20-7 Saginaw (Michigan) - Reisverslag uit Saginaw, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 20-7 Saginaw (Michigan) - Reisverslag uit Saginaw, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

20-7 Saginaw (Michigan)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, Saginaw

Het continental breakfast wil per motel nogal wisselen. Normaal bestaat het uit koffie (bruin water), thee, cereals brood, jam, met soms jus, donut, banaan, appel. Vandaag bleef het beperkt tot bruin (sloot) water, thee met cereals. Gevolg wij hebben ons noodrantsoen aangesproken (zie foto).

Om 9 uur zijn we gestart voor onze volgende trip, het was inmiddels 28 graden. We zijn eerst eens gaan kijken in Holland, wat valt onder de gemeente Zeeland-Holland. Het wordt ontzettend gepromoot met de typisch Nederlandse producten zoals tulpen, molens (wij hebben er geen gezien) en klompen, overal zie je deze combinatie.

Wijn zijn naar het centrum gereden en kwamen uiteindelijk bij een park aan het water. Na wat rondwandelen zagen we daar een moeder de verjaardag van haar dochtertje voorbereidde. Bij de 2 enorme BBQ’s, die je overal in parken in het openbaar ziet staan, was een overkapping met daaronder tafels en stoelen. (zie foto). We werden voor de hele dag uitgenodigd om het feest bij te wonen, ze vroeg of we de reisplanning een dag konden opschuiven. Wij vonden het een mooi aanbod maar hebben het toch maar afgewezen.

We hadden gepland om via de interstate naar St Helens te rijden, want daar waren ook enkele meren, en vandaaruit binnendoor naar Saginaw. Toen we over de snelweg langs Grand Rapids denderde, realiseerden we ons dat dit niet onze manier van op vakantie gaan is. Wij volgen geen snelwegen, hebben niet zo’n strakke planning, gaan binnendoor en veranderen van richting als het ons uitkomt. Wij werken volgens de 3 G’s, geen telefoon, geen agenda en geen vaste route. Dus hebben we de route meteen omgegooid, met TomTom afgesproken dat hij geen snelwegen meer mag nemen en hebben de eerste afrit gepakt om van de snelweg af te komen.

De buitentemperatuur was inmiddels gezakt tot 25 graden en daarom hebben we ook wat meer foto’s genomen. Onder andere hebben we bij Lyons enkele foto’s genomen van de Grand River. In de buurt van Mnt Pleasant was een Amish community, waar ze hun waar langs de weg verkochten. In het volgende dorpje, Howard City, stond een Amish echtpaar die met paard en wagen hun inkopen aan het doen waren. Na een kort gesprek en wat foto’s ( zie foto) wenste zij ons nog prettige vakantie en vooral een veilige rit.

Dit is echt ons ding, binnendoor rijden en praten met de lokale mensen, echt onthaasten en genieten van de mooie omgeving. Soms hadden we het gevoel alleen op de wereld te zijn als je zo rustig achteraf langs de uitgestrekte velden rijd en niemand tegenkomt, genietend met een lekker muziekje op de achtergrond. Nice way of living. Zeker ook genieten van een home made BLT (foto) in een plaatselijk eettentje, zeker als je ’s morgens alleen maar een kopje slootwater met noodrantsoen hebt gehad.

Om 2 uur regende het een beetje waardoor de temperatuur tot 20 graden zakte. Bij een afslag moesten we stoppen omdat de elektriciteitskabel die boven de weg hing, gebroken was (zie foto). De bewoners van de aangrenzende huizen hadden zelf de weg geblokkeerd door aan iedere zijde een auto te plaatsen, ze hadden aan de doorgezakte kabel rode doeken gehangen, en regelden zelf het verkeer. Alle elektrische draden hangen in Amerika in de lucht, met alle risico’s door weersomstandigheden. Wat denk je als het heeft gevroren en de draden worden zwaar.

Om half vijf waren we in Saginaw en hadden vrij snel een motel gevonden met een mooie kamer voor een redelijke prijs. Je staat, vooral in toeristen gebieden, verbaasd wat voor een klein kamertje zonder comfort gevraagd wordt. Gisteren waren we in een omgeving waar de prijzen zeker 2 tot 3x en soms zelfs 4x zo hoog waren, ja die Hollanders weten hun prijzen.

Morgen hebben we een route langs de kust van Lake Huron tot Detroit. Of we zover komen kun je morgen lezen. En heb je de behoefte om te reageren, wij vinden het heerlijk om reacties op onze belevenissen en, van deskundigen, aanwijzingen krijgen.

• 21 Juli 2013 - 04:24

Piet En Nellie Van Den Hoof:

William en Jos
    Het tijdverschil Nederland/Italië met Michigan is geen 9 uur maar 6 uur. Dus kun je 3 uur korter slapen.

Nellie en Piet

• 21 Juli 2013 - 09:56

Joske En William.:

goedenmorgen amerika. vandaag de dag dat broeder piet 71 jaar is geworden.van harte gefelciteerd.
    allebei met het behaalde resultaat,op naar de 72. we hebben het verslag gelezen. duidelijk is wel als je de binnenwegen gebruikt zie je meer en heb je meer kontakten.mooi verslag. hallo daar geniet van deze dag.
    wij gaan er eentje op piet zijn verjaardag drinken.proost. tot morgen. groetjes uit italie.

• 21 Juli 2013 - 20:16

Rob En Miranda:

Lang zal ie leven, lang zal ie leven......hieperdepiep hoeraaaaaaaaa!
    Van harte gefeliciteerd vadertje en een hele fijn dag toegewenst van ons allen! Houd je niet in en trakteer jezelf en mijn moedertje op een borrel of twee!

Super om de verhalen weer te lezen en jullie foto's te bekijken.
    Wij hebben een warme dag achter de rug van circa 33 Gr. Maar op de Vespa is het dan heerlijk toeven met af en toe een stop op het terras!

Liefs xxx