15-8 La Crosse (Wisconsin) - Reisverslag uit La Crosse, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 15-8 La Crosse (Wisconsin) - Reisverslag uit La Crosse, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

15-8 La Crosse (Wisconsin)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

16 Augustus 2013 | Verenigde Staten, La Crosse

Vandaag helemaal geen planning, geen route, we zien wel wat vandaag brengt. Dus eerst lekker wat uitslapen en dan ontbijten, we waren een van de laatste, veel was er niet meer, dus werd er meteen aangevuld. In Amerika staat overal de tv aan, dus konden wij tijdens het ontbijt het nieuws volgen. Het bleek dat de beurs een terugslag heeft gehad en dat kwam vooral door Walmart. Dus namen het besluit om voor de middag een eind, langs de Mississippi te gaan wandelen, en na de middag de Amerikaanse economie weer eens een boost te geven, dus ook even naar de Walmart.

Omdat tussen het motel en de Mississippi alleen een straat ligt en wat bomen staan, was het voor ons even de weg oversteken en een pad langs de Mississippi volgen en kijken wat we tegenkwamen. De eerste stop was een klein strandje waar een gedeelte afgebakend was waar de kinderen in het water konden. Er was, tijdens de stranddagen, altijd een strandwacht aanwezig om te kijken of niemand buiten de afbakeningen ging. En natuurlijk weer een grote overdekte picknick ruimte, en toiletten. Maandag werd de afbakening in het water weggehaald omdat dan de scholen hier weer beginnen.

We kwamen daar Jack tegen die maar wat graag ons dit vertelde, zijn taak was om alles bij te houden. Hij was een vrijwilliger die in april naar La Crosse kwam om daar 2 dagen per week te werken. In de winter ging hij naar Arizona om in Flagstaf ook weer als vrijwilliger te werken.

Even verderop was een bootramp waar de boten te water gelaten konden en waar ook de waterpatrouille lag te wachten, net toen wij aan kwamen lopen kregen ze een oproep, wij konden nog net een foto maken( foto). Er liggen heel veel woonbootjes in het water met vaak een bootje er naast om te vissen, want dit is hier toch wel de nationale sport (foto).

We zijn via een woonwijk teruggelopen en je staat verbaasd hoeveel achterstallig onderhoud er bij diverse huizen is. Een likje verf zou het huis er heel anders uit laten zien, maar er staan er ook tussen die zo mooi verzorgt zijn (foto). Maar hier valt ook weer de gemoedelijkheid op want iedereen die je passeert zegt, wel in het Engels, goedendag en de meesten willen ook nog een praatje maken.

Toen we in het motel weer terugkwamen hebben we eerst onze lunch klaargemaakt en in de lobby opgegeten want daar hadden ze gemakkelijke banken staan. En je ontmoet er altijd wel mensen voor een gesprek, de koffie staat de hele dag klaar, en natuurlijk staat de tv aan. Ook stond er hier een pc waarop de gasten internet op kunnen en hun mail kunnen beantwoorden.

Na onze lunch zijn we naar de Mall gegaan en hebben daar heerlijk geshopt. Omdat we vanmorgen flink getrimd hadden vonden we dat we wel een ijsje hadden verdiend. We zijn daarom naar Diary Queen gegaan en hebben we genoten van een heerlijke bananen (foto). Trouwens het is pas het 2e ijsje deze vakantie. We houden echt wel rekening met de calorieën.

Natuurlijk moesten we ook even naar Walmart want beloofd is beloofd we moeten Walmart steunen zodat de aandelen weer kunnen stijgen. Bij het motel teruggekomen zie je dat de hele parkeerplaats weer vol staat, ongelooflijk dit motel met 100 kamers zit helemaal. Als je ook nog ziet dat er binnen een afstand van 2 km nog zo’n 6 grote motels zijn, die ook niet leeg staan, dan begrijp je dat de motel industrie big business is.

Vanavond zijn we weer te voet naar Hardees gelopen, zo’n 3 km van ons motel. Wij vonden dat als je 6 km loopt wel een hamburger verdient hebt en bij Hardees gaat na 8 uur de midnight special in en dan krijg je $ 1,78 per hamburger korting. Dus snijd het mes van 2 kanten, lopen is goed voor je gezondheid en korting is goed voor je portemonnee. En als kadootje krijg je dan ook nog een prachtige zonsondergang te zien (foto).
Morgen gaan we de route weer vervolgen langs de Mississippi naar Dubuque op de grens van Wisconsin en Iowa. Wat die dag weer verloopt lezen jullie morgen weer.

Tot morgen!

• 16 Augustus 2013 - 11:50

Joske En William:

hallo amerika hier italie. weer uitgebreid de krant gelezen. en natuurlijk de foto,s.bekeken.en babbel zonder knabbel. is een mooie foto.wat ik wou weten hoeveel km,s hebben jullie inmiddels gereden?nog een kleine week. en dan huiswaarts.tot morgen ,voor het volgend verslag. gegroet uit italie van joske en william.