21 januari Amelia Island - Reisverslag uit Fernandina Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 21 januari Amelia Island - Reisverslag uit Fernandina Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

21 januari Amelia Island

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

22 Januari 2016 | Verenigde Staten, Fernandina Beach

We hebben heerlijk geslapen vannacht, maar wat wil je als een flinke reis achter de rug hebt. Vanmorgen was het eerst een ontbijtje met een heerlijk kaas omeletje. Daarna de spullen in de koffers goed verdelen zodat alles economisch verdeeld was. En daarna nog wat aankopen doen waar we gisteren niet aan toe waren gekomen.

Zo’n eerste rustdag is ideaal om wat bij te komen, en om aan de auto en het verkeer te wennen want het autorijden hier is toch wel wat anders als bij ons, meer relaxter en ook andere regels. Voor Piet een ideale dag om de auto, een vrij nieuwe (nog maar 6000 km gereden) Chrysler Town & Country Mini-Van, met al zijn knopjes te leren kennen. En er zijn ongelooflijk veel knopjes. De auto heeft 3 rijen met in totaal 7 zitplaatsen, waarvan wij de achterste rij hebben neergeklapt om meer bagageruimte te hebben.

Piet dacht al de knopjes vrij snel door te hebben, we wilde wat aankopen gaan doen, maar wat bleek, de achterste zijruiten stonden open en we kregen ze niet dicht. Alle knopjes nog eens nalopen, kijken of je ze handmatig kon dichtmaken maar ook dat lukte niet. Na 10 minuten zoeken vonden we in het portier een knopje dat hij “per ongeluk” had ingedrukt. Maar goed dat we het gezien hebben want je zult maar tijdens een regenbui met zo’n openstaand raam rijden.

Na de benodigde aankopen zijn we bij Starbucks een kopje koffie gaan drinken. Het zonnetje scheen en de temp. begon op te lopen van de 5 gr. vannacht richting de 18 die ze hadden beloofd. Dus genieten, lekker buiten op het terras van het zonnetje, met een lekker bakje (foto).We moeten van deze momenten gebruik maken want het weer is op het ogenblik erg wisselvallig. Vandaag was het mooi, maar morgen waarschuwen ze voor fikse regenbuien, en zaterdag en zondag zakt de temp. hier weer tot ongeveer 14 gr. maar wel met een zonnetje.

We zitten in een hotel aan zee dus ideaal om, met zo’n weer, lekker een strandwandeling te maken. Er stonden wel wat auto’s op het strand maar je mag hier niet, zoals in Daytona, over het strand rijden. Nadat we een uur gelopen kwamen we een terrasje tegen, en dat nodigt uit om even te gaan zitten, van de zon genieten en een lekker verfrissend glaasje te drinken (foto). Het was inmiddels wel wat afgekoeld, dus hebben we even een jackje uit de hotel kamer gehaald.

Morgen gaan we, langs de kust, naar St Augustine, hopelijk met minder regen als wat ze voorspellen, want we willen ook mooie foto’s maken en met regen lukt dat niet zo goed. Maar niets is zo veranderlijk als het weer, we maken ons daar vooraf niet druk om, we komen het wel tegen.
Toedeloe!

• 22 Januari 2016 - 05:18

Marianne :

Hoi piet en Nellie

Ja ja die knopjes in die Amerikaanse auto's zijn inderdaad te veel van het goede

• 22 Januari 2016 - 08:11

Antoinette:

Wow, het ziet er heerlijk relaxed uit!

• 22 Januari 2016 - 09:50

Jos En William:

goedemorgen .we zijn weer begonnen om het krantje te lezen. en de foto,s te bekijken. de auto is aardig groot.en ja de knopjes. je hebt nog een paar weken om her uit te proberen. zit er geen schietstoel in. pas op. groetjes uit weert.

• 22 Januari 2016 - 15:27

Traudi:

Goed aangekomen en meteen genieten, ben jaloers op jullie. Een super mooie reis gewenst en we duimen voor goed weer. Groetjes uit het koude Eindhoven

• 22 Januari 2016 - 16:12

Harry Van Den Heuvel:

piet en nel als wij een auto gaan huren in hetbuitenland komen deze zaken bij ons ook wel voor maar ik heb een technisch maatje bij me,mijn vrouw ine die dikwijls dergelijke euvels kan verhelpen.leuk dat het goed en zonnig weer is in Florida en Daytona op mogelijk naar Orlando groeten ine en harry uit een koud valkenswaard.fijn weekend en geniet ervan.

• 22 Januari 2016 - 16:33

Bob & Pat:

Happy to have you back in the U.S. again. Looking forward to having some good beers with you.
    Off to a wet & windy start this week end, but it will get better, I promise you.
    See you soon!