23 januari St Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 23 januari St Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

23 januari St Augustine

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

24 Januari 2016 | Verenigde Staten, Saint Augustine

We liggen hier, voor onze Nederlandse begrippen, vroeg in bed, maar we zijn er ook vroeg weer uit. Het slaapt wel lekker nu het afgekoeld is, vanmorgen was het 4 gr. Vandaag steeg de temperatuur niet echt. Het is vandaag niet warmer geweest als 5 gr, volgens het weerbericht zou het 14 gr. worden, dus dat scheelt nogal wat. We hebben vandaag zelfs de verwarming in de auto een beetje aan gehad. Hier krijgen wij ook een staartje van het extreme weer in de oostelijke staten.

Deze keer zijn we beter voorbereid op deze dips. Andere jaren moesten we warme kleren kopen maar nu hebben we ze bij ons, we laten ons niet meer verrassen. Het tast ons humeur niet aan hoor, het is zoals het is. Daarbij, we hebben al op het strand, en in St Augustine in de zon gelopen, en het terrasje heeft ons ook goed gedaan. Het voordeel van zo’n lage temperatuur is wel dat je dan geen koelbox in de auto nodig hebt om je spullen op temperatuur te houden.

De route vandaag ging van St Augustine naar Palatka langs de oostkust van de St Johns river en dan via Green Cove Springs weer terug naar St Augustine. Eerst tanken, rijd rustiger met een volle tank als je niet weet waar je uit komt. Tanken is hier echt plezierig. Piet gooide de tank vol voor $ 13,00, de benzine kostte $ 1,74 per gallon, dat is ongeveer 4 liter. Reken dat maar eens om, dan kom het op nog geen 50 cent de liter, dat zijn andere prijzen als in Nederland.

Het prettig rijden komt niet alleen door de benzineprijzen ook de auto is een genot. Er zitten weliswaar geen schietstoelen in maar de stoelen zijn met een eenvoudige handeling volledig plat te leggen zodat, als je er een matrasje in legt, met z’n tweeën makkelijk in kunt slapen. Met op een knopje te drukken schuiven de zijdeuren dicht, en gaat de achterklep omlaag. Er is één maar, de instap van de auto is zo hoog waardoor Nellie wat moeite heeft met het instappen, maar als je zit, zit je wel lekker hoog en is het zicht super.

Vanmorgen om 10.30 uur even gestopt om bij Starbucks koffie te gaan drinken, het was er al druk, we waren blij dat er voor ons nog plaats was. De koffie bij Mc Donalds wordt hier, bij de meeste zaken, geschonken uit een kan die al een hele tijd heeft staan te trekken. Als je dan een slokje van dat bruine vocht pakt gaan je haren rechtop staan, zelfs bij Piet. Kan je na gaan! We zijn, tijdens de route vandaag, niet uit niet uit de auto geweest om foto’s te maken, het was té koud. Het was een prachtige route, met ongelooflijke imposante oaks bomen, ze zien eruit of ze dood zijn, en het lijkt wel of er was in hangt te wapperen (foto’s). Alle foto’s zijn vanuit de auto door Nellie gemaakt, het waren er vandaag 254.

We waren mooi op tijd terug van de route, dus zijn we lekker nog wat gaan shoppen. Het valt ons steeds op dat de mensen hier zo vriendelijk zijn en steeds tijd voor je nemen. Het lijkt of de mensen hier meer tevreden zijn, maar in ieder geval meer respect voor elkaar hebben. Als je hier over wilt steken staat het verkeer stil en geeft men je de kans om heel aan de overzijde te komen, ook al is er geen zebrapad. Maar in de grote steden is de gehaastheid wel vele malen groter. Maar het grote verschil is natuurlijk ook de ruimte die mensen hier hebben, ze wonen niet zo dicht op elkaar zoals bij ons.

Toen we in het hotel terug kwamen en de tv aanzette was het weerbericht niet veelbelovend betreffende de temperatuur voor vannacht en morgen. Voor vannacht werd er nachtvorst verwacht. Dus hebben we een extra deken gevraagd, voor warme voetjes. De planning was dat we morgen naar Daytona zouden rijden, daar zou het wel zonnig worden, maar de temperatuur kwam dan weer niet boven de 8 gr. Daarom hebben we besloten om morgen naar St Petersburg te rijden, naar de westkust van Florida. Daar beloofden ze een temperatuur van 14 gr. en maandag gaat het dan weer richting 20 gr. Voor ons voldoende reden om de oversteek te maken. We hebben onze vrienden al laten weten dat we morgen komen. Dat is het mooie van geen vaste planning te hebben. We zeggen altijd, we weten ’s morgens niet waar we ’s avonds slapen. Lekker toch! Dus morgen lezen jullie waar we stranden.

Toedeloe!

• 24 Januari 2016 - 08:48

Antoinette:

De bomen zijn inderdaad bijzonder zeg! Lijkt wel een erehaag voor jullie. Gelukkig geen sneeuwstormen in het gedeelte waar jullie zijn!
    Groetjes!

• 24 Januari 2016 - 09:35

Jos En William.:

Het zijn wel enorme bomen en zeer indrukwekkend. Dat is wel mooi langs de brede wegen. Geen sneeuw maar toch een ander weerbeeld.geniet er van .groetjes uit weert.

• 24 Januari 2016 - 13:16

Henny Van Eggelen:

Hoi.

De foto's laten weer van ouds zien hoe fijn vakantie kan zijn. Geniet ervan en vooral veelplezier.

groetjes
    Henny en Ger

• 24 Januari 2016 - 15:48

Traudi:

Ook vanuit de auto zijn de foto's supermooi! Heb je al een kam gekocht voor Piet, is hij erop voorbereid, als er geen Starbucks in de buurt is. Veel plezier met jullie vrienden.
    groeten uit het druilerige eindhoven