30 juni Mobile Al - Reisverslag uit Mobile, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 30 juni Mobile Al - Reisverslag uit Mobile, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

30 juni Mobile Al

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

01 Juli 2017 | Verenigde Staten, Mobile

Nellie was om kwart voor zes uit bed om foto’s te maken van de opkomende zon, helaas er kwam geen zon, wel was de volledige NMF aanwezig. Bij navraag, zei de man van de benzinepomp die bij het hotel was, dat ze veel te laat was. De zon kwam op dat punt al om 5 uur op, Nellie was bijna een uur te laat, dat was werkelijk balen. We hadden het eerst nog wel opgezocht in Google. Van de andere kant had ze ook weer geluk, al jaren is Nellie op jacht naar het laagvliegend rood vogeltje. Nog nooit had ze het kunnen fotograferen want hij was te snel en het vloog altijd laag. Nu zat hij met partner, te wachten om samen op de foto te mogen.

Om 9 uur waren we weer klaar om aan de nieuwe route te beginnen. Wel eerst ff tanken, ramen wassen was niet nodig, die waren vannacht al gewassen. Dit hebben een geweldig hotel gehad en het was niet alleen de mooie ligging aan zee. Ook de kamers waren mooi en het ontbijt was af. Ondanks de drukte was er van alles steeds voldoende, 2 werknemers bleven het buffet aanvullen zodat niemand misgreep.

We waren klaar voor de start van een nieuwe route, want na een rustdag wilde we wel weer on tour. Shoppen is leuk maar ‘on the road again’ vinden wij leuker. Het wordt vast weer een mooie dag, want die maken wij zelf. Het was zonnig en 28 gr dus aan het weer zou het niet liggen.

Meteen nadat we Pensacola uit waren reden we weer langs de kust. Na enkele mijlen waren we in Alabama en reden we op een scenic byway, een prachtige route die tussen de Golf van Mexico en diverse Bayo’s gaat. Fort Morgan was het einde van het eerste gedeelte, en daar gingen we met de ferry, via de intercoastal waterway, naar Alabama Port. Deze oversteek met de ferry stond ook op ook onze bucket list van deze vakantie (foto). De laatste keer dat we deze oversteek maakte was het erg slecht weer, met veel regen. Dus dat beloofde deze keer wel anders te worden, het was inmiddels 30 gr. En met een lekker briesje zou het vast lekker zijn op het water.

We waren mooi op tijd bij de ferry, na enkele minuten wachten mochten we op de ferry. Het was een oversteek van ruim een half uur varen waarin je diverse booreilanden passeert (foto). Op de palen, die in het water stonden, wemelde het van pelikanen en het was leuk om te zien hoe ze vochten om de beste plaatsen (foto). Wat was het kicken van deze geweldige overtocht. Hoe ‘toevallig’, gisteren met regen in de Mall, en nu met stralend weer op de ferry. Wat een kadootje!!

Toen we weer op het vaste land waren pikten we weer meteen de scenic byway op die ons naar Mobile moest brengen. Mocht je hier ooit in de buurt komen dan kunnen we deze route van harte aanbevelen, dit is werkelijk echt genieten, je komt ogen tekort, door de mooie natuur en de prachtige omgeving. Maar waar veel water is zijn ook veel bruggen en vooral de brug bij Mon Louis was imponerend en ruim 6 km lang (foto).

Over enkele dagen is het 4 juli, dat is hier een grote feestdag, je zou het kunnen vergelijken met bevrijding in Nederland maar wel met dit verschil dat hier iedereen vrij is, waardoor de hotels overal goed bezet zijn en de prijzen voor een kamer omhoog vliegen. Wij zullen hier in ieder geval rekening mee moeten houden. Maar het is nog niet zo ver, we maken ons niet druk vooraf, tegen die tijd komen we er wel achter. Slapen en eten kan je hier overal. Morgen gaan we naar Biloxi in Mississippi, wat we dan weer zien en beleven kunnen jullie morgen weer lezen.

Toedeloe!

• 01 Juli 2017 - 06:38

Nieske:

Hallo lieve mensen,Dank jullie wel voor weer een leuk verslag en de prachtige foto's..wat een genot om naar te kijken.Dat rode vogeltje en de pelikaan..zo mooi..En wat een weertje..hier veel regen deze week..!
    Geniet nog maar lekker en goede reis!
    Liefs Nieske xx

• 01 Juli 2017 - 09:12

Wim Kies:

Hallo Nellie en Piet,

Bij het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's zie ik dat jullie op mooie plaatsen komen en ook het drinken van een lekkere Starbucks of wat anders neem ik aan dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Nou ik wens jullie de rest van de tijd aan de ander kant van de plas nog een fijne vakantie / tijd toe en lees en bekijk ik de foto's die jullie de komende tijd gaan maken, en dan een klein beetje mee zijn op vakantie,

Groetjes Wim.

• 01 Juli 2017 - 11:20

Christiane:

Waw wat een mooie en leuke. (Jullie 2) foto's zeg. Heel bijzonder zo langs de kust rijden volgens mij!!
    Geniet er maar van! 4juli is zeker een spectakel. Heb het vroeger ook meegemaakt. Vooral als je met 'Europese' ogen kijkt