17 juni Williamsburg - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 17 juni Williamsburg - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

17 juni Williamsburg

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

18 Juni 2015 | Verenigde Staten, Williamsburg

We waren gisteren 24 uur op geweest, om 6:30 uit bed en om 00:30, plaatselijke tijd weer naar bed, tel daar de 6 uur tijdverschil bij dan is dat 24 uur. Maar om 8:00 uur vanmorgen waren we weer wakker en zo fris als een hoentje, geen last van jetlag. We zijn eerst gaan ontbijten, het was geen van der Valk waar de eitjes voor je worden gebakken, maar voor de begrippen van continental breakfast was dit niet slecht. Er lagen omeletjes en hamburgertjes bij, voor ons wel wat vroeg voor zo’n vette hap maar er zijn altijd wel liefhebbers voor.

Voor we vertrokken eerst inhoud van de koffers goed ordenen zodat we niet iedere dag met alle koffers hoefden te sjouwen en we toch alles goed onder handbereik hadden. Daarna uitchecken, en nog wat laatste boodschappen doen om vanmiddag te kunnen picknicken. De meeste boodschappen zoals toiletartikelen, water, wijn en bier hadden we gisteravond al gehaald.

Nadat de ramen waren gewassen konden we om 10:30 aan onze route beginnen. Het einddoel was Richmond, maar niet een rechtstreekse rit. Het eerste gedeelte ging van Fredericksburg via Colonial Beach naar Kilmarnock. Overal waar het ons interessant leek stopten we, zoals bij het kleine postkantoortje in Ninde ( foto) waar je alleen ’s middags postzegels kon kopen. Of bij een meertje waar een Eagle zijn nest op een paal had en het jong naar zijn moeder zat te roepen. ( foto)

In Montros zijn we het Westmoreland State Park ingereden. Een prachtig park aan de Potomac river met verschillende campings en cabins maar ook een grote picknick plaats aan het water( foto), bij iedere tafel staat een barbecue die alleen met houtskool gestookt mag worden. En ook hier een gebouw met, gratis toiletgebruik en douchecabines. En alles is schoon, er ligt geen prulletje op de grond want iedereen heeft hier de discipline om de afval in de bakken te gooien.

We waren echt in een niet toeristisch buitengebied waar we door het glooiende landschap van Virginia reden. We hebben een heel comfortabele auto (foto). Hier kun je nog eens voor een paar centen rond rijden. Een gallon, + 4 liter kost hier 2,45 dollar, en dat is ongeveer 60 cent per liter.

We kwamen hier geen enkel hotel, maar ook geen Mac tegen, dus geen koffie. Pas bij Gloucester zagen we de eerste Mac dus daar een beker koffie drinken en plan de campagne maken. Het was inmiddels 3:00 uur dus tijd om naar een hotelletje uit te gaan kijken. Ook in Gloucester waren maar enkele hotels die prijzen vroegen die alleen rijke sjeiks konden betalen. Dus dan maar doorrijden naar Williamsburg waar volop hotels, tegen redelijke prijzen, waren.

De weg richting Williamsburg was een mooie stukje dat door een park, langs de York river ging. Hier blijven we 2 dagen om te genieten van de prachtige omgeving, en het historisch centrum van Williamsburg en Jamestown. Hoe morgen weer verloopt lezen jullie morgen.
Toedeloe!

• 18 Juni 2015 - 09:47

Josenwilliam:

Hallo amerika. Eindelijk in mijn stad,hij draagd mijn naam.toch mooi.mooie auto met heel veel knopjes.houdje wel bezig.de foto,s mogen er ook zijn.jullie weer helemaal ingewerkt. Als alles lees en bekijk.dus tot morgen groetjes uit italie.

• 18 Juni 2015 - 10:24

Traudi:

alweer een mooie start van de vakantie, mooi weer, mooie omgeving en genieten maar! Wat zijn de foto's altijd mooi. Groetjes van Agnes en Traudi

• 18 Juni 2015 - 21:09

Christiane:

Mooie rit zeg met al die foto's. Ben benieuwd wanneer de grootste vrienden zich gaan vertonen in hun sheriffs auto!!
    Ik kijk uit naar morgen!

• 19 Juni 2015 - 10:40

Maria:

Hallo lieve Nellie en Piet,

Het was weer genieten van jullie mooie foto's en wat prachtig die adelaar op het nest zo.
    Leuk Nellie jij weer aan het smikkelen op een bankje.
    Nog heel veel plezier samen en geniet er maar van.

Liefs en groetjes,

Maria en Jan