8-7 Tallahassee - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 8-7 Tallahassee - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

8-7 Tallahassee

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

09 Juli 2011 | Verenigde Staten, Tallahassee

Even wat prijzen vergelijken, een flesje water van een ½ liter kost € 0,07 ze zitten dan wel in een tray van 32 stuks. Benzine kost 3,50 dollar per gallon dus dat is € 0.65 per liter.
Vandaag hadden we gepland om naar Fernandina Beach te gaan, maar de nieuwsberichten waren niet positief. Veel diefstal uit auto’s, slecht weer en extra drukt i.v.m. lancering van de laatste shuttle. Dus besloten wij naar Suwannee te gaan. Toen we in de auto wilden stappen zat deze helemaal onder de as van de brand in de swamp. Onderweg was een triest gezicht al die verbrande stukken, maar er waren voldoende stammen bij die aan de onderkant verbrand waren en aan de bovenkant toch nog groen.
Onderweg naar Suwannee State Park wilde een hert oversteken, toen wij remden rende hij vlug terug. De Tom Tom stuurde ons ook over een zandpad dat meer leek op een ouderwets wasbord.
We waren na 5 km, want zo lang was de weg, behoorlijk door elkaar geschud. Maar het was er wel prachtig. Daarna kwamen we in Suwannee State Park en daar hebben we een trail gelopen langs de Suwannee River.
Ook de weg naar Tallahassee, waar we nu zitten we, was prachtig om te rijden. Overal langs de kant prachtig bloeiende bomen, maar vooral veel bomen waar van die slierten aan de takken hangen. Een prachtige heuvelachtige omgeving. Morgen gaan we een aantal State parken hier in de omgeving bezoeken. Daar zullen we morgen weer over berichten.
Bedankt voor het commentaar dat door diverse mensen op de site is geplaatst. Het is ook voor ons leuk dat deze goed bezocht wordt om onze reis te volgen.
Wordt vervolgt!

• 09 Juli 2011 - 10:21

Miranda:

Prachtig zijn ze die bomen ! Het typische beeld van deze omgeving !
    De kust aan de Golf van Mexico is wel heel anders als aan de andere kant, vinden jullie niet ?
    Vergeet straks Sanibel Island niet als je in de richting van Tampa bent !

Ik geniet mee van jullie reis !

XXX

• 09 Juli 2011 - 15:14

Evert,Marieke & Kids:

Hallo Nellie en Piet,

Het is mooi om te zien wat voor natuur ze daar hebben, Kijk in nederland hebben ze dat ook maar die bomen die daar staan zijn nog bijzonder der dan ik had verwacht. Wij krijgen nu ook al zin in vakantie. Maar helaas moeten we nog even hihihi

Drive Save and we are whats you guys move

Liefs dikke knuffel
    xxx ons

• 17 Juli 2011 - 01:51

Niels Habraken:

Ziet er leuker uit dan over de snelweg. Zijn vandaag vanuit Atlanta in Talahassee aangekomen. maar ja..de regen van vandaag speelt ook parten. Morgen naar St. petersburg en Tampa. Hopelijk is het daar beter:

Fijne reis nog!