16 juni Fredericksburg (VA) - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 16 juni Fredericksburg (VA) - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

16 juni Fredericksburg (VA)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

17 Juni 2015 | Verenigde Staten, Fredericksburg

Het avontuur is weer gestart. Vanaf vandaag komt het dagelijkse krantje weer binnen.

Vanmorgen zijn we weer vertrokken naar de USA. De planning was dat het vliegtuig om 13:00 uur zou vertrekken maar dat lukte niet. Er waren problemen met de bagageruimte, er was een lichte schade die eerst hersteld moest worden. De problemen konden niet zijn ontstaan door onze koffers want die waren ver onder het toegestane gewicht. Wij hadden al rekening met het gewicht gehouden want er moest nog geshopt worden.

Met 45 minuten vertraging vertrokken we, met veel excuses van de gezagvoerder richting Washington. Vliegen met de KLM lijkt meer op een eet feest. Amper in de lucht en ze komen rond met pinda’s en een drankje. Daarna is het warm eten en kun je kiezen tussen pasta en kip. Het is best veel wat je krijgt. Het smaakte goed. Met een heerlijk toetje. Daarbij ook nog toastjes met kaas.

Tussendoor krijg je nog een ijsje en voor de landing ook nog een broodje, uiteraard weer met een drankjes. We hadden nogal wat turbulentie dat er weer voor zorgde dat het eten goed kon zakken. Om 16:00 uur plaatselijke tijd, 22:00 uur Nederlandse tijd landde we in Washington. Toen was het hier zo’n 32 gr.

Voor de douane stond wel een erg lange rij en een korte berekening gaf ons het vermoeden dat we nog zeker een uur moesten wachten om de koffers op te kunnen halen. Maar wij denken dat ze hier in de States rekening houden met trouwe bezoekers. Wij mochten ineens naar een zelf incheck apparaat, ons paspoort elektronisch laten controleren en vingerafdrukken en een selfie maken. Ook nog even goedendag tegen meneer de douanier zeggen en onze koffers ophalen. Hadden we toch mooi ruim een half uur verdiend. Het ging deze keer wel erg snel.

Buiten stond het busje klaar dat ons naar Budget, het autoverhuurbedrijf, bracht. We kregen weer onze oude vertrouwde GMC mee, een auto waarvan Piet alle knopjes weet te zitten en niet meer op het rode knopje op de spiegel mag drukken want dan laat zich meteen de alarmdienst van zich horen.

We zaten wel midden in de spits en dat hield in dat we veel vertraging hadden en toen we uit de grootste drukte kwamen werden we binnendoor gestuurd. Het bleek dat hij nog ingesteld stond op “snelwegen vermijden”. We zijn zo wel door een mooi stukje natuur van Virginia gereden, maar toen we erachter kwamen hebben we Tommetje snel anders ingesteld. Maar daardoor kregen we wel de kans enkele foto’s te maken.

Morgen gaan we, met een omweg, en natuurlijk binnendoor richting Richmond.
Wij gaan lekker een tukje doen, is zo toch een lange dag.
Groetjes, Piet

• 17 Juni 2015 - 08:08

Christiane:

Lieve luitjes, wat een mooi binnendoortje! Goeie start van dit avontuur en ik ben blij dat ik op de achterbank mee mag "genieten"!!!!

• 17 Juni 2015 - 08:27

Margy Van Gerven-Ernst:

Lieve luitjes,

Wat een verrassing! Geniet maar, wij gaan naar de sauna en ik zal even samen met jullie wegdromen.
    Van de vele indrukken en het gigantische flora. Tot later op de sociale media, veel liefs en op tijd efkes stoppen, Peter & Margy xxx

• 17 Juni 2015 - 09:07

Miranda:

Hoi Ma en Piet,
    Fijn om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn!! Heerlijk genieten en wij genieten weer mee.
    Liefs xxx

• 17 Juni 2015 - 09:27

Esther:

Lieverds, fijn dat jullie goed zijn aangekomen en reeds genieten van de mooie natuur tijdens de autorit! Wens jullie heel veel plezier! xesther

• 17 Juni 2015 - 09:45

Josenwilliam:

Hier italie .dus we beginnen we weer het dagelijkse krantje te lezen. Hopelijk met veel sterke verhalen.fijne vakantie. Gegroet joske en william. P.s wat voor auto rijden jullie dit jaar?

• 17 Juni 2015 - 10:01

Theo:

mooi maar moeizaam begin ,
    geniet ervan

• 17 Juni 2015 - 19:09

Marianne En Frank :

We genieten weer met jullie mee , na klussen bij Femke haar appartement .
    Geniet ervan en kom veilig weer thuis

Groetjes Frank en Marianne

• 18 Juni 2015 - 00:45

Bob:

Welkom back
    I see you are on the road again! Will be watching every day for your report.
    What is your route this time, that is, what are the major cities you will visit?

All our love and support ..... BOB and PAT

• 19 Juni 2015 - 10:33

Maria:

Hallo Nellie en Piet,

Fijn dat jullie reis zo voorspoedig is verlopen en wij wensen jullie dan ook een grandioze fijne tijd daar in de States. Dat jullie maar veel mogen genieten en ervaringen mogen opdoen.

Liefs en groetjes,

Jan en Maria