3 november Atlanta GA - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 3 november Atlanta GA - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

3 november Atlanta GA

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

03 November 2018 | Verenigde Staten, Atlanta

We hebben deze vakantie vaak in een Quality Inn geslapen, meestal goede hotels maar ook daar kun je niet altijd op afgaan. In St Petersburg was hij erg slecht maar deze was weer erg goed met een royale kamer, nieuwe badkamer met hoog toilet, iets wat je hier niet vaak in hotels meemaakt want de meeste toiletten zijn erg laag. Het was ook een goed ontbijt kortom over deze zijn we erg te spreken.

Gisteren, toen we bij het ziekenhuis buitenkwamen was het al behoorlijk afgekoeld en vanmorgen was het nog maar 11 gr, dus voor het eerst deze vakantie lange broek en dichte schoenen aan. De korte broek, en flip-flops zijn ingepakt. We kunnen vandaag beginnen met het wennen aan lagere temperaturen. Maar het is droog en de zon schijnt dus een vriendelijke maar koude dag. Eerst even nog enkele gallons benzine in de tank gooien, we kunnen de auto met een lege tank afleveren maar we moeten wel bij het vliegveld zien te komen, dus moet er wat benzine bij.

Het is zaterdags druk bij de wasserettes, veel mensen hebben geen wasmachine en voor $ 2,00 doen ze een wasje en deze wasserette lag achter een Mac dus zat de Mac vol met mensen die zaten te wachten tot het programma, meestal zo’n half uur, klaar was. Toch geweldig dat je kan lunchen of ontbijten, terwijl het wasje gedaan word.

Onderweg moesten we afremmen voor een bus die stond te wachten op een passagier die nog van de overkant van de weg moest komen. Hier is het heel normaal dat er even gewacht wordt tot men overgestoken heeft. Heel anders dan in Nederland waar wij meemaakten dat we bijna bij de halte waren toen de bus eraan kwam maar doorreed ondanks dat hij goed gezien had dat we met de bus mee wilden. Men kan veel mopperen maar hier in de USA is er wel meer respect en oog voor de medemens. We zullen, als we weer terug in Nederland komen, daar best weer aan moeten wennen.

We kregen een mailtje van Ranger Bob die schreef dat het vanmorgen mooi, zonnig, rustig weer was toen plotseling het weer omsloeg en een tornado opstak. Ongewoon voor de regio waar Ranger Bob woont. Mensen die in de winkels waren werden, ter beveiliging, naar een ruimte gebracht waar geen ramen in zaten. Heel angstig. Ook wij hebben ervaren dat het van het ene op het andere moment anders kan zijn.

Na Macon werd de omgeving glooiend en dat samen met de prachtige herfstkleuren, blauwe lucht en een zonneke, was het weer genieten van deze route. We passeerden Lake Julliette, hier is alles ingericht voor de watersport en vissers, ook hebben al deze accommodaties openbare toiletten die van alles voorzien zijn en netjes worden bijgehouden. En als er barbecues aanwezig zijn worden die niet vernield, ook de parkeerplaatsen worden schoon gehouden.

We reden door Hampton en zagen aan beiden zijde van de weg overal kruisen staan met namen van soldaten die in de verschillende oorlogen gesneuveld waren. Zij worden op deze manier geëerd en herdacht, hier is veel respect voor mensen die klaar staan voor een ander en hun land verdedigen.

Om 4 uur hebben we bij een Walgreen de bloeddruk van Nellie weer laten meten. Hij was 171/74 nog wel te hoog maar gelukkig niet meer boven de tweehonderd. Geruststellend om de vlucht naar huis te nemen. Om 5 uur waren bij het hotel waar wij onze laatste nacht van deze vakantie doorbrengen. Het is inmiddels de 3e keer dat we in dit hotel zijn, en wat opvalt is dat iedere keer dezelfde parkeerplaats vrij is. En we zijn echt niet de enige gasten in dit hotel.

Het was een frisse dag op zijn warmst werd het 19 gr maar was droog en zonnige. Vanavond de auto leegmaken en de koffers weer inpakken, dan zijn we klaar voor de terugreis. We hebben vannacht een half uurtje meer, de klok word hier vannacht een half uur terug gezet. Morgenvroeg eerst bij IHOP of WAFELHOUSE ontbijten, want dat is onze traditie. Daarna nog wat shoppen en de auto inleveren. Als het vliegtuig ook op tijd is gaan we om 17.50 de lucht in. Dit is dan het einde van een zeer enerverend avontuur in de USA. Volgende week komt er nog een samenvatting van onze reis.

Tot volgende week. Toedeloe!!

• 04 November 2018 - 05:20

Antoinette:

Idee voor volgende keer, jullie eigen huisje op de aanhanger mee ;-) alles is mogelijk in de VS.. goede reis terug!

• 04 November 2018 - 06:02

Christiane:

Een rustige laatste dagen gelukkig!!
    Hele mooie foto’s weer met indian summer sfeer!!
    Ik wens jullie een hele goede terugreis en hoewel het hier nu mooi helder weer is, is het wel koud haha. Gelukkig maar. 4 seizoenen is een mooi systeem hier!!!!!
    Veel liefs en hou je goed!

• 04 November 2018 - 07:19

William:

nellie en piet het zit er weer op. een goede vlucht nog gewenst van uit weert. groetjes.

• 04 November 2018 - 12:07

Robert Lartz:

Already I am sad that there will be no "blog" tonight from Nellie and Piet. I enjoyed being with them on their holiday even though it was only on my computer. Will watch for their summary next week. Cheers !