16-7 Farmington - Reisverslag uit Farmington, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 16-7 Farmington - Reisverslag uit Farmington, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

16-7 Farmington

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Farmington

Vandaag zitten we zowat op de helft van onze vakantie. Geweldig nog zo’n 2 weken genieten.
Nog even over de vergeten waszak. Er wordt geen vuile was buiten gehangen, we worden hier met respect behandeld. Jammer Christianne, er kan niet gesmuld worden want we hebben een deal met de sheriff gesloten en krijgen volgende week de zak weer terug. Na een telefoontje vanmorgen staat de zak veilig opgeborgen tot volgende week,jammer moet er toch nog gewassen worden.Maar daar moeten we wel voor omrijden, zo’n 500 km en hoe we dat in de route inplannen zien we nog wel.

Vandaag geen Continental breakfast maar we hebben een noodrantsoen van crackers en kaas bij ons, dus enkele crackers als ontbijt en daarna naar McDonalds voor een kop koffie. Nou ja kop, een beker waarin 3 Nederlandse kopjes passen en dat voor 1 dollar per twee. Als je om 9:30 bij McDonalds binnenstapt, hangen ze met de benen buiten en allemaal van de 60+ club. Het is daar een in alle vroegte een complete bejaardensoos. Maar dan moet je wel kunnen autorijden.

Er wordt daar wat afgekletst en gegeten en gedronken, Big Mac, frietjes, scrumbled eggs en ga zo maar door, allemaal vette happen. Geen sneetje brood met hagelslag. En dan de softdrinks, ze komen zelf binnen met grote bekers, betalen 1 consumptie en vullen de beker zo vaak ze willen. Dan kom je langs de drive-in, ook een lange rij, dan is het ook te begrijpen waarom er de groep van dikke Amerikanen zo groot is.

Na McDonalds gingen we richting Missouri, we passeerden eerst Norfolk Lake, waar we foto’s hebben genomen en zijn daarna doorgereden naar West Plains in Missouri, ongeveer een 1 uur rijden door een heuvelachtig terrein, erg mooi. Het eerste wat we in West Plains zagen was een Wal*Mart. Konden we in Arkansas geen wijn of bier kopen in deze winkel hadden ze een volledige slijterij met alles wat je maar zou willen drinken. Wij beperkten ons tot het kopen van wijn want het bier werd weer gewoon in de winkel verkocht.

We hebben wel woorden gehad met onze Tom, hij stuurde ons via de highways en hij wist dat we dat niet op prijs stellen. Wij hebben liever de toeristische route of zoals ze hier zeggen, scenic byway. We stopten wel bij een echt truckers restaurant en bestelde daar thee en een BLT. We kregen koude thee, erg verfrissende bij de buitentemperatuur van 35 graden. Maar de BLT wordt geserveerd met friet, en niet zomaar 2 steeltjes maar en hele basket. De BLT was zoals wij hem graag hebben, geroosterd brood, sla, tomaten en royaal belegt met bacon, heerlijk.

Onderweg zijn we verschillende Wal*Mart vrachtwagens tegengekomen die de winkels natuurlijk weer moesten bevoorraden. Vanwege het aanvullen van onze kledingvoorraad is dit heel begrijpelijk. Ook een manier om nieuwe kleding aan te schaffen, gewoon je vuile was achterlaten.

Onze route liep verder via Houston en Salem, en het bleek dat het de laatste tijd weinig geregend had. De koeien aten meer hooi dan gras, zo geel was het in de wei. De rivieren die we passeerden stonde of droog of er was een minimum aan water aanwezig. Een heel gedeelte van de bebossing van het Mark Twain Forrest, waar we doorreden, had in brand gestaan. Een trieste aanblik, rechts alles dor, links alles nog groen. Het was een prachtige golvende route en wel zo golvend dat het leek alsof we in een rollercoaster reden maar dan zonder loopings. Piet moest onderweg nog uitwijken voor een overstekende schilpad, de schilpad, nam er echt zijn tijd voor en liet zich niet opjagen.

We zijn nu in Farmington MS. We hoeven zo meteen het motel maar uit te lopen en lopen zo bij de Italiaan binnen. Morgen gaan we via Chester in Illinois richting Hopkinsville in Kentucky. Hoever we komen zien we dan wel, dus tot morgen.

• 17 Juli 2012 - 07:36

Christiane:

wat een bizarre foto, ene kant groene bomen andere kant dor en geel/bruin. Verder fraai verhaal over die sherrif maar het is GEHEIM daarom weten jullie niet dat je in de tv serie zitten!!
    liefs uit een ongelofelijk goed weer Nederland maar niet heus!

• 17 Juli 2012 - 08:11

Joske En William:

hallo amerika hier italie. dan krijg je de waszak weer terug, mooie service. vette hap is ook wel eens lekker. maar gezond niet.maar weer een mooi verslag. wij hebben ook voor vandaag italiaans eten oftewel maccaroni gekozen.jullie zijn op de helft van de reis. dus komen er nog vele verslagen. op de foto waar piet op staat ,lijkt hij ook wel een beetje amerikaan.verder geniet van de vakantie. tot morgen . groetjes joske en william.

• 17 Juli 2012 - 18:29

Narda En Adri:

Tot nu toe zijn we een beetje jaloers, maar wij hebben elke dag regen en daar knappen
    wij vanaf.
    Groetjes Narda en Adri