7 november Eindhoven NL - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 7 november Eindhoven NL - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

7 november Eindhoven NL

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

07 November 2018 | Nederland, Eindhoven

In dit weekend werd in Amerika de klok een uur teruggezet. Door de drukte van het pakken van de koffers, hadden wij daar geen erg in. Er was geen wekker gezet, we werden we om 8:30 wakker, pas toen we ons aangekleed hadden kwamen we er achter dat de tijd verzet was en dat we nu een uur extra hadden. Onze vlucht ging pas om 17:50, dus was er een zee van tijd om alles voor de terugreis te regelen.

KLM had ons al een mailtje gestuurd om in te checken, maar het bleek dat er een foutje in Nellie’s naam zat dus bij haar ging dit niet, daarom zouden we dit bij de balie wel regelen. Het was 13 gr om 9:30 toen we de koffers met een karretje naar de auto brachten. We hadden flink te werken want het was een gammele kar, en het hotel lag op een helling dus moesten we de rammelbak flink tegensturen. Plotseling werd Nellie opzij geduwd door een man die ons kwam helpen. Samen met Piet parkeerde hij de kar met onze koffers bij de auto. En met een knuffel, goede reis naar huis, en God bless you, ook voor onze kinderen en kleinkinderen, nam de onbekende man afscheid van ons. Wat bijzonder om dit mee te maken.

Toen alles in de auto lag was het tijd voor onze traditie om bij IHOP of Waffle house ons afscheidsontbijt te gaan nuttigen. Het werd een Waffle house, omdat deze het minst uit de route lag. We waren er om 10:00 uur en we stonden verbaasd hoe druk het hierop zondagmorgen was. De meesten mensen kwamen hun eten halen om het in de auto of thuis op te eten. 5 mensenwaren constant aan het bakken, en 4 waren er om te bedienen plus 1 vrouwtje wat de deur openhield en de tafels opruimde. Ondanks de drukte nam het vrouwtje, dat ons bediende, de tijd om te vragen waar we vandaan kwamen en wat ons hier bracht en ze wilde ook nog een foto van ons maken (foto).

Omdat we nog genoeg tijd hadden zijn we nog even bij Walmart binnen gewipt. En zijn we bij Starbucks een kopje koffie gaan drinken. Daarna ging het naar de Car-return om onze auto in te leveren (foto). We hadden er rekening mee gehouden dat het hier wat langer dan normaal zou duren, omdat we een andere auto terug brachten dan die we hadden gekregen bij aankomst. Geen enkel probleem, ook het inleveren van de tegoedbon die we hadden gekregen in Orlando na het ongeluk, verliep sneller dan we verwacht hadden.

Om 2 uur waren we op het vliegveld en ook hier hadden we geluk dat er bij de incheckbalie geen lange rij stond. We waren nu in ieder geval onze koffers kwijt, en konden we onze tijd doorbrengen met wachten. Ook bij de controle van de douane liep het anders dan we gewend waren. Nellie wordt er altijd uitgelicht voor extra controle, deze keer niet. De trolleys moesten door de scan, dus eerst de laptop, camera etc. eruit halen, schoenen en riem uit en zo door de poortjes heen. Men vroeg nog of we ‘food or candy’ bij ons hadden dus de candy uit de trolley, we kregen vrije doorgang door de scan. Ook hier geen problemen dus bleef er een zee van tijd over.

Toen we daarna alles, wat er uit de trolleys had gemoeten, weer netjes terug gingen leggen bleek dat er nog kaas, ons noodrantsoen, en een metalen puntkam in de trolley van Nellie zat. We waren heel verbaasd dat deze door de scanner waren gekomen. We hadden toen nog ruim een uur te wachten, de plakjes kaas smaakte lekker.

We zaten in het vliegtuig redelijk voorin alleen oorspronkelijk niet naast elkaar, maar omdat we konden ruilen hadden we mooi 2 zitplaatsen op een hoek zodat we niemand hoefden lastig te vallen bij het naar de toilet gaan. Maandagmorgen om 8 uur zijn we geland op Schiphol en daarna met de shuttlebus naar hotel van der Valk om daar onze auto na 3 weken op te halen.

Terugkijkend was het een mooie, maar enerverende vakantie met nogal wat tegenslagen, vooral het auto ongeluk had best impact met de vervelende nasleep hiervan. Maar het had anders kunnen aflopen, we kunnen het nog navertellen. Als we alle I’m sorry’ die we hebben gehoord deze vakantie om zouden zetten in gewicht, hadden we zwaar overgewicht. We missen nu al de vriendelijkheid, en het rekening houden met elkaar hier in ons kikkerlandje.

Maar de dag die we met Ranger Bob hebben gehad verliep toppie, en was onvergetelijk. Thanks Ranger Bob for the great day you organized for us and hopefully until next time.

Dit was dan het laatste verslag van deze vakantie, wij hopen dat jullie ook hebben genoten van onze verslagen en bedankt voor alle reacties die jullie op onze blog hebben geplaatst. We hopen dat er toch nog een bonus vakantie voor ons inzit.

Toedeloe

• 07 November 2018 - 18:38

Christiane :

Goed om te lezen dat jullie fijne laatste dagen in de usa hadden wn gied geland in Nederland!!!
    Nu uitpakken en wassen.
    Foto’s zaten er bij mij niet bij helaas maar geen probleem hoor!!
    Nou de feestmaanden thuis vieren en dan hopelijk weer een reisje!
    Ik dank jullie dat ik weer mee mocht rijden in dit mooie stuk van Amerika.
    Liefs van ons

• 07 November 2018 - 20:10

Tecla:

Wat fijn dat jullie weer een mooie vakantie hebben gehad en ons hebben laten mee genieten
    Dank je wel