2 juli Amsterdam NY - Reisverslag uit Amsterdam, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 2 juli Amsterdam NY - Reisverslag uit Amsterdam, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

2 juli Amsterdam NY

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

03 Juli 2018 | Verenigde Staten, Amsterdam

Vandaag hebben we een vroeg ontbijt gehad, de meeste hotels hebben hier ontbijt tot 9:30 of 10:00 uur maar in deze Motel 8 hield men nog 9:00 uur aan. Een echt Continental breakfast dus, echt eenvoudig. De meeste hotels zijn wel met hun tijd meegegaan, beter internet, usb aansluitingen om je mobiel op te laden en flatscreens in allerlei formaten, dus van 32 inch tot 40 inch. We zijn nog geen kleine bolle tv’s tegen gekomen en dat was vorig jaar nog wel zo.

Bij een temperatuur van 32 gr. om 9:15 uur vertrokken we voor een flinke route. Het was de bedoeling dat we via Great Sacandaga Lake naar Speculator zouden rijden, daarna via Lake George weer terug naar Amsterdam. We reden via Gloversville naar Mayfield en reden daar langs Great Sacandaga Lake, werkelijk er langs want je kwam niet bij het water. We hebben Tommetje uitgeschakeld en zijn op aanwijzing van Yankee Tom gaan rijden, want deze gaf beter aan waar er water was.

We zijn een zijweg ingeslagen en kwamen toen dicht bij het water. Omdat de meeste toegangen naar het water via privé wegen ging kwamen we nog niet dichtbij. Toch trokken we de stoute schoenen aan en reden een privé grintweg op. Helaas stonden er huizen voor de doorkijk dus gingen we maar weer terug, toen wij achteruit wilde rijden om te draaien blokkeerde wij de inrit van de bewoner. We vroegen aan hem hoe we dichterbij het meer konden komen. Hij adviseerde om tot de boerderij even verder door te rijden en daar kon je, om de bocht, bij het meer komen.

We hebben bij de boerderij eerst de koeien aan het meer gefotografeerd (foto) en zijn toen de bocht om gegaan om daar te genieten van het prachtige panorama van Great Sacandaga Lake. Na enige tijd hadden we zin in koffie, het was inmiddels 11:30 geworden en we hadden nog niet veel mijlen gereden maar wel veel mooie natuur gezien. De dichtstbijzijnde Mac was toch weer 20 mijl terugrijden naar Gloversville maar voor een bakje koffie hebben we dat wel over.

Omdat de Yankee Tom deze omgeving beter kent als onze eigen Tom besloten we onze Tom een dag vakantie te geven. De route werd vervolg door eerst via Broadelbin naar Batchelerville te rijden, daarna Great Sacandaga Lake over te steken en daarna via Edinburg naar Lake Luzerne te rijden. We waren echt verbaasd van de grootte, maar ook van de schitterende omgeving van Great Sacandaga Lake. Het was een rit steeds langs het water, eerst aan de oostzijde en daarna westzijde, zo’n 45 mijl. Werkelijk ongelooflijk mooi.

Wij kunnen lyrisch zijn over Great Sacandaga Lake, maar het bewijs zit meer in de bijgeplaatste foto’s, maar de werkelijkheid is niet vast te leggen. Vanaf Lake Luzerne zijn we doorgereden naar Queensbury om daar weer een korte pauze en nog een kopje koffie te drinken, het was tenslotte al 3:00 uur. Tijdens de pauze hebben we even overlegt hoe we terug zouden rijden. We besloten een stukje snelweg te nemen, we hadden al een hele route van klimmen, dalen en S bochten gehad, maar ook omdat de chauffeur een beetje minder jong is. Het laatste stuk van de terugrit hebben we toch weer binnendoor gereden, blijft toch meer ons ding

Voor de snelweg hadden we Yankee Tom ingesteld, voor het gedeelte binnendoor naar het hotel onze eigen Tom. Alles ging goed tot we in Amsterdam kwamen. Tommetje stuurde ons kriskras door allerlei wijken en wilde ons ergens afleveren waar geen hotel was. Misschien was Tommetje licht geïrriteerd omdat hij zijn plaats aan de Yankee Tom had moeten afstaan. Dus hebben we voor de laatste 3 mijl de Yankee Tom aangezet, die bracht ons keurig naar het juiste hotel.

Terwijl we ons krantje van vandaag schrijven, het is nu 20.00 uur, is het ineens ontzettend hard gaan waaien. Nu blazen ze ons niet meer zomaar om, maar nu viel het toch niet mee je staande te houden. Maar het koelde wel lekker af. Wie weet krijgen we vanavond toch nog een onweersbui. Het vandaag een imponerende, maar ook erg warme dag 37 gr. Morgen gaan we naar Syracuse, hotel is al gereserveerd, maar de route er naar toe moeten we nog uitstippelen. Hoe we rijden is ook voor ons nog een verrassing.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 03 Juli 2018 - 11:07

Antoinette:

Wat een schitterend meer! Mooie plaatjes weer. Geniet lekker verder. Groetjes Antoinette