24-7 Jaspers - Reisverslag uit Grenada, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 24-7 Jaspers - Reisverslag uit Grenada, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

24-7 Jaspers

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Grenada

Eerst even over de gigantisch grote vogel van gisteren. Wij dachten dat het een gier was. Hij kwam over vliegen en we hadden even schaduw boven ons, net of er een vliegtuig laag over vliegt. Het was echt schrikken, want een spanwijdte van 1,5 mtr. had hij toch wel. Om hem op de foto te krijgen is het toestel tot het uiterste ingezoomd. Daarna heeft Piet de vogel eruit gesneden.

Vandaag gestart met een goed ontbijt. Er was geen brood maar dat werd meteen bij de buurman, (pompstation) gehaald. Nellie kon weer eens wafels bakken (zie foto) en Piet kon zich te goed doen aan de aanwezige omelet. Toen we terugkwamen op onze kamer was alles al schoongemaakt en de bedden gedekt. Zou mooi zijn als dit straks thuis ook zo is.

We hadden de Yankee Tom geprogrammeerd op de dichtstbijzijnde Wal*Mart. Hij gaf aan dat dit
75 km rijden was. Wat blijkt, direct om de hoek was er al een, dus wij meteen op de rem en even binnen gewipt, want wij moesten ons nog voorzien van de meest noodzakelijke levensbehoefte, de www. Ofwel wijn, water en what else.

Toen deze waren ingekocht en Piet de plastic zakken met boodschappen in de auto had gezet was hij Nellie kwijt. Wat bleek, bij Wal*Mart kun je niet alleen van alles kopen maar er is ook vaak een bank, opticien, apotheek, schoonheidssalon, McDonald’s of Subway aanwezig. Omdat Nellie meende dat ze wel een extreme make-over had verdiend was ze de schoonheidssalon binnengestapt. Het bleek dat het extreme niet nodig was, ze zat nog strak in haar vel. Maar een grondige knipbeurt was wel op zijn plaats, stukje korter met dit warme weer, 20 minuten later was ze, bijna onherkenbaar voor Piet, gewassen, geknipt en geföhnd. (zie foto). Piet had een zo goed als ‘nieuwe’ vrouw, een mooie start voor een snipperdag.

We beginnen al echte Amerikanen te worden, even shoppen betekend 75 km rijden naar Birmingham. Gevoelstemperatuur om 12 uur was 41 graden en dat loopt in de middag nog op. Yankee Tom hadden we nu afgesteld op een Mall in Birmingham. Toen we, op zijn advies, op de plaats aankwamen waarvan hij vond dat dit een Mall was konden wij geen winkel vinden. Er waren wel parkeerplaatsen maar die waren bestemd voor de mensen die er woonden. We stonden in een gewone, wel vrij nieuwe, woonwijk. Dus Tommetje naar een andere Mall geprogrammeerd.

Ditmaal was het een echte dus wij eerst goed kijken welke ingang we binnenstapten want anders blijf je je auto zoeken. Je kunt merken dat de economie hier ook nog niet hersteld is, het was in de winkels een stuk rustiger dan vorig jaar. We hebben wat geshopt, en bij Subway een BLT gegeten, nog wat rondgelopen en naar de volgende Mall gegaan. Hij stuurde ons deze keer naar een Wal*Mart, weer een minpunt voor Tommetje. Wal*Mart is leuk maar we hoeven er ook weer niet de hele dag te shoppen. Het lijkt erop dat onze Yankee af en toe een beetje bevangen is door de extreme warmte hier.

De terugreis naar Jasper hebben we via een alternatieve route gereden, erg mooi maar weinig water en veel bomen. Morgen gaan we via Lewis Smith Lake en Lake Guntersville naar Chatanooga. Of we zo ver komen zien we dan wel. Dus tot morgen voor het vervolg van onze feuilleton.

• 25 Juli 2012 - 08:23

Frank En Marianne:

Ha Piet en nellie

nog even op de valreep, vertrekken vannacht..

Ik had het met mijn schoondochter onlangs over jullie trip en waar juliie ergens waren
    zij gaf aan, omdat dat niet te ver weg ligt :), bij Chattanooga
    dat je zeker eens moest gaan kijken bij:

Ruby Falls
    1720 South Scenic Highway
    Chattanooga
    is volgens haar echt de moeite waard en is een grote waterval in een grot

kijk maar eens op internet: Ruby Falls

ook zijn de smokey mountains daar in de buurt erg leuk.

wij zijn daar enkele jaren geleden geweest
    kijk ook dan eventueel eens bij gatlinburg (erg touristisch, maar wel erg gezelig )

heel veel plezier..

• 25 Juli 2012 - 09:38

Joske En William:

goedenmorgen amerka.hier italie. de vogel van gisteren was een enorne jongen. maar wel mooi geschoten als foto. indrukwekkend. nellie je ziet er weer goed uit. een kleine service beurt is nooit weg.mooi koppie. ook weer een mooi verslag. nog geen plat achterwerk van al die tijd in de auto te zitten.? of wend dat. heb weer genoten. dus tot morgen. greetings uit italie .van joske en william.

• 25 Juli 2012 - 18:27

Miranda:

Zoooo dat ziet er weer netjes uit ! Kijk uit voor de luchtvochtigheid want voor je het weer slaat de krul weer toe :-) en dan wel precies waar je hem niet hebben wil, haha !
    Fijn toch Piet dat je met een knappe vrouw over straat mag!?!

Wij hebben vandaag een lief kaartje in de bus gekregen en de wens is uitgekomen ! Het weer is hier helemaal zomers ! Eindelijk alsnog ! Bedankt voor de lieve kaart !
    Vandaag precies over een weekje zijn jullie weer thuis (gelukkig) ! Het is weer lang genoeg geweest !

Geniet nog lekker en tot snel weer.

XXX