14 juni Kingston NY - Reisverslag uit Kingston, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 14 juni Kingston NY - Reisverslag uit Kingston, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

14 juni Kingston NY

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

15 Juni 2018 | Verenigde Staten, Kingston

We hebben ons ritme al een beetje gevonden, we gaan “op tijd” naar bed en we staan om 7:30 op. Hier is in de meeste hotels het ontbijt tot 9:00 uur en dat willen we niet missen want je wilt wel met een volle maag een route starten. Dus na ontbijt en uitchecken begonnen we aan onze eerste route van deze vakantie. Het was zonnig en 24 gr dus de start was goed. Eerst nog een foto gemaakt van Long Island Sound, die aan het hotel lag (foto).

Eerst naar een pompstation, we starten altijd met een volle tank omdat we nooit weten waar we uitkomen, en de voorruit gewassen voor heldere foto’s. De benzine in Connecticut kost 3,06 dollar per gallon, en een gallon is bijna 4 liter. Omgerekend is dat ongeveer 70 cent per liter. De auto mag dan veel dorst hebben maar dan nog is het goedkoop rijden met een auto die ongeveer 1 op 9 rijd. We moeten nog steeds goed opletten bij het uitstappen we vergeten soms de treeplank als tussenstap. Vanmorgen maakte we allebei die fout, geen fijn gevoel, zo krijg je blauwe i.p.v. bruine kuiten.

De eerste stop was bij Indian Well State Park, dat bij Derby ligt, om foto’s te maken van de Housatonic River, en om de auto’s die achter ons rijden te laten passeren. Onze snelheid is lager als de toegestane snelheid en op een 2 baans weg gaat men je niet zo vaak passeren. We zijn op vakantie en we laten ons niet opjagen, dus af en toe aan de kant om de achter je rijdende file op te lossen.

Van Stevenson reden we naar New Milford waar we de grens van Connecticut en New York passeerden. De hele route was heuvelachtig, met hellingen van 6% en 9%. Met zo’n helling wil de auto wel naar beneden en is het moeilijk om de maximum snelheid aan te houden. Het was een prachtige route met soms wel heel smalle wegjes en een smalle tunnel waar de weg enkelbaans was en je moest opletten of er geen tegenligger was want voor twee auto’s was hij te smal (foto).

Toen we bij Wingdale (NY) binnen reden vonden we dat we aan koffie toe waren, als eerste zagen we Dunkin Donuts. De donuts zijn er super lekker, maar Hollandse koffie is toch anders. Natuurlijk hebben we er ook een donut bij gepakt, dus dit was onze lunch. Bij Poughkeepsie zijn we via een prachtige brug de Hudson River over gereden (foto). We bleven de rivier volgen tot we in Kingston kwamen. Onderweg passeerde we een hertje dat aangereden was, altijd triest om te zien.

We wilde in dit hotel voor 2 nachten boeken maar 1 nacht kon wel maar vrijdag was vol. Mocht er zich iemand afmelden dan stonden wij boven aan de lijst. Dus voor morgen weten we nog niet wat we gaan doen, gaan we hier de omgeving verkennen of wordt het doorrijden naar Lake George.

100 meter van het hotel, waar we nu zijn, is een Italiaans restaurant en we besloten om daar een pizza te gaan eten. Het was een heerlijke pizza die in een op hout gestookte oven bereid werd. Toen de rekening kwam bleek dat we de portemonnee in het hotel hadden laten liggen. Dus werd Nellie als onderpand achtergelaten terwijl Piet het geld ging halen. Toen er afgerekend was mocht Nellie weer van haar stoel af komen en met Piet weer terug naar het hotel gaan.

Het was een prachtige dag vandaag, met 28 gr en een stevig briesje. Vanavond nog even vragen of er iemand zijn kamer heeft afgezegd. Afhankelijk hiervan zal het morgen een rit in de omgeving of een rit naar Lake George worden.
Wat het wordt lezen jullie morgen.

Tot morgen. Toedeloe!

• 15 Juni 2018 - 05:53

Nieske:

Dank jullie wel voor het delen van jullie mooie
    avontuur.
    Het is weer een hele belevenis.Fijne vakantie en heel veel plezier!

Groeten Nieske

• 15 Juni 2018 - 06:04

Frank:

Hoi People,

Fijn dat jullie weer onderweg zijn.
    gelukkig dat het nu weer beter gaat.

Kom weer veilig terug.

Dan komen we tzt nog eens langs bij jullie nieuwe plekje

Frank Mariannne