25-7 Chatanooga - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 25-7 Chatanooga - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

25-7 Chatanooga

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

26 Juli 2012 | Verenigde Staten, Chattanooga

Ons avontuur “Nellie en Piet op reis” begint langzaam aan een einde te komen. Nog enkele dagen en dan zijn we helemaal klaar voor onze terugreis. Maar er staat eerst nog het een en ander in de planning. Donderdag langs de Tennessee River naar Knoxville, vrijdag via de Smoky Mountains naar Boone om op zaterdag via de Blue Ridge Parkway naar Ashville in North Carolina te rijden. Zondag naar Murphey en maandag naar Atlanta, dinsdag auto inleveren en terug naar Nederland. Maar deze planning blijft een prognose want bij ons weet je nooit waar we overnachten. Maar een ding weten we zeker dat we dinsdag op het vliegveld in Atlanta moeten zijn om weer naar huis te kunnen gaan.

Maar nu weer terug naar ons dagoverzicht want we zitten nog steeds in de States, in Chatanooga Tennessee en weer in een andere tijdzone. Het tijdverschil met Nederland is nu 6 uur, dus moeten we weer een uur inhalen want het grootste gedeelte van onze route hebben we in een andere tijdzone gereden. Maar het tijdverschil blijft tot dinsdag, onze vertrekdag, 6 uur.

Vandaag zijn we om 9 uur vertrokken uit Jaspers, temperatuur op dat moment is 30 graden. Eerste halte is Lewis Smith Lake bij Arley om dan, na enkele stops, naar Guntersville te rijden. Bij Guntersville begint Lake Guntersville een prachtig meer waar je constant langs rijd maar soms over een soort dijk met brug dat het meer in tweeën splitst. In totaal had Nellie 247 foto’s gemaakt, veel onder het rijden, ook vaak gestopt om foto’s te maken, daar waar het mocht de auto parkeren in een aangrenzende parkeerhaven maar soms ook, ‘gewoon’, op de oprit bij mensen. Je moet er iets voor over hebben om mooie plaatjes bij het verhaal te plaatsen.

Het meer loopt van Guntersville tot Scottsboro waar de Tennessee River het meer instroomt. Ook nu volgt de weg het water, ditmaal de Tennessee River, maar dan rij je nog steeds in Alabama. Bij Kimball in Tennessee was men met onderhoudswerkzaamheden van de brug over de Tennessee River bezig met als gevolg, terug rijden en proberen de omleiding te volgen. Yankee Tom snapte er niets van en bleef maar roepen, omdraaien of dusdanige aanwijzigingen te geven dat we weer bij de afgesloten brug uitkwamen. We zijn toen maar een stukje via de snelweg gaan rijden iets waar Tommetje ook weer commentaar op leverde, omdat hij hier niet op afgesteld was.

Het laatste stuk bleven we de Tennessee River volgen of de rivier ons, daar zijn we het nog niet over eens. Maar het was vandaag een uitzonderlijke mooie route. Morgen weer langs het water, via Dayton, Kingston, Oak Ridge naar Knoxville. Hoe dat verloopt horen jullie morgen weer.

Tot morgen!

• 26 Juli 2012 - 08:56

Hoi Piet En Nellie.:

Het duurt inderdaad niet heel lang meer voor dat jullie weer terug komen. Het scheelt natuurlijk wel dat het kwik hier ook richting de dertig graden gaat.

Geniet nog van de laatste daagjes.

Groetjes John, Maaike Jort en Daane

• 26 Juli 2012 - 09:33

Joske En William:

goedenmorgen amerika hier italie. die ganzen zien er toch anders uit dan bij ons. langere nek .kunnen ze meer zien. en een donkere kleur. ligt aan de omgeving of de zon? ja familie aan jullie vakantie komt zachtjes aan een eindje. maar wel mooie verslagen gelezen. zal het gaan missen mijn ochtentkrantje.morgen zijn we er weer . vanuit italie de groeten van joske en william.

• 26 Juli 2012 - 13:00

Mayke :

Ook hier is het NU 30 graden de kinderen zijn heerlijk zwemmen in het Witven...en genieten met volle teugen van het warme weer...ik lees jullie verslag ...en heb de foto's bekeken wat een geweldige plaatjes...GENIET van de komende dagen en zie jullie weer in Eindhoven.

warme mail groet
    mayke

• 26 Juli 2012 - 16:56

Miranda:

Hoihoi samen,

Prachtige foto van de eekhoorn en de laatste foto van die bloem met de vlinder !! Goed gedaan moeders !
    Geniet nog lekker een paar dagen !

XXX