18 juni Plattsburgh NY - Reisverslag uit Plattsburgh, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 18 juni Plattsburgh NY - Reisverslag uit Plattsburgh, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

18 juni Plattsburgh NY

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

19 Juni 2018 | Verenigde Staten, Plattsburgh

Het hotel waar we nu verblijven is een American Best Value waar we voor 2 nachten hebben geboekt. Het is pas gerenoveerd en eigenlijk zijn ze er nog steeds mee bezig, het ziet er in ieder geval goed uit en toen we vanmorgen gingen ontbijten werd ons een uitgebreid Continental breakfast voorgeschoteld. Dit wil zeggen dat er niet alleen geroosterd brood met jam was maar ook warme worstjes gekookte eieren en veel vers fruit etc., bijna Van der Valk. We hebben er meteen een nacht bijgeboekt en niet voor het ontbijt maar ook omdat onze planning weer verandert is.

Er werd voor vandaag niet veel goeds voorspeld, vanaf 11:00 uur zou het gaan regenen en onweren. Maar morgen zou het weer mooi weer worden. Dus daarom hebben we de plannen gewijzigd, we gaan vandaag een kortere route langs het water rijden. We gaan er van uit dat voorspellingen, prognoses blijven en dat het voorspelde weer anders uit kan vallen. Mocht het niet zo zijn kunnen we altijd nog terug naar het hotel gaan en een plan B uit gaan voeren. Wij laten ons niet gek maken door voorspellingen, te vaak hebben we meegemaakt dat voorspellingen niet uit komen.

Om 10:00 uur zij we bij een temperatuur van 27 gr. aan onze route begonnen. Eerst tanken want we vertrekken meestal wel met een volle tank. Net zoals we altijd volop water bij hebben, en een noodrantsoen. Na 20 mijl zagen we een bordje Scenic Route. Dus wij meteen het stuur omgooien en de route volgen. Tommetje begon meteen tegen te sputteren maar wij reden door, na enkele mijlen paste hij zichzelf aan. Wij reden nu op een smal weggetje langs Lake Champlain en toen Tommetje het genoeg vond en ons adviseerde om linksaf te slaan, bleven wij rechtdoor rijden en bleven de smalle weg langs het meer volgen. Nellie kreeg zo kans om heel wat mooie plaatjes te schieten waarvan enkele geplaatst zijn (foto’s).

Bij Chazy NY zagen we weer enkele nesten met Eagles, deze hadden al behoorlijk grote jongen. De eerste tussenhalte was Rouses Point, een schilderachtig dorpje precies op de grens van Canada en Vermont. Wij staken via een lange brug het water over en kwamen voor de derde keer deze vakantie, in Vermont. De weg die wij volgden liep tussen 2 meren in dus hadden we vaak links en rechts water.

Er stak een rat de weg over die maar amper de voorwielen van de auto miste, wij denken dat hij met hartkloppingen zeker een half uur in de berm heeft liggen bij te komen. De lucht betrok langzaam en we gingen kijken hoe we het beste weer de weg terug naar het hotel konden nemen. We zagen, bij Grand Isle VT, een bord met Ferry naar Plattsburgh. Dus wij voor de 2e dag met de ferry mee, wat net als een cruise heerlijk ontspannend is.

Op het moment dat we op de ferry reden begon het zachtjes te regenen. De rit over het water was vandaag korter, 10 minuten, maar nu meerden we in Plattsburgh aan. We reden door een straat waar de waarschuwingslampen brandde omdat de school uit was, als die lampen branden mag je maximum snelheid 20 mijl zijn. Als de schoolbus het alarmlicht aan heeft ligt alle verkeer stil, zodat de kinderen veilig kunnen uitstappen en oversteken.
Het begon langzaam harder te regenen, dus lastte we een koffiepauze in bij Macdonalds om te bespreken wat plan B werd. We besloten te gaan shoppen want we moesten ook weer water bij hebben. De tray van 36 flesjes van ½ liter was bijna leeg, dus hebben we netjes opgepast. Daarna zijn we naar een Mall gegaan waar we de rest van de middag hebben doorgebracht.

Het was dan wel een korte route, maar mooi was die zeker. Morgen gaan we, bij mooi weer en dat is voorspeld, een route rijden richting Lake Placid. Hoe dat verloopt lezen jullie morgen weer.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 19 Juni 2018 - 07:32

Christiane:

Lieve luitjes,
    Zo zie je maar. Een dagje regen biedt weer kansen om water aan te schaffen en lekker rond te neuzen!!
    Spannende foto’s, met name van die arenden op hun nest!!
    En wat een mooie omgeving zeg! Ik heb veel boeken gelezen waar de “oost” kuststreek in voor kwam, erg leuk om nu door jullie camera te zien!
    Wij zijn er een week niet. Ik hoop dat ik wel de berichten kan lezen maar reken er niet te veel op. Mn hele bundel is voor deze maand al op dus ik moet heel zuinig met Mn mobieltje zijn grrrr.
    Geniet verder samen,
    Christiane

• 19 Juni 2018 - 07:36

Josenwilliam:

Ja hoor ik heb de krant weer binnen. Dus kan ik de familie een beetje volgen. Het lezen op de telefoon gaat wat moeilijker dan op een tablet. Maar ik moet het maar mee doen. Vanaf weer kommentaar.mooie foto's. En lekker te lezen. Tot morgen.