20-8 Peoria (Illinois) - Reisverslag uit Peoria, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 20-8 Peoria (Illinois) - Reisverslag uit Peoria, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

20-8 Peoria (Illinois)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

21 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Peoria

Er was beloofd dat er in dit hotel hot breakfast was, dus waren wij benieuwd hoe hot het was. We hebben, in de laatste jaren, nogal wat ervaring op gedaan en hebben dikwijls niets hots gevonden bij het ontbijt, alles op was dan het antwoord, maar deze keer was er echt een hot breakfest. Er waren scrambled eggs, kleine hamburgertjes, een goed ontbijt en echt hot.(foto) We zijn benieuwd wat het morgen wordt want er is gezegd dat er ook bacon en grits aanwezig kon zijn. Wij zijn geen liefhebbers van grits, een maisgriesmeel papje, wij zijn niet zo’n pap eters in de morgen, maar ook niet ’s middag of ‘s avonds.

Het hotel had diverse leuke afdelingen buiten de ontbijt-ruimte.(foto) Je kon er gokken, zwemmen, vergaderen etc. Een mooi luxe hotel met ontzettend veel kamers, die lang niet allemaal bezet zijn.

Tegen 11 uur zijn we naar de mall, tegenover het hotel, gegaan, te voet nog wel en daar is men hier niet op ingesteld. Nergens geen stoep om over te lopen en ook bij de stoplichten was geen ruimte ingericht voor voetganger en was er al een stukje stoep dan was er zoveel onkruid overheen gegroeid dat je er niet over kon lopen. Het oversteken werd een beetje een hachelijke onderneming die we overleefd hebben.

Als je wat te langzaam overstak reden ze je de vouwen uit je broek. Had je geen vouwen in je broek dan moest je opletten of je je broek nog aan had als de auto’s gepasseerd waren. Je bent hier in een wat grotere plaats en de mensen zijn ook meer gehaast en daar moet je rekening mee houden.

Tijdens onze wandeling naar de mall , we hadden al 20 min gelopen, zagen we ook een Dunkin Donuts bord, de eerste DD deze vakantie. En omdat we nog iets te vieren hadden, wij hebben altijd wel iets te vieren, zijn we onszelf gaan trakteren op koffie met een heerlijke jelly donut. ( foto)

Het was geen grote DD en er was geen, zoals in Florida, een 65+ club die er zijn “vergaderingen” hield. Maar je kreeg wel een lekker vers bakje van 295 ml dus ongeveer de inhoud van een flesje bier, en dan hebben we het over een kleintje koffie.

In de Mall zag Nellie een leuk afgeprijsd shirtje hangen. Toen ze ging afrekenen was de prijs hoger als ze zelf had gezien dus leverde ze commentaar op de prijs. De verkoper liep mee terug om de prijs te controleren. Het bleek dat de aanbieding gold op vrijdag en zaterdag en men was vergeten dat bordje weg te halen. Hier is dat niet zo’n probleem, je krijgt de korting toch wel en Nellie ging weer met een koopje de winkel uit.

Na wat omzwervingen waren we om 4 uur weer in het hotel, we waren gaar geshopt en zijn een beetje klaar voor de terugreis. In het hotel zagen we op Fox sport dat PSV Eindhoven gelijk had gespeeld tegen Milaan, en dat bij het breaking news. Er stond echt op het scherm PSV in Eindhoven. Wel iets om trots op te zijn, ook als je niets om voetballen geeft.

Morgen is onze laatste route naar Chicago, nog zo’n 150 mijl en dat stelt niets voor. Donderdag om 16:05 gaan we omhoog, als alles volgens planning verloopt, om vrijdagmorgen tegen 7:00 uur in Amsterdam te landen. Maar we hebben nog een hele dag te gaan en hoe we deze laatste ervaren lezen jullie morgen weer in ons laatste verslag van ons avontuur in de USA.

Tot morgen.

• 21 Augustus 2013 - 08:59

Christiane:

hallo luitjes, nou kan je toch wel aflezen van jullie dagverslag dat het einde nadert, geen fot's van politie auto's, geen vogelfoto's of bruggen vergezichten, nee de ontbijtzaal en de gokkasten!!! Goeie rit naar Chicago, daar gaan jullie dus rechtstreeks naar O'Hare, ook lekker druk hoor op het eind van jullie relaxte vakantie en wat zullen jullie Nederland weer kneuterig en klein vinden!!!
    Gisteren hebben wij ook PSV - AC Milan meebeleefd. Toen het PSV doelpunt was gevallen zijn we snel naar buiten gerend om live te horen hoe het stadion ontplofte!!! Het was ook helemaal uitverkocht want de auto's stonden bij ons voor de deur. Leuke wedstrijd en daar kunnen de andere Ned. voetbalploegen nog een puntje aanzuigen!!
    Liefs
    Christiane

• 21 Augustus 2013 - 18:33

Johanna En Piet:

Hoi Nellie en Piet,
    Het zit er bijna op voor jullie.
    Overmorgen weer terug op jullie vertrouwd stekkie
    Het was een mooie reis die jullie hebben gemaakt.
    Deze keer maar een enkele reactie geplaatst, maar wel steeds gelezen hoe het allemaal ging.
    In ieder geval een goede terugreis en we zien jullie.

Johanna en Piet

• 25 Augustus 2013 - 09:40

Joske En William:

hallo amerika hier nederland. ben weer bezig om de reis te volgen ,nu we weer thuis zijn.we gaan door tot het einde. dus ook daar ben je aan de goden overgeleverd als je oversteekt .en van psv hebben we niets vernomen.dat was onze laatste avond voor wij naar huis gingen.we gaan nu over naar het volgend verslag. groetjes joske en william.