13-7 Ocala - Reisverslag uit Ocala, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 13-7 Ocala - Reisverslag uit Ocala, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

13-7 Ocala

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

13 Juli 2011 | Verenigde Staten, Ocala

Vandaag hebben we woorden gehad met onze Tom Tom, hij wou niet doen wat wij wilde en andersom. Tommetje wou “Rechtstreeks” naar Tampa en wij sightseeing. Dus maar een oplossing, als we mooie dingen willen zien moeten we Tommetje uitzetten en alleen gebruiken als we er niet meer uitkomen.
De eerste halte was Dekla Beach, vanwaar we, nadat we de nodige foto’s hadden geschoten, weer een groot gedeelte van de weg terug moesten rijen want de weg eindigde bij de zee. En helaas onze auto is geen amfibie. Dit terugrijden moest regelmatig ook bij het bezoeken van natuurparken en we hebben wat parken gezien vandaag. Enkele namen, Steinhitsee moeras en Steinhitsee falls, Suwannee wildlife, Manatee park. Het een was nog mooier als het andere waarvan vooral opviel dat het water in Manatee park ontzend helder was.
Onderweg, tussen 2 parken in, zijn we bij McDonald’s geweest. 1 liter Coca Cola en 1 hamburger kostte 2 dollar, omgerekend € 1,40. Nu snap ik ook waarom de meeste Amerikanen een grotere confectiemaat heeft als de gemiddelde Europeaan.
We zijn vandaag uiteindelijk niet in Tampa maar in Ocala uitgekomen. Vanuit Perry, waar we vandaag vertrokken zijn is dat 184 km maar wij hebben vandaag, door het sightseeing, 350 km gereden en nog diverse parken bezocht. Morgen gaan we naar de zustergemeente van Tampa , St. Petersburg en ontmoeten daar dan bowlingkennissen die we 15 jaar geleden tijdens een bowlingtoernooi hebben ontmoet.
Het weer zou wisselvallig zijn vandaag, we hebben één buitje gehad terwijl we bij McDonald’s zaten.
Door al het filmen en fotograferen zijn we onverwachts verbrand, dus morgen goed smeren.
We zijn vandaag 1 week in dit machtige land, het lijkt veel langer het voelt als thuis komen, we denken ons hier maar te gaan settelen. We hebben de tijd van ons leven, we genieten iedere dag weer opnieuw.
Tot morgen!

• 14 Juli 2011 - 06:46

Miranda:

Is dat Piet zwemmend in de rivier ??? ;-)
    Wederom prachtige foto's !! Veel plezier vandaag bij jullie bowling kennissen vandaag....ff rust !

XXX

• 14 Juli 2011 - 19:26

Mayke:

Hallo piet en nellie,

Vanmorgen samen met marieke jullie site en foto's bekeken.
    en zeker de foto van de eekhoorn gaf een oooohhhhh.

Geweldig het reisverslag en wat is het spotgoedkoop die hamburgers en cola....
    maar ook de benzine. Wat worden wij hier dan geflest...
    Groeten uit het kikkerlandje (het lijkt wel herfst)we hebben vandaag besloten om een vakantie te boeken naar zuid-frankrijk naar de ZON en komen 1 augustus weer terug.
    VIa internet cafe kan ik jullie reisverslag nog volgen.

veel plezier en piet alvast van harte....
    groetjes en veel lfs van allen
    mayke, angelo jeroen en marieke

• 15 Juli 2011 - 03:34

Nellie En Piet:

Hallo Mayke, leuk te horen dat Marieke helemaal weg is van de eekhoorn, er liepen er daar zoveel, je moet alleen héél snel zijn om ze op de foto te krijgen. Veel klikken en je ziet soms heb je zoveel geluk dat het lijkt dat hij/zij er voor is gaan zitten.
    Wij genieten van een meer dan bijzondere vakantie.
    Wat lekker op vakantie naar Frankrijk, wij hadden al gehoord dat het weer slecht is bij jullie. Het mag hier eigenlijk best wat minder, maar dit is zeker beter dan koud en regen.
    Leuk dat jullie ons ook in Frankrijk blijven volgen. Goeie reis en geniet allemaal van jullie vakantie.
    Liefs en groetjes van ons.