Route langs de Pacific Ocean - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Route langs de Pacific Ocean - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Route langs de Pacific Ocean

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

03 Oktober 2022 | Verenigde Staten, Monterey

3-10-’22 Paso Robles.

9.30 uur 18 gr. Het was weer een goed hotel, met een goed verzorgt ontbijt. Heel benieuwd of de route naar Salinas werkelijk langs de kust loopt. Het was een strakke blauwe lucht, de temperatuur liep snel op.

We kwamen in Cambria, het was een heel toeristisch stadje, echt druk. Een winkelstraat waar elke winkel wel ergens mee versiert was (foto fietsers). Op het toerisme was ook de benzineprijs aangepast, $7.55 per gallon, dat zijn bijna Nederlandse prijzen.

We hadden zo’n 75 km gereden en nog steeds niet langs het water. Tussen de huizen door zagen we verkeer wel langs het water rijden. Tommetje stuurde ons rechtdoor maar wij zijn omgedraaid, om te kijken of we een afslag konden nemen. En ja hoor, we reden langs de Pacific ocean.

Een adembenemend mooie route, met veel S bochten. Het waaide behoorlijk, en de temperatuur zakte naar 16 gr. Het was een grandioos gezicht, de mist die verderop boven het water hing, normaal hangt die boven land. We hebben 150 km langs het water gereden. Grote groepen pluimen die op de rotsen stonden, dat gaf adembenemende plaatjes. Opeens zagen we een groep zebra’s tussen de stieren lopen. Dat was echt heel apart, veel mensen draaide om, om ook foto’s te maken.

We zijn er geregeld uit gegaan om foto’s te maken. Er waren veel mogelijkheden om naar beneden dichterbij het water te lopen. Dat lopen liet Nellie aan andere over. Maar toen Piet even naar het toilet ging zag Nellie een trapje naar beneden. Het gaf een prachtig uitzicht over het water. Alleen mistte Nellie de laatste trede met terug omhoog lopen, en daar lag ze. Piet niet in de buurt, vreemde hebben mij omhoog geholpen. Had mijn arm en knie lelijk kapot, met gravel en gruis. Alles wat we konden doen was spoelen met water, (cognac had het misschien meteen ontsmet). We hebben er wat pleisters opgeplakt, en toen we in het eerste grotere plaatsje kwamen zijn we op zoek gegaan naar een apotheek om advies te vragen.

Het was een bijzonder geweldige mooie dag, op het vallen na. Ben nu een gevallen vrouw in Amerika. We hebben het nodige gekocht om te ontsmetten, dus het komt wel goed. We zitten nu dicht bij San Francisco, dus we drijven heel langzaam uit. Het werd vandaag niet warmer dan 22 gr.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 04 Oktober 2022 - 09:05

Trudy:

Dat moet een prachtige tocht geweest zijn, wat een natuurschoon geweldig om te zien.
    Vervelend van de val, hopelijk valt het mee beterschap in ieder geval.

• 04 Oktober 2022 - 11:13

Henny:

Hoi. Ja dat is een prachtige tocht...maar dat vallen is natuurlijk niet zo mooi. Goede reis nog en hou het recht.

• 04 Oktober 2022 - 11:35

Marianne:

Hallo luitjes.wat een prachtige foto's.wat vervelend dat je gevallen bent.het loopt nu tegen het einde van jullie vakantie dus geniet er nog maar goed van .groetjes.

• 04 Oktober 2022 - 12:13

Hanny:

Weer mooie foto's hoor geniet er nog even. En met vallen opstaan kom je er wel.

• 04 Oktober 2022 - 14:39

Petra:

Prachtig hoor. Dit is echt een reis om nooit te vergeten. Leuk ook dat jullie zomaar zebra's zagen lopen. Ook dat miet speciale ervaring zijn. Vervelend van die val Nellie, hopelijk heb jij er niet al te veel last van. Sterkte en fiin voortzetting van jullie mooie avontuur.

• 04 Oktober 2022 - 19:11

Ben:

Wat mooi allemaal en leuk dat je zo zebra's tegenkomt prachtig .Gaat het goed na de val of heb je veel spierpijn. nog een paar mooie laatste dagen heel veel plezier!!!Groetjes van ons.