naar A1A, de brouwerij annex café restaurant dat de naam van de straat had aangenomen waar ze aan lagen. Hier hebben we een flight bier besteld met een schaal chips met gesmolten gorgonzola kaas. Heerlijk, we gaan er speciaal voor naar St Augustine, we genieten er elke keer weer van. Ondanks de regen had Nellie toch 264 foto’s gemaakt. Een mooi puzzeltje voor Piet. Het was weer een prachtige dag. Je ziet maar weer, laat je niet gek maken door de weerman. Als we door de slechte voorspelling de route hadden gewijzigd, zouden we dit gemist hebben.
We blijven 2 nachten hier en morgen gaan we een route rond St Johns Lake rijden. Wat we dan weer beleven lezen jullie morgen weer.

Toedeloe!

• 23 Januari 2016 - 10:20

Jos En William:

nou nou het kan niet op als ik naar de foto,s kijk .chips en verschillende soorten bier. word je wel vrolijk van. geniet er van ,want in andere delen van Amerika zijn sneeuwstormen. groetjes uit weert.

• 23 Januari 2016 - 12:55

Christiane :

Wat een mooie foto's zeg en wat zie dat er goed uit. Die biertjes met de chips en kaas. Maar genieten van al het moois en lekkers! Ben jaloers op die palmbomen op de laatste foto!
    Jullie zullen wel zien op tv wat voor weer het noordelijker is in de USA, niet normaal!
    Tot de volgende keer....

• 24 Januari 2016 - 00:05