19 juli Holland (Michigan) - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 19 juli Holland (Michigan) - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

19 juli Holland (Michigan)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

20 Juli 2013 | Verenigde Staten, Zeeland

We zijn gisteren meteen nadat we ons verslag geplaatst hadden naar bed gegaan. We waren ook 24 uur bezig geweest en in het vliegtuig wordt niet veel geslapen. Maar na een goede nachtrust in een goed bed en na een redelijk ontbijt, ben je weer de oude, en is ons lichaam weer aangepast aan de nieuwe tijd. Dus vandaag begon ons avontuur met 5 weken een lege agenda, heerlijk, niets moeten alles mogen, zelfs onze mobiel was offline.

Om 9 uur zijn we vertrokken, eerst naar Walmart om wat fruit en snacks voor onderweg te kopen, want de afstanden zijn soms behoorlijk lang voor je weer winkels tegenkomt. Op de weg is het wennen en erg opletten want de auto’s, ook vrachtwagen passeren je zowel links als rechts. Op het nieuws hoorden we dat het in New York een hittegolf was, bij ons was het om 9 uur al 30 graden en vandaag zou het een gevoelstemperatuur van 40 graden worden. Dan ben je blij dat je in een auto met airco zit, zolang je niet uitstapt heb je nergens last van. Daarom hebben we alleen vanuit de auto foto’s gemaakt, alleen als het moest zijn we uitgestapt.

Wij zijn ook niet in Chicago geweest maar er buitenom gereden over de vele slechte wegen die dit gebied kent. En was het geen slechte weg dan was hij wel opgebroken, waardoor je ook weer vertraging kreeg. Tel daar bij dat we ruim een half uur voor een spoorwegovergang hebben staan te wachten op een goederentrein die midden op de overgang bleef staan en na verloop van tijd toch maar besloot om achteruit terug te rijden.

In Michigan City (Indiana) stopten we bij een bank om een cheque te innen die we in Nederland uit Amerika ontvangen hadden. Waarom ontvangen wij cheques uit Amerika?? Omdat wij in januari iets gekocht hadden in Florida dat bij thuiskomst niet werkte. Omdat opsturen voor reparatie te veel ging kosten hebben ze maar een check gestuurd ter vergoeding van het aankoopbedrag. De check was op deze bank niet in te wisselen maar we moesten naar een Wells Fargo bank in LaPorta een stadje 30 km verder. Na wat handtekeningen zetten en vingerafdrukken achterlaten, kregen we ons (vakantie)geld.

Tel bij alle vertragingen ook nog maar eens dat we weer in een andere tijdzone kwamen, dan kom je op een bepaald moment tijd te kort. Maar we blijven de binnenwegen rijden want dat is veel mooier dan over de Interstate. Morgen gaan we met een omweg naar Saginaw dat aan de oostkust van Michigan aan Lake Huron ligt.

• 20 Juli 2013 - 10:04

Joske E William.:

goeden morgen amerika, hier italie. we hebben je verslag gelezen. het is duidelijk dat bij jullie ook niet alles gaat ,zoals je had verwacht. dit is echt een dagvulling, maar niet voor niets. het verslag is duidelijk en leest makkelijk. ook hier grote warmte en benauwd.en foto,s zijn mooi. we gaan voor morgen. het tijdsverschil is dacht ik 9 uur . dus tot morgen. groetjes van joske en william.