Nog een week - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Nog een week - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Nog een week

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

29 September 2022 | Verenigde Staten, Boise

Het was een goed hotel, goed verzorgd ontbijt. Leuk detail, in de hotel moest Piet zijn vingerafdruk zetten. Dat hebben we nog nooit in een hotel meegemaakt. Normaal gebeurd dit wel bij aankomst in de USA, maar deze keer werd daar ook niet om gevraagd. Ze vroegen ook niet om een vaccinatiebewijs.

We beginnen vandaag aan de laatste week van ons avontuur. Volgende week donderdag vertrekken we vanaf San Francisco. We willen graag Lake Tahoe nog een keer bezoeken, daar zitten we nu 770 km vandaan. Een hele afstand, we zien wel hoe het verloopt. Als er een mogelijkheid is om de highway te nemen schiet het goed op. We konden al snel de highway op, maar ook snel er weer af.

Het was licht bewolkt, maar al snel een prettige temperatuur 22 gr. We kwamen geregeld waarschuwingsauto’s tegen, dat er een extreem lange, brede oplegger voor ons reed (foto). Een waarschuwingsauto rijd voor en achter de grote oplegger. Het was weer en mooie omgeving, grote rots partijen en slinger wegen. We zagen tussen de rotsen een cowboy te paard zijn vee opdrijven.

Het was veel stijgen en dalen, het vele vrachtverkeer had daar duidelijk moeite mee. Op onze routes komen we geregeld weegstations tegen, dat gaan we toch mooi niet doen, we zien het resultaat van ons avontuur wel als we thuis zijn.

Tommetje praat nog steeds niet,het is ons niet duidelijk waarover hij gefrustreerd is. Hij gaf wel aan dat we 200 km hadden gereden, met geen enkele afslag mogelijkheid. Tommetje praat dan wel niet maar hij kan wel tellen, ineens waren we in een andere tijdzone, en stelde hij de tijd bij. Dus is het tijdverschil nu geen 8 maar weer 9 uur.

Je ziet bij veel huizen ook een camper naast het huis staan. Logisch, door de grote afstanden hebben de mensen met een camper alles bij om te slapen en eten. Na 330 km zagen we ineens een pompstation, en een Subway; jammie. Het was inmiddels 1 uur, dus even bijgetankt zowel de auto als de passagiers (foto).

Na 400 km konden we weer op de highway. We zagen veel wervelwinden onderweg. Er werd gewaarschuwd voor windvlagen. We zijn gestrand in een hotel in Reno. Zitten hier niet ver van Lake Tahoe, dus doen het de komende dagen rustig aan, en drijven uit. Afstanden hebben we nu genoeg gereden.

Het was vandaag 32 gr. Waar we morgen heen gaan zien we wel. Eerst nog het noodrantsoen aanvullen, en een wasje draaien.

Toedeloe!

• 29 September 2022 - 09:36

Trudy:

Het is weer heel leuk om jullie verslag te lezen, helaas zie ik nu de foto’s niet. Wat een geweldig avontuur en wat vliegt de tijd, nog maar een week te gaan. Lekker genieten luitjes, dat doen jullie goed!!

• 29 September 2022 - 10:12

Henny:

Succes nog voor de laatste week. Geniet ervan en voorzichtig met autorijden.

• 29 September 2022 - 23:22

Henrie:

Hallo luitjes,
    Nog heel veel plezier in jullie laatste week.Dank jullie wel voor de leuke verslagen.