21-7 Okeechobee - Reisverslag uit Okeechobee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 21-7 Okeechobee - Reisverslag uit Okeechobee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

21-7 Okeechobee

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

22 Juli 2011 | Verenigde Staten, Okeechobee

We hebben vandaag weer nieuwe ervaringen opgedaan, eerst zie je mensen zich tussen de auto’s voor het stoplicht wurmen om flesjes water en fris te verkopen, daarna zie je andere, ook voor een stoplicht met een collectebus rondgaan waarop staat ‘homeless’. Apart om te zien dat het openbaar vervoer de bus aan de voorkant een fietsdrager heeft waar 2 fietsen op kunnen. Dus moet je nog verder weg als de bus je brengt, zet dan je fiets voor op de fietsdrager.
We zien nu al dat ons bezoek aan de States zijn vruchten af begint te werpen want de beurzen zijn aan het stijgen en de verkopen van huizen trekt aan. Zeg nu maar eens dat wij niet aan goodwill doen. Je moet er alleen zoveel eten, drinken en shoppen, en vooral aan dat laatste hebben wij een grote hekel. Maar ja, het diende een goed doel.
Op weg naar Okeechobee zagen wij bij een kerkhof het bord staan, “2 for 1 sale” Wij weten nog steeds niet wat ze daarmee bedoelen. We zagen ook verschillende borden met “Scenic trail Lake Okeechobee” en wij dachten dan, even van de weg om de toeristische route te rijden, maar helaas, je kwam dan bij een picknickplaats of camping.
Okeechobee licht aan de rand van de Everglades en vooral daar zijn de talrijke muggen die verliefd zijn op Nellie maar Nellie niet op hen. Daarom zijn we, om opdringerige fans uit de weg te gaan, niet vaak uit de auto gegaan en hebben de foto’s vanuit de auto genomen.
Omdat Piet vandaag jarig mocht hij kiezen waar we gingen eten, het was lekker, niet te warm, om te lopen, en dus werd het een restaurant wat een ½ mile, zo’n 700 meter van het motel lag.
Bij Golden Coral, zoals de zaak heette, kon je voor 10 dollar zoveel eten en drinken als je wou. Er waren 3 buffetten, een met voorgerechten en groenten, een met vlees, vis, pasta en patat en een met dessert. De jarige job had ook koffie met gebak beloofd, maar we zijn geen enkele gelegenheid daarvoor tegen gekomen, dus dat hebben we nog tegoed.
Morgen gaan we naar Melbourne, niet in Australië maar in Florida. We hebben het motel al besproken even als het motel voor zaterdag en zondag want dan zijn we in Kissimee.
Tot morgen voor ons volgend verslag.

• 22 Juli 2011 - 03:07

Bob Lartz:

You really are on the move. You are covering much ground as we say.
    Thank you for the nice nature photos.
    BOB

• 22 Juli 2011 - 07:37

Miranda:

Goedemorgen !

Ik begrijp dat jullie je nog steeds erg goed vermaken ?! Super om te horen/lezen !
    Wij vermaken ons ook prima hier....binnen....met de kachel aan en buiten....met de plu !!

Groetjes van ons XXX

• 22 Juli 2011 - 13:02

Bob Lartz:

If you have not done an air boat ride yet, there are several good ones in the Kissimmee area.
    I am happy to see that you are enjoying the natural Florida and not just all the tourist attractions with the rides etc.
    BOB

• 24 Juli 2011 - 20:24

Nelly Brugel.:

Hallo Nellie en Piet .
    Het ziet er wel vreemd uit als je koeien onder de palmbomen ziet liggen
    Dat is wel even anders dan bij ons in Nederland.
    Het moet voor jullie wel heel apart zijn om elke dag wat anders te zien en mee te maken.
    Ik doe nu van elke dag wel wat alleen in de verkeerde volgorde denkik.
    Maar let op ik geniet mee hoor.
    Groeten Nelly.