17 juni Plattsburgh NY - Reisverslag uit Plattsburgh, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 17 juni Plattsburgh NY - Reisverslag uit Plattsburgh, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

17 juni Plattsburgh NY

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

18 Juni 2018 | Verenigde Staten, Plattsburgh

Na het uitchecken zijn we om 9:30 gestart bij een temperatuur van 22 gr. Eerste stop is Wal-Mart om een tray Yuengling bier te kopen. Dit is een heerlijk biertje wat je kunt vergelijken met Palm. Bier en wijn is niet overal te koop vaak moet je naar een slijterij maar bij deze Wal-Mart lag dit bier wel in de koeling en daar moet je gebruik van maken. Trouwens het is behoorlijk warm op het ogenblik en dan moet je veel drinken, overdag tijdens het rijden water, maar ’s avonds een heerlijk biertje en/of wijntje.

We zijn al vanaf de eerste dag op zoek naar couponboekjes voor hotels, op verschillende plaatsen gekeken maar nog steeds niet kunnen vinden. Met de bonnen kunnen je bij diverse hotels makkelijk 20 dollar besparen en dat is mooi meegenomen. We kregen het advies om eens te gaan kijken bij de afslagen van een interstate daar waren ze vaak bij benzinepompen en fastfood restaurants vinden. Op een parkeerplaats langs de interstate ontmoette we een moeder met dochter die wisten te vertellen dat op de volgende parkeerplaats een welcome centre was en daar lagen vaak couponboekjes. Je staat dan weer verbaasd over de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de mensen hier.

Het was weer zo’n 20 mijl rijden en inderdaad er lagen couponboekjes dus hebben we de nodige meegenomen. Toen we in het welcome centre rond liepen zagen we een unisex toilet, iets wat je hier niet zou verwachten, maar als je er in keek zag het er niet anders uit als een gewone toilet (foto). We hadden zo’n 60 mijl over de interstate gereden, de couponboekjes hadden we, dus lang genoeg op de interstate gereden. De eerstvolgende afslag genomen, en weer lekker binnendoor.

We zaten meteen op een Scenic Byway, een smal wegje met veel S bochten in een glooiend terrein. Bij Port Henry staken we de Bulwagga Bay over en kwamen we weer in Vermont. We gingen richting Burlington en bij Vergennes passeerden we een General Store, een winkeltje waar van alles verkocht werd. Van jurken tot armbanden en van wijn tot koekjes. Ook werden er broodjes gemaakt zoals je het graag wil, dus wij bestelden 2 BLT’s. Een echte Vaderdag BLT met veel knapperige bacon, dit was een BLT waar ook SubWay een puntje aan kon zuigen (foto). Jammer dat er in het winkeltje geen zitruimte was.

We zijn de straat overgestoken en hebben van de BLT genoten op een bankje tegenover de General Store (foto(. Bij Burlington zijn we Lake Champlain met een ferry overgestoken (foto). Toen Piet bij het oprijden van de ferry het betaalbewijs overhandigde werd hem meteen “happy fathersday” gewenst. Het was een mooie oversteek van ongeveer 20 minuten en zo kwamen we weer in de staat New York terug. De zon was inmiddels verdwenen, maar de temperatuur bleef 30 gr.

Bij Schuyler Falls zijn we bij McDonalds een kopje koffie gaan drinken, nou ja kopje, je krijgt een beker koffie die voldoende is voor 3 flinke koppen. Wij verdelen de koffie over 2 bekers want koffie is dan wel lekker maar zo’n grote hoeveelheid hoeft ook niet. Tegen 5 uur waren we in Plattsburgh en met ons couponboekje vonden we een hotel naar ons zin. We blijven hier 2 of 3 dagen afhankelijk van het weer en de route die we gaan rijden. De route gaan we zo meteen uitstippelen. Ze roepen voor onweer en regen, als dat zo is zal het een shopdag worden, ook leuk hoor. Wat het word lezen jullie morgen weer. Het was weer opnieuw een mooie dag, en voor Piet een onverwachte mooie vaderdag.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 18 Juni 2018 - 01:51

Ranger Bob:

As usual your daily mail is really appreciated. The photos are excellent and the story line well done.

The Lake George story was excellent, what a beautiful area and Nellies photos were really good !

Keep up the good work.

Ranger Bob

• 18 Juni 2018 - 03:05

Marijke Albers:

Geweldig en reuze dat julie zo genieten !
    Hoe voel jij je met de schouder die wat bezeerd was ? happy Father's day hier in USA !!in Nederland volgende week.geloof ik ?? Liefs Marijke

• 18 Juni 2018 - 13:13

Traudi:

Wat is het toch een mooie streek weer. Verbaas me steeds opnieuw over de vele lakes, mooie natuur en rustige wegen, die jullie verrijden. Vaderdaghap ziet er heerlijk uit, zo om in te bijten. Nog heel veel plezier en gisteren mooie foto van jullie samen.

groetjes Traudi

• 18 Juni 2018 - 19:25

Nieske:

Ziet er weer mooi uit..En een unisex toilet?..nooi van gehoord:-)