25-7 Apopka - Reisverslag uit Apopka, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 25-7 Apopka - Reisverslag uit Apopka, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

25-7 Apopka

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

26 Juli 2011 | Verenigde Staten, Apopka

Vanmorgen om 10 uur was het 31 graden C, een lekkere temperatuur vonden we. Zoals iedere dag hebben we enigszins een planning, maar daar pinnen we ons niet aan vast. Het onverwachte brengt vaak de mooiste dingen. Dus vandaag een verrassingsstop in plaats van Daytona Beach naar Apopka.

Wat hier zo ‘gewoon’ en vanzelfsprekend is (wel verplicht) dat als er een stopteken staat, (op ieder kruispunt) iedereen in alle rust ook stopt ook als er zichtbaar, geen verkeer van de andere zijde komt. Wat we wel merken is dat de benzine hier ook steeds duurder wordt, in het begin van de vakantie was de minimumprijs $ 3,45 nu is deze $ 3,59 per gallon. Nog een schijntje als je het vergelijkt met Nederland. Misschien is deze in Holland inmiddels ook weer verhoogd??
De eerste halte van vandaag was, op advies van Natalie, Celebretion. Een echt elite dorp in de buurt van Disney met prachtige waterpartijen en parken. Werkelijk prachtig ook om te lopen, vaak in de schaduw, en om mooie foto’s We hebben daar ook weer het een en ander gevierd met heerlijk appelgebak en koffie bij Starbuck’s

Daarna zijn we naar Apopka gereden, de plaats waar Natalie woont. We werden daar zeer hartelijk door haar ontvangen en hebben een korte rondleiding door het huis gekregen en daarna de spullen op ‘onze’ slaapkamer met badkamer, gezet.

Daarna zijn we met Natalie naar Kelly Park gegaan, hier komt kristalhelder water uit een bron in een riviertje, het water is zo te drinken. Je keek op de bodem van het wateren en zag allerlei vissen zwemmen, vaak zag je volgens Natalie ook waterschildpadden, helaas die hebben wij niet gezien, wel grote bananenspinnen die in een groot web boven ons hingen. Er waren ontzettend veel mensen in het park die zich geweldig vermaakten in het water. Een heel mooie bosrijke omgeving waar je kon wandelen, maar het was echt tè heet. Het was inmiddels ook op het heetst van de dag, denk dat het dicht bij de 40 gr was. Een prachtig park waar je als buitenlander alleen nooit terecht zou komen.

Nu is Natalie voor ons aan het koken en ze zegt dat we ons hier thuis moeten voelen en doen of dat alles van ons. We zijn echt zo welkom, heel bijzonder om dit te ervaren! Ze heeft voor ons gevuld stokbrood gebakken, (zie foto) we hebben genoten van eindelijk weer eens ‘gewoon’ huiselijk eten. Het was smullen. Natalie woont tijdelijk in dit huis wat van haar oma is. Morgen gaan we zoals eerder gepland richting Daytona beach. Verslag daarvan komt morgen.
Tot morgen.

• 26 Juli 2011 - 08:06

Bea:

Hallo Piet en Nellie

Nou zo te zien vermaken jullie je wel.
    Ben jullie nog aan het volgen hoor.
    Wat een mooie foto's, weer een bijzondere reis met mooie dingen en mooie mensen.

Geniet er van samen

Groetjes

Bea

• 26 Juli 2011 - 12:11

Miranda:

Ziet er weer aantrekkelijk uit jullie foto's ! Behalve de spinnen.... :-(
    Geniet van de huiselijke sfeer bij Nathalie...even uit de Hotels en restaurants is heerlijk denk ik !
    Hier was het weer gisteren heerlijk maar vandaag is het weer terug naar af !

Geniet nog van jullie laatste week !

XXX

• 26 Juli 2011 - 19:29

Nico En Petra:

Nellie en Piet, hebben jullie het openbaar vervoer in Celebration ook geprobeerd? Lijkt me wel wat hebben. Schiet wel op denk ik als ik het zo zie.
    Ja, er is voor jullie inderdaad elke dag wel iets te vieren als je dit allemaal ziet.
    Nog een hele fijne tijd.
    Nico en Petra

• 26 Juli 2011 - 19:51

Evert,Marieke & Kids:

Hallo Levensgenieters,

Fijn dat jullie elke dag feest hebben daar hihihi, Hier is het ook feest alleen dan vanuit de hemel het regend en regend en regend. Heb medelijde met de mensen die nu vakantie hebben. Wij hebben hem pas op 26 Aug t/m/ 16 Sept. Ik hoop dat we dan beter weer hebben. Ma ja. Ja de tijd vliegt als het gezellig is Zondag alweer terug reis naar het koude kikker landje. Maar wij zien dat jullie er vol van genoten en en nog van genieten.Wij hopen ook dat jullie met weer bijzondere dingen terug komen (vooral Piet) want die maakt nu denk ik ook veel mee ben benieuwd. Nu ik dit zit te type staat J hier naast me met een bruin koppie mooi manneke. Nou fijne dagen nog en ik probeer nog wel wat te schrijven voordat jullie terug reizen.

Liefs en een dikke knuff

Ons (en J.moest ik zeggen)