14 oktober Waycross GA - Reisverslag uit Waycross, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 14 oktober Waycross GA - Reisverslag uit Waycross, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

14 oktober Waycross GA

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

14 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Waycross

Vannacht heerlijk geslapen, we hadden fijne bedden en dat is niet in ieder hotel zo. Het ontbijt was niet wat we gewend waren bij een Quality Inn, normaal krijg je een hot continental breakfast. Met warme worstjes, eieren, pancake etc. maar nu was alles met mondjesmaat, geen warme worstjes of eieren, echt sober.

Bij het uitchecken werd er gevraagd of alles naar wens was geweest, Nellie zei dat het ontbijt sober was, zelfs geen eieren. De baliemedewerkster zei dat, door de huricane de foodtruck hun niet had kunnen bereiken, en dat deze pas a.s. woensdag kwam. Ze hadden er het beste van gemaakt onder deze omstandigheden. Dus de eierboer was onderweg maar daar konden wij niet op wachten. Wij gingen vandaag naar Waycross en hadden het hotel gisteravond al voor 2 nachten geboekt, iets wat we meestal niet doen maar onze ervaring in deze vakantie is dat we op dit moment geen risico’s moeten nemen.

Alles weer in de auto (foto) en eerst tanken want Piet vind het prettig om met een volle tank te rijden, en de ruiten moesten ook weer gewassen worden om duidelijke foto’s te kunnen maken. Om half 10 begonnen wij aan ons nieuw avontuur bij een temperatuur van 19 gr. We zien in het begin nog veel sporen die Michael heeft achtergelaten. Verschillende electriciteitspalen waren uit de grond getrokken zodat de mensen ‘misschien’ nog steeds zonder stroom zaten. Waarschijnlijk heeft men hier noodvoorzieningen om zichzelf van stroom te kunnen voorzien want in de winter knakken veel stroomkabels onder het gewicht van ijs afzetting.

Het is zondagmorgen en duidelijk heel rustig op de weg, de mensen zitten in de kerk of liggen nog in bed, maar wij zijn al onderweg. Het is genieten als je zo over de weg glijd met een lekker muziekje op de achtergrond een vriendelijk zonnetje, en dat in een prachtige omgeving. Wat heeft een mens nog meer te wensen. Om 10:30 waren we in Alamo en daar passeerden we een Mac, dus eerst koffie drinken. Ook bij de Mac zat de kerk vol het is maar met welk voedsel je gevoed wilt worden.

We vinden de koffie van Starbucks lekkerder, maar als het dan koffietijd was, bleken deze dan aan de andere kant van de weg te liggen. Maar we zullen deze vakantie echt nog wel bij Starbucks komen. Onderweg was Nellie uitgestapt om foto’s te maken, Piet stond verderop langs de kant te wachten, en was zo druk bezig met knopjes in de auto te ontdekken, dat hij niet had gezien dat Nellie stond te wachten. Er stopte een truckje bij Nellie en de jonge man achter het stuur vroeg of alles OK was. Toen bleek dat alles OK was reed hij met een ‘God bless you’ verder.

Het is hier heel normaal als mensen langs de kant staan dat men klaar staat om te helpen. Het zou mooi zijn dat men in Nederland ook iets van deze eigenschap zou overnemen, maar misschien als je verder van elkaar woont je ook meer open staat voor een ander. Daarom voelen wij ons hier zo thuis, zeker om de rust, ruimte en vriendelijkheid van de mensen. Bij Walmart werd vandaag het winkelwagentje door een medewerkster ons aangereikt, ze had de handgreep van het winkelwagentje ontsmet, omdat de griep was uitgebroken op scholen. Alles uit voorzorg zo zei ze. Ze vroeg waar we vandaan kwamen, en ze gaf ons tips om mooie plaatsen te bezoeken.

In het begin van de route waren er nog geregeld sporen te zien van de hurricane Michael. Naarmate we zuidelijker reden werd de schade minder. We reden langs enorme katoenvelden en volgens ons was het oogsttijd, je zag op veel plaatsen de balen met geplukte katoen liggen. We zijn al diverse malen door Georgia gereden en hadden toen ons vaak afgevraagd wat voor planten er op het veld stonden, toen zag je de witte katoendotten niet, nu je de oogst op afstand kan volgen weten we nu ook waar de katoen vandaan komt. Waar Abraham de mosterd haalt wisten we al, ‘gelukkig’.

Omdat we hier 2 nachten blijven heeft Piet een route uitgestippeld. We gaan richting Atlantische Oceaan om daar een toertje te maken. Spannend wat morgen ons weer brengt. Het was een mooie dag vandaag, met een temperatuur van maar liefst 33 gr. Maar dit is toch een andere warmte, en beter te hebben dan dat het 33gr in Nederland is.

Tot morgen. Toedeloe

• 14 Oktober 2018 - 23:20

Robert Lartz:

As always, you are having a good trip. As long as there is good coffee (Starbucks) and friendly people on the highway and a GOOD breakfast, Piet and Nellie are happy. This year the hurricane is making some things different. Like the egg man who could not bring fresh eggs to your motel. Keep enjoying your trip and we will see you when you get here. There is lots of time.

Ranger Bob

• 14 Oktober 2018 - 23:23

Robert Lartz:

For your friends who do not speak English>

Zoals altijd, heb je een goede reis. Zolang er goede koffie (Starbucks) en vriendelijke mensen op de snelweg en een GOED ontbijt zijn, zijn Piet en Nellie blij. Dit jaar maakt de orkaan sommige dingen anders. Zoals de eierman die geen verse eieren naar je motel kon brengen. Blijf genieten van je reis en we zullen je zien wanneer je hier bent. Er is veel tijd.
    Ranger Bob

• 14 Oktober 2018 - 23:48

Marijke :

Ben net klaar met mijn oppas baantje van Huis/ Hond/ Kat want deze Lui zijn er tussen uit naar Mexico ! Ze hadden de drie kinderen bij Opa en Oma waar ik Vrijdag van 5 tot 12 :30 oppassen want de Groot ouders wilde uitgaan ! Ik lees nu julie aardige verslagen !! Wens je een fijne tijd toe geniet van de aardige Mensen ! Liefs Marijke