Chicago 19-7-2013 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Chicago 19-7-2013 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Chicago 19-7-2013

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

19 Juli 2013 | Verenigde Staten, Chicago

Dit is de weer de eerste editie van de gratis nieuwskrant Nellie en Piet. Het eerste gedeelte gaat over onze belevenissen die wij op doen tijdens onze rondreis langs The Great Lakes.

Het was vroeg dag vandaag, om half zes liep de wekker af en om kwart over zes stonden we klaar om de trip te beginnen. 5 weken rondtoeren in de USA, een heerlijk vooruitzicht. Eerst op Schiphol de koffers afgeven, in de hoop dat ze samen met ons in Chicago arriveerden, want ook daar ben je niet zeker van. Tijdens de laatste vakantie hadden de koffers, zonder dat wij het wisten, een omweg naar New York gemaakt, om daar de bloemetjes even buiten te zetten. 2 dagen later werden ze met een taxi bij ons motel afgeleverd. En ik kan je wel zeggen dat daar menig hartig woordje is gevallen.

Volgens de berichten op borden van Schiphol zouden we mooi op tijd instappen, maar het personeel had meer tijd nodig dus vertrokken we een uur te laat, en die tijd werd niet ingehaald. Maar deze keer ging het met de controle best snel om de States in te mogen. Terwijl we in de rij stonden te wachten kwamen nog een oude bekende tegen, het snuffelhondje wat bij de reizigers perfect aangeeft wie er fruit in de handbagage heeft, of heeft gehad. Het hondje was wel wat groter geworden, en had een jonger baasje. Ook onze koffers waren netjes tegelijkertijd met ons in Chicago geland, zonder fruit.

Het is was warm vandaag, ruim 35 graden en dan trek je je jasje wel uit. We moesten buiten wachten op het shuttle busje dat ons naar de Rental-cars zou brengen. En dan is lui zweet gauw gereed. We rijden nu 5 weken een KIA SORENTO, een comfortabele wagen en vooral handig dat de knopjes op dezelfde plaats zitten als in onze Sportage.

Na het inchecken in het hotel zijn we even de noodzakelijke levensbehoefte gaan halen zoals een tray water, een flesje wijn en enkele blikjes bier etc.
Morgen gaan we langs Lake Michigan naar New Holland.
We gaan niet te laat bedje slapen, want we missen toch 7 uur tijdverschil, dan zijn we morgen weer fris, wat we dan meemaken lezen jullie morgen weer in de volgende editie van onze nieuwskrant.

Tot morgen allemaal!

• 19 Juli 2013 - 10:27

Henny Van Eggelen:

Hoi Piet en Nelly

Veel plezier de komende 5 weken, geniet ervan.

Liefs
    Henny en Ger

• 19 Juli 2013 - 11:08

Jos En William.:

hallo familie ,de krant is er weer en nog wel 2 maal. dus piet in stereo.dus lees ik hem maar 2 keer,dan heb ik niks gemist. laten we vooral jullie een fijne vakantie toewensen de komende weken.en we gaan jullie volgen. dus van uit italie een groet naar de usa.van joske en william.

• 19 Juli 2013 - 18:43

Rob En Miranda:

Hallo levensgenieters, geniet van jullie welverdiende rust! Wij volgen jullie weer op de voet!

Liefs van ons xxx

• 19 Juli 2013 - 19:03

Carolien En Lizeth:

Hoi Piet en Nellie,
    Goed om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn. Het is altijd weer een lange zit, maar je weet dan ook waar je het voor doet. Zijn erg benieuwd naar jullie grote avontuur.
    Groetjes Carolien en Lizeth

• 19 Juli 2013 - 21:23

Nico En Petra:

Wereldreizigers een hele fijne tijd en we volgen jullie hoor.
    Groetjes Nico en Petra.

• 20 Juli 2013 - 02:26

Piet En Nellie Van Den Hoof:

Het is heerlijk om te zien hoeveel mensen ons volgen en de welgemeende reacties op ons verhaal. Iedereen die wil reageren, DOE HET, wij vinden dat ook geweldig leuk.

Nellie en Piet