15-7 Mountain Home - Reisverslag uit Mountain Home, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 15-7 Mountain Home - Reisverslag uit Mountain Home, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

15-7 Mountain Home

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Mountain Home

Om 8:15 uur stapten wij de ontbijtruimte binnen benieuwd naar ons warm ontbijt. Er was ons scumbled eggs en bacon beloofd maar toen we in de bakken keken zagen we geen bacon en van de hoeveelheid scrumbled eggs, die in de andere schaal aanwezig was, kon je 1 holle kies vullen. We hebben naar de kippen gezocht om te vragen of ze van de leg waren en een varken proberen te vangen om nog een lapje bacon erbij te krijgen. Geen varken en geen kip te bekennen en van de tientallen excuses van het personeel konden we ook geen brood beleggen. Nellie heeft voor haar zelf een wafel gebakken en Piet heeft het restantje ei op.

Om 9:15 uur zijn we vertrokken bij een temperatuur van 25 graden. Bij het verlaten van Searcy gingen we meteen de heuvels in. De auto moest voor het eerst in de vakantie klimmen maar het resultaat was er naar. We reden door een Ardenne-achtig landschap en dat hebben we de hele dag zo gehad. Maar eerst naar Heber springs, daar zagen we een wegwijzer staan met Greers Ferrie er op. Wij dachten dat we dan met de ferrie mee mochten maar de ferrie was opgeheven er was een brug voor in de plaats gelegd. Maar het uitzicht was er niet minder mooi om, werkelijk prachtig, dus enkele mooie foto’s gemaakt.

Op advies van de oude man bij Hardees gisteravond zijn we daarna naar Mountain View gegaan. Onderweg hebben we wel veel view gehad maar in Mountain View was niet veel te bekijken of je moest de Mc Donalds of Wal*Mart bedoelen. Wat onderweg wel opviel was de vele doden bomen met gele bladeren en verdord gras, zielig voor het vee, er viel weinig te grazen. In deze omstreken had het sinds april niet of niet noemenswaardig geregend. Wij passeerden nogal wat bruggen waaronder een riviertje hoorde te stromen, maar nu zagen we alleen kurkdroog gebarsten aarde.

Typisch is dat in een woonwijk meerdere grote, soms kleine open kerkhoven zijn, vol gekleurde plastic bloemen, maar wat heb je hier aan echte bloemen, die staan hier waarschijnlijk nog geen uur. Bij binnenkomst van een dorp staat ook vaak het aantal inwoners van de gemeente op het plaatsnaambord en het aantal kerken dat je tegenkomt is niet te tellen. Het lijkt wel of er meer kerken als mensen in de VS zijn.

Wat ook opviel was dat er verschillende rivieren waren, zoals Little Red River en White River, die wel breed waren maar zo ondiep dat je de rivier kon oversteken zonder dat je knieën nat werden. Maar het was wel zeer helder water. Soms moest je, om wat leuke foto’s te maken, van de weg af om via een afrit of camping naar het water te rijden. Typisch is het wel dat er nogal eens een keer een politieauto voor of achter ons staat. Het lijkt wel of wij met een zendertje rijden waardoor ze ons steeds traceren.

De laatste halte van vandaag was Mountain Home. Bij binnenkomst van het stadje zagen we een Diary Queen voor ons een teken om te stoppen en een heerlijke bananensplit te eten. Daarna een motel zoeken, wat niet altijd even simpel is. Toen we eenmaal gesetteld waren, ditmaal zonder belofte van een hot breakfast, was het weer tijd om een wasje te draaien, maar wat bleek, we waren de waszak vergeten in het motel. Nu zijn wij niet de mensen er naar die altijd de vuile was buiten hangen maar nu waren we toch wel onthand. De manager van dit motel heeft opgebeld, morgen worden we door de manager van het motel in Greenville gebeld, met hopelijk de mededeling dat hij de waszak heeft gevonden. Maar dat horen jullie morgen dan wel.

Tot morgen.

• 16 Juli 2012 - 07:34

Joske En William:

goedenmorgen amerika. waszak vergeten , geen schone kleren. da,s niet zo fris. en wel een mooi verslag en foto,s. veel rivieren en dus veel water. bij jullie in de auto zal wel een speciale sensor ingebouwd zijn , zodat de sheriff jullie kan kontroleren. we gaan morgen weer verder met lezen wat je weer hebt geschreven. groetjes van joske en william.

• 16 Juli 2012 - 11:01

Christiane:

Ha Piet en Nellie, volgens mij zitten jullie in geheime opnames van een reality TV show van de sherrifs in de zuidelijke staten van de USA! En die waszak, ook al verdacht hoor! Allemaal opzet om een goeie show te maken! We zullen het wel op onze tv zien van de winter! hahaha, ik geniet van alle verhalen en foto's!

• 16 Juli 2012 - 14:02

Koos En Theo:

Ik heb de site weer door gekregen.
    Erg mooi en hoop dat ze nu iedere dag doorkomen
    De foto's zijn ook erg mooi.

Groetjes Koos en theo

• 16 Juli 2012 - 18:42

Nico En Petra:

Hallo Luitjes,

Nellie hoe is dat nu toch mogelijk de waszak vergeten, dus heel simpel vandaag geen schone onderbroek, string of bh. Nou ja je koopt het maar hor als de waszak niet terecht komt.
    Elke dag lezen we met plezier jullie verslag en we kijken natuurlijk ook naar de foto's.
    Het ziet er allemaal heel gelikt uit, dus ga nog even door he.

Groetjes Doei

• 16 Juli 2012 - 18:46

Miranda :

Hey mam ik wist niet dat jij kon Jet Skieen ! Knap hoor ! Waren jullie vorig jaar ook niet een spijkerjas ergens vergeten.....? haha !!

Hier alles goed !

XXX